Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Satori... jeg er ikke den mest erfarne... meget (alt for meget) hash og lsd en gang... men LSA (og formentlig dexofaner) når oss at blive føjet til listen inden vinterferien hvor jeg regner med at pigæble...

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Du er 16. Dit liv slutter altså forhåbentligvis ikke foreløbig. Der er ingen grund til at presse sig så meget. Pig-æbler, og lsd, er altså ikke noget for børn. Jeg vil give de andre ret i at dette selvfølgelig ikke er noget man skal lege med.
Vent nogen år, der er masser af tid.. det hele skal ikke prøves inden du er 20.. faktisk er det bedst at vente med det meste indtil man er 20. Man skal gerne være udviklet i sind og krop.

-Satori

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg vil give satori ret.. jeg kender mange der tager stoffer engang imellem, som ikke tør røre pigeæbler. Og hvis de gør, så er det i utrolige små doser - og det er ofte med mange års erfaring med andre stærke stoffer, at pigæbler bliver taget.

Jeg kender også et ældre par, som er gamle hippier. De har røget hash, taget LSD, meskalin og hvad den tid ellers bød på. Dog rørte de ALDRIG, og jeg siger ALDRIG, natskygger! Der var 4 i deres omgangskreds som tog det... 3 af dem blev "sindsyge", og de ved ikke hvad der er gået af dem idag. De gik helt ned med flaget.

Den 4. lukkede sig selv ind og han var ikke til at komme i kontakt med, før der var gået nogle måneder. Idag er han ikke den samme.

Og tænk på, at de var omkring de 20-22 år dengang... du er 16, og som satori siger, så har du dit liv foran dig. Pas dit liv, pas din uddannelse, pas dine venner og familie... du har prøvet LSD som 16-årige, og det synes jeg fandme er sindsygt (selvom jeg ved at nogle fra boardet har prøvet det allerede som 15-årige)... og nu vil du prøve natskygger!? :shock:

Jeg ønsker dig fandme al held og lykke, hvis du beslutter dig for at gøre det, hvilket jeg absolut ikke anbefaler... i hvertfald ikke endnu - jeg ville vente 4-5 år endnu, hvor jeg har fået mere erfaring, hvis jeg absolut ville prøve det.

Men ja... folk er forskellige.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Tag nogen af de svage natskygger først, hvis du skal prøve det.

Tænker da også selv på at prøve det, men man tør næsten ikke :?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skyd-Sven:

Jeg vil lige prøve at sætte tingene lidt i perspektiv.

Ashoka, noname, Satori og jeg er alle 21 år eller ældre. Jeg ved ikke med Ashoka, men vi andre har ikke prøvet at spise pigæblefrø, og jeg tror jeg med stor sikkerhed kan sige at ingen af os 4 har intentioner om at gøre det i fremtiden.
Ingen af os er "grønne" hvad angår det psykedeliske. Det er ikke tilfældigt at vi alle advarer kraftigt imod netop de kraftige natskygger, som pigæble tilhører. Det skyldes at vi enten ved læsning eller ved selvsyn har konstateret at det man får ud af det på ingen måde står mål med den risiko man løber. Dén vurdering er der rigtigt mange erfarne psykonauter der deler, og ikke uden grund.

Jeg synes du skal tænke over hvem der har den bedste baggrund for at vurdere om de kan klare et trip på pigæbler: En flok erfarne psykonauter, eller en 16-årig som har røget en masse hash og prøvet LSD én gang?

Og lad mig understrege at jeg ikke siger dette for at fremhæve min egen eller andres erfaringer og/eller fortræffeligheder, men fordi jeg er reelt bekymret for at du kan komme meget alvorligt til skade hvis du gør noget overilet.

Jeg håber du og andre der er nysgerrige mht. pigæbler vil tænke lidt over dette.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er helt enig med Child.

Hvorfor eksperimentere med natskygger - når nu alle advare med det. Tro mig du slipper ikke uden mén!

Der findes andre planter, der er mindst lige så spændende - og med garanti ikke er så farlige.

Når du nu ikke kender den rette dosering - tror du så ikke du skal tænke dig om en ekstra gang.

Afslutningsvis skal du ikke gøre dig forhåbninger om at købe disse frø fra Ethnoplanet, da du jo ikke er 18 år :shock:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg købte da fra jeres butik masser af gange uden at skulle visse nogle former for ID, så den er da lide flad! :?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Zionboy... så nævn nogen af de planter!?

Og jeg finder self. ud af den rette dosering inden jeg tager det!
Helt dum er jeg ikke!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg ved godt dette normalt ikke er HR, men jeg syntes stadigt at det kan kaldes HR da det gerne skulle undgås at 16 årige spiser natskygger...

Nævne nogle planter?

jeg kan da anbefale jer en god dose Ayuascha... dette skal nok stille jeres sult for et stykke tid!

Fordelen ved DMT er, at i ikke risikere liv og legemer på samme måde som med Tropaner...

Husk dog at overholde MAOI reglerne... hehe ellers hjælper det jo ikke rigtigt noget...

Titel:
Insane psychedelia user!

@Skyd-sven: Korrekt eller ukorrekt, du er et fucking fjols hvis du spiser pigæbler i en alder af 16 år.

Hvis du var en erfaring MAND med mange psychedeliske oplevelser på bagen kunne jeg følge dig i at du ville prøve pigæbler.

Men mest af alt minder du om et barn der sikkert går i 9kl., ryger for meget hash og har nu fået den smart idé du vil prøve det lovlige pigæble!

..La' vær med det!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Det der "jeg må bare prøve det" er lidt grimt at se på. Seriøst. Du har sat dig for, du VIL prøve noget, som næsten alle har fået meget ubehagelige oplevelser med?

Anyways, jeg vil da meget gerne have nogle frø til at plante, Ashoka. Kan du evt. pm mig?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Selvom hvad Daffy siger måske ikke kom ud så pædagoisk korrekt, mener jeg stadig at han har fuldstændigt ret!

Skyd Sven, hvor stor en dose LSD har du prøvet?

Jeg ville heller ik kalde mig selv for en helt uerfaren mand når det gælder psychotropper og jèg har da FX. ikke lyst til, at experimentere med tropaner. ikke fordi jeg frygter for min psyke, men mere fordi jeg vurdere det for evt. fysisk skadeligt.

En klog mand sagde engang, at man skal lære at kravle før man kan gå, og jeg syntes at ordsproget passer meget godt ind her!

tror du selv at du er istand til at håntere det som utroligt mange erfarne brugere af psychedeliaer ikke kunne, altså en fuldstændig omvæltning af alt hvad du troede muligt el umuligt?

Der er nogle brugere som blot får sig nogle sjove halluer, men der er også eksempler på folk som er blevet smadret fuldstændigt både fysisk og psykisk, Vil du løbe den risiko?

Hvad er det lige ved tropaner der vækker din interesse, som så mange andre psychotropper ikke kan opnå? Jeg kan fortælle dig af erfaring, at der findes rigtigt mange kraftige ting derude, som du ikke behøver risikere dit liv og lemmer over!

Mange brugere af tropaner siger selv at disse ikke giver en "udvidende" og "oplysende" rus som visse andre etheogener gør, men mere bare fuldstændig forvildelse og discosiativ effekt, som ikke er hverken særlig "sjov" eller lærerig...

hmmm jeg håber altså virkeligt, at du høre efter for det er ikke for sjovt at folk prøver at advare dig og råde dig til at lade være...

Tænk på at du kun er 16år gammel og, at du har et helt liv foran dig.
Du skal nok nå det hele, ingen grund til at skulle prøve det hele nu...

David :|

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
og det med at du nok skal finde ud af den rette dosis er noget bullshit. Alt efter hvile sorter oh hvilke forhold de er blevet dyrket under, svinger alkaloid indholdet enormt.

og som andre også har nævnt.. det er ikke det værd. Risikoen er alt for stor.

Hold du dig hellere til en gang bajere og din pibe hash.

Og overvej så om nogle år, om du stadig har lyst til at eksperimentere med tropaner

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

LSD'en var kun 1 mærke.

Jeg tror da heller ikke jeg kan klare det bedre end så mange andre... men nu er jeg er bare nysgerrighed efter hallucinationer der er 100% ægte... at snakke med folk der ikke er der... Jeg "craver" (ka ikke lige huske noget dansk ord for det) at oplever den slags...
Måske burde jeg udsætte det men det tror jeg ikke at jeg gør...

Har også tænkt på DMT eller ketaminer men er ens hallucinationer lige så "rigtige" som ved pigæble?

Titel:
Insane psychedelia user!

Der er forskel på kraftige hallucinationer og på om du ikke kan kende forskel på virkelighed eller ej. LSD eller svampe kan for eksempel sagtens give dig dem.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Puha skyd-sven, jeg syntes du snakker mere og mere lort...

En fyr fra KOlding tog ind til geografisk have, fandt nogle natskygger (ved ikke lige hvilke, men skal nok lige vende tilbage) intog lortet..

virkningen kom i form at af han pludselig følte at han hals snørrede sammen, han kunne ikke trække vejret ordentligt, han går lidt i panik og forsøger at finde folk der kan hjælpe ham, men det eneste han finder er en tre meter høj mand, som han selfølgelig flygter fra, han finder så "normale" mennesker men han er så blæst at det han prøver på at sige, kommer ud som høje mumlelyde... der er intet han kan gøre...
..Er du klar til at miste alt selvkontrol, risikere livet, at få varrige mén, hvis ja.. så æd da lortet, fjols.. (var du forresten til Red Warsava koncert :D ?)

Skyd-sven, har du prøvet et trip hvor du intet kan styre, Dårlig HR, men prøv salvia*5 evt. oplev hvad der kan ske... har du prøvet svampe, lsd har du prøvet en enkelt gang, LSA??? Jeg er 19, og ved at jeg har masser af tid endnu, lyt dog til de erfaringer og prædiker folk her på siden kommer med, det fandme ikke for sjov!!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
men nu er jeg er bare nysgerrighed efter hallucinationer der er 100% ægte... at snakke med folk der ikke er der... Jeg "craver" (ka ikke lige huske noget dansk ord for det) at oplever den slags...

Hvordan kan du trænge til stoffer el oplevelser som du ikke har prøvet/oplevet før?
Jeg må indrømme at du også begynder mere og mere at lyde som en dum unge der ikke vil høre efter :?

Og at sige at halluerne er mere el mindre "rigtige" på andre stoffer Fx. DMT, viser bare hvor lidt du egentligt ved om emnet...

jeg fatter slet ikke at du overhovedet kan overveje det, med den meget lille erfaring du har igennem et enkelt lavdose LSD trip???

Hvad tænker du på? Tro mig, din mødom bliver taget af en 3 meter lang negerpik!!!

Men OK spis det dog hvis du ikke vil høre efter! Så længe du ikke nævner psychedelia i nogle sammenhængen... Jeg er sikker på at Urban nok skal få sig en pæn forside historie... :roll:

Titel:
In our memories

Hvad er det rigtige, du søger i Pigæble? Er det rigtigt ikke at kunne huske noget af sit trip og være til fare og ulempe for sig selv og sine omgivelser.

Hvis du ikke er stødt på noget af det rigtig ved at trippe på de milde samt middel stærke hallucinogener, så tror jeg, at du mangler noget og ha’ med i bagagen på dine indre rejser. Måske noget du skal hente et helt andet sted fra, end i stofferne.
Det kræver lidt, at man er loadet med viden, og erfaring for at man kan nå dybere ind og længere ud. Jeg vil anbefale dig, at eksperimenter lidt mere med de stoffer du tror du kender, inden du bevæger dig ud på den mørkeste side…

Jeg har selv en del erfaring med natteskyggeplanter, og må betegner mig selv for heldig. Det kunne ha’ været gået grueligt galt, og i min gl. omgangskreds er der et par af de værste eksempler på hvor slemt det kan gå, som vandre rundt som levende skrækhistorier!!

Da jeg var ”ung” som dig, interesserede jeg mig bl.a. meget for religion, og da studierne landede på de mere okkulte sider af det emne, stødte jeg ganske automatisk på Natteskygge familien.
Måtte prøves og legede lidt med flyvesalver og andre former for indtagelse.
Et eksempel på hvor lidt der skal til, var da jeg en gang rullede en joint, med en ganske lille dosis Pigæbler. Rummet jeg var i, trak sig sammen om mig, og jeg havde det som om jeg blev kvalt. Jeg vågnede næste morgen uden at kunne huske overgang fra vågen tilstand til søvn, gennemblødt af sved og en madras der var helt våd som en mini-pool. Det eneste jeg havde en svag fornemmelse af, var at jeg hele natten igennem havde haft det mørkeste og mest dystre mareridt nogensinde, som ebbede ud i takt med at jeg vågnede, og dagene efter gav nogle underlige tics som jeg gerne ville ha’ været foruden…

Meget ubehageligt, og på det tidspunkt havde jeg et helt fornuftigt forhold til hash, og de lidt stærkere hallucinogener. Den dag i dag er jeg ikke i stand til at nyde en joint, uden alle døre står på vide gab til den anden side! Fedt, jah det kan meget vel være, men det ville lækkert, at man selv kan skrue op for volumen, og styre sit trip, alt efter hvad man indtager.
Til gengæld får jeg stadigvæk meget stort udbytte af at tage stærke hallucinogener, som jeg indtager med stor respekt under de rette forhold.
Men hash, det kan jeg ikke nyde mere.

Kan absolut ikke anbefale Natteskygge til nogen, overhovedet!!!

Styrke: +++++ hjernedødt, og ikke et liv værd! Der findes for mange gode hallucinogener at udvikle sig på, at det simpelthen er tidsspild overhovedet, at ha’ tanken roterende øverst oppe i hovedcomputeren.

dEEP

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

At sige at jeg ikke aner hvad jeg snakker om er direkte latterligt... self. kunne min viden om emnet da være større men jeg har læst og læst om emnet... Jeg burde da nok også forberede min psyke mere og det gør jeg også med LSA (HWBR) som jeg tager et par uger inden. Hvis det går 100% perfekt køber jeg nok Mimosa Hostilis og Peganum Harmala og prøver Ayahuasca "trip" inden... igen hvis det går perfekt vil jeg nok tage Pigæble... jeg kaster mig ikke bare sådan videre ud idet.

At i ikke forstår at jeg har så meget lyst til det er ok men problemet er at jeg virkelig HAR så meget lyst til det. At komme i en tilstand hvor alt er... jaeh... uvirkeligt men alligevel virkligt!

Så istedet for at flame mig og sige jeg skal lade være så ville jeg sætte pris på hvis i ville give mig nogle tips og tricks om pigæble... om i anbefaler inden dørs eller udendørs og hvor meget væske jeg skal indtage (lige tænker jeg 1,5l i timen)

På forhånd tak

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
forstår godt du vil prøve pigæbler ville jeg os' gerne engang.. komme ud i et helt andet univers hvor alt ka la sig gøre, men vil godt lige råde dig til at først at gøre dig meget velkendt med sådan som salvia eller dmt først, da efter hvad jeg har forstået kommