Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 02:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Cobz, Svage? hvorfor? Fordi de reagerer anderledes end dig og mig?
De er måske bare mere modtagelige for den slags...

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
:roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
*DR-D undgår knap og nap den pisvæddede fastelavnsbolle som Smurf slynger efter ham*

Så let bider jeg ikke på Smurf hahaha

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
Cobz skrev:
@Skyd-Sven; Nej, enten er de utrolig svage, eller også kender de ikke forskel på de to ting. :wink:

Jeg tror mere at dem der ikke kan få halluer det er fordi de er dumme mennesker!! I er jo dumme
for fanden når i nægter at tro på alle os andre rent faktisk har oplevet dette uanset hvor mange af os
der prøver at forklare jer det.

Cobz jeg ved udmærket hvad hallucinationer er og jeg har da osse frådet hvad du vil kalde rigtige
hallucinogener. De mest virkelige hallucintioner jeg har oplevet har været med hash! Svampe osv
gør på mig kun at ting og sager bølger og at jeg muligvis kan se 3d mønstre når jeg lukker øjnene!
Det er altså noget vildere at se tegnefilm på sine bukser og jeg har ingen grund til at lyve omkring det!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Bonghovede: Hallucinogener er så til gengæld en forkert betegnelse for stoffer såsom LSD, svampe, meskalin, og andre psykedelika. Der er forskel på visuals og hallucinationer.
Derved ikke sagt at hash ikke kan give nogen mennesker halluer, men ville bare lige gøre opmærksomme på at tryptaminer og phenethylaminer ikke kan betegnes som hallucinogener.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Det er vel kun natskygger der er Hallucinogener?

Tjaeh uanset hvad folk siger så kan man sq få halluer på hash... men åbentbart ikke alle... har aldrig selv oplevet det (udover i det "bad" trip som jeg skrev om i Cannabis generelt) men de må sq eksistere...

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

you said it drupe!
de perceptionsforandringer du skriver om er egentlig oss noget jeg har oplevet tit.. især før jeg begyndte at ryge hverdag (stoppede dog med det efter nogle måneder)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Satori aka Odden skrev:
Bonghovede: Hallucinogener er så til gengæld en forkert betegnelse for stoffer såsom LSD, svampe, meskalin, og andre psykedelika. Der er forskel på visuals og hallucinationer.
Derved ikke sagt at hash ikke kan give nogen mennesker halluer, men ville bare lige gøre opmærksomme på at tryptaminer og phenethylaminer ikke kan betegnes som hallucinogener.

Et hallucinogent stof er vel bare et stof der ændre sanseindtryk til sådanne en grad at de opfattes fremmede og "nye"...

At man ikke skulle kunne kalde tryptaminer for hallucinogene lyder da helt hen i vejret! mener du at et stof som DMT ikke er et hallucinogent psychoaktiv?

Titel:
Dedikeret medlem

hehe

Nej ikke hvis man læser på sagerne.

DR-D> hvad er dit problem ?? er nettet virkelig det eneste sted du tør spille op til folk.... tøsedreng. få dig et liv...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

HAHAHA kom så Smurf, er det virkeligt det bedste du kan klare?

Skal du ikke også lige kalde mig en wanker og min mor en .....?

Kom så du tør ikke!

Jeg foreslår at du svare mig i en PM, hvis du vil forsætte dette!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
jeg kan fks også få halluer på af at drikke øl
og hvis nogen siger mig imod så er det fordi de er en flok inkompetente fjosler som ikk kan glæde sig over andre kan få den virkning øl giver folk,
øl virker forskæligt på folk og der er ingen der skal sige jeg lyver, selt ikk når jeg har selv både har set rum mænd,regnbue favet skyér og blå elefanter

(hvad er det for en holdning at have så er man da ihvertfald aflukket sig selv for nye input og ny viden så er man ikk andet end indavlet & aflukket og kun ude på at missionere det man selv "blindt thor på")

Drupe skrev:
Nostalgic, smurf, cobz mfl, jeg synes det er komisk at betragte jeres stadigt stigende frustrationer over at de fleste ikke deler jeres idé om hvad hash er og ikke er. Ryger i egentlig hver dag?

jeg har røget fast siden jeg var 16 har dog holdt lange pauser ind i mellem, havde fks holdt pause fra den 8 dec sidste år og så intil i fradag da jeg fik phillies og skunk,
blev mega mega blæst,

jeg syntes netup det er afstumpet at holde fast ved sine simi halluér og så bare blive ved med at skrive at i har set noget selv om i ikk har det er noget ' pis i har bildt jer selv ind.

iøvrigt så giver i sprængstof til folk der i mod cannabis.

fks fik jeg en folder fra en eller anden domme dags sækt her for et stykke tid siden hvor i,de skrev at folk så ting der ikk var der og sprag ud fra bygninger ovs.

og det pis er brykket på jeres historier

det er aldment kendt hos alle mennesker at man bliver både narkoman og sindsyg hvis man ryger fed,

en elller anden dag ser vi bare en eb overskræft med en eller anden cannbis hallu morder og så har jeres hallu historier givet sådan en løgn historie troværdighed,

øhh mand jeg så tegne film på mine bukser og blev forfuldt at hvide varevogne og i det øjeblæik jeg skød min fammilje så jeg 4 kanter og mønster og blah blah blah blah-.

man for ikk halluer af cannabis det er noget andet i for,
noget jeres så faverige fantasi giver jer

grunden til at i altid for halluér når spidser det er i kommer til at tage for meget så i for jer en forgiftning der gøre jer mere skæve hurtiger på en gang end i magter derfor thor i på noget som ikk er.
l
ige som folk der aldrig har været overtroiske og som begynder at intrasere sig for spøgelser og ånder og sådan noget pis lige pludeselig begynder folk at lægge mærke til andre ting end de plajer og så er det netup de planter spøgelser i baghovdet på sig selv.

og hvor meget HR er det lige at give folk mis infomation det her med halluer på cannbis, inden de går ud og tager et drug.

ingen grund til at lukke posten det er en diskosion bare fordi folk ikk bliver enige lige med det samme så er det ikk en grund til at lukke den.
vi mennesker er forskælige og man behøver ikk altid at enes,

Titel:
Dedikeret medlem

men jeg syntes det er sjovt i skriver så meget om halluér og ikk noget om deja vu,
kender en der oplevet noget ligne det
efter jeg røg ham monster blarsted i skunk.
min ven kunne dog ikk helt beskrive det fordi han var så skæv,
han sagde det også kunne være fordi han tåget fuldstendig og så
tænkte på noget andet da det skedte mens han delvis fulgte med og så tænkte på det der skedte bagefter og så var hans tidsfornemmelse på samme tid fuckt op

men et regtik deja vu er en tidsforskydning oppe i hjernen og har intet med cannbis at gøre.

det kan ske for alle på alle tidspunkter,
det med at man mener man har oplevet noget før
det har man jo også hvis ens underhedsbevisthed har oplevet det en mili seckund før det sker men hvor man bare ikk har registeret det

Titel:
Moderator
Brugeravatar

DR-D>
Tryptaminer og phenetylaminer KAN give halluer, men det er ikke primært det de gør. Der er forskel på visuals f.eks. og hallucinationer. Og det man oftest får på psykedelika er visuals, som ja, er en perceptionsændring, men IKKE hallucinering. En hallucination er noget man er sikker på er der, og som alle andre også kan se, det er det natskyggerne giver, andre ændringer som f.eks. visuals, ved man er skabt af det givne stof, og man ved at det kun er noget en selv kan se. (Jeg laver denne skildring udfra de ting Ann og Alexander Shulgin skriver.)
Ang. DMT, ja så er den tricky... for de ting man ser, såsom elver etc. ser man oftest med lukkede øjne, med åbne øjne er de som et semi-transparent slør over ens omgivelser, men man kan stadig se det lokale hvori man befinder sig i, bag det slør. Men de skulle være ret virkelighedstro, og man skulle føle sig enormt sober når man er på DMT. (dette er skrevet lidt løst ud fra bogen DMT - The Spirit Molecule, det er lidt længe siden jeg læste den, men dette var en af de pointer der blev fremhævet i bogen.)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hash giver hallucinationer og visuals hvis man ryger det sjældent (og ens krop giver muligheden for det), og man får hallucinationer og visuals om folk tror på det eller ej!

Jeg har prøvet stærke hallucinationer og visuals på svampe og meskalin - jeg har tidligere fået at vide, at jeg kun tror at hash giver mig de ting som jeg "ser", fordi jeg ikke har prøvet andre stærke stoffer. Nu kan jeg stå her på egne ben og STADIGVÆK sige, at selvom jeg har fået visuals på meskalin og både visuals og hallucinationer på svampe, at hash også gør det.

Jeg siger IKKE, at hash gør det samme som svampe og meskalin på nogen som helst måder. Det med at ting begynder at skifte form for alvor, at alt smelter sammen og det hele drejer rundt; det er ikke hash-visuals og -hallucinationer.

Visuals og hallucinationer fra hash er svage, men alligevel ikke. Og jeg kan kun henvise til mine trip-rapporter, som nogle stykker herinde fra ikke tror på (nostalgic og smurf3k). Jeg vil på INGEN måde sammenligne dem med mine visuals og halluer fra svampe og meskalin, for de ligner ikke hinanden på nogen måde.

Og til jer nægtere: I giver os ikke ret, sikkert fordi i forbinder halluer og visuals med andre psykedelika, hvilket vi absolut ikke sammenligner dem med. Og jeg ville kræftedme aldrig sidde og skrive flere sider om mine kraftige oplevelser med hash, hvis jeg ikke har oplevet det.

Hash og andre hallucinogener fører samme sted hen, men med FORSKELLIGE veje. Og disse veje har deres egne egenskaber, og det burde alle acceptere. Nogle er heldige at opleve egenskaberne kraftigere end andre, mens andre kan opleve andre stoffers egenskaber kraftigere end den ene eller anden kan.

En lidt tåget post, men håber det giver mening. Har siddet og skrevet opgaver hele dagen idag, så min skriveevne er lidt slidt op :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

hovsa

Senest rettet af Odden 16 feb 2004 21:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Citat:
HALLUCINATION, n. An extremely rare phenomenon, in which a completely convincing reality surrounds a person, with his eyes open, a reality that he alone can experience and interact with. The inducement of hallucinations is a property that is commonly attributed to psychedelic drugs, but in reality is virtually non- existent in the use of such materials. In almost all psychedelic experiences undergone by normal, healthy people, there is an awareness of real surroundings. Visual distortions are common, but they are not confused with objective reality by the subject; they are known to be visual distortions and are appreciated as such. The delusional anesthetic drugs, such as scopolamine and ketamine, on the other hand, can and do produce true hallucinations.

HALLUCINOGENS, n. A misleading and inaccurate synonym for psychedelic drugs.

fra PiHKAL s. 961.

Så hvis i lige bliver klar over distinktionen mellem disse to ting, og stopper med at kalde psykedelika for hallucinogener, ville det være fint.

Jeg har før, og ofte haft visuals på hash. især oralt indtaget hash. Hallucinationer har jeg aldrig oplevet på det. Men kender til en del historier hvor folk ikke har kunnet skelne synsforstyrrelsen fra virkeligheden, og troet der f.eks. har stået en mand hvor der istedet har stået en busk.

Senest rettet af Odden 16 feb 2004 21:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Satori jeg kan godt se din pointe, jeg mener bare ikke at den er rigtig :)

Jeg har selv haft fuldstændig virkelighedstro hallucinationer på både DMT, psilocybin og 4-HO-DIPT.

Snakkede med min mor som er uddannet psykolog og hun siger at en hallucination i nutidig dansk psykiatri deffineres ved en person som får falske sanseindtryk som fx. stemmer, objekter der bevæger sig, objekter som "morpher" sig til andre og selvfølgelig objekter og personer som ikke er virkelige.

Jeg mener bestemt at phenetylaminer og tryptaminer kan være hallucinogene nok specielt i høje doser.

Jeg har aldrig prøvet natskygger i doser høje nok til at fremkalde hallucinationer, så jeg kan ikke udtale mig om det punkt, men en hallu er vel så rigtig som man selv opfatter den?

Jeg har lige hevet dette ud, fra en psykiatri side (http://www.mental-health-matters.com/ar ... ?artID=392)

Citat:
A hallucination is the brain's reception of a false sensory input. This essentially means that the person having a hallucination is experiencing an event through one of their senses that is not occurring in the real world. This can be through any of the senses, with tactile then auditory hallucinations being the most common. When auditory hallucinations are examined, the most common are hearing one's own thoughts as if they were being spoken aloud, followed by hearing one's name being called by a voice when alone.

People may experience hallucinations as part of their normal developmental stages, especially during the preschool years, in the 2-5 year old range. Common causes of hallucinations in people without a psychiatric diagnosis are exhaustion, sleep deprivation, social isolation and rejection, severe reactive depression, amputation of a limb (phantom limb syndrome), a reaction to medication, a reaction to hallucinogens such as LSD, a reaction to other drugs such as heroin and cocaine.

Physical (organic) causes of hallucinations include delirium, tumors leading to increased intercranial pressure, temporal lobe lesions, seizures, head injuries, and irritation of sensory pathways.

In persons with a psychiatric diagnosis, it is the psychotic disorders that are generally associated with hallucinations. These include all of the schizophrenic diagnoses, and affective disorders (such as bipolar disorder with psychotic features).

Jeg mener at dette stemmer overens med min påstand om, at både tryptaminer og phenetylaminer kan være hallucination's fremkaldene.

DMT bliver da også beskrevet som et hallucinogent stof i "a spirit molecule", hvilket forøvrigt er en enormt god bog, som jeg kan foreslå alle at læse!!!

Rodet, men jeg håber du forstår :)

David :D

Titel:
jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor i gider og state det her igen igen :)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

hmhm.... jeg ser kun natskygger som rigtige hallucinogener idet de kan sende dig i delerium dvs. hvor intet i den verden du ser er rigtigt...

LSD, DMT osv gir dig sqda bare små syns forstyrrelser i forhold til pigæble/belladonna osv...

Titel:
Dedikeret medlem

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: jøsus mand :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

i evigheds tripper og så udløser hashén bare en af jeres psykoser

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]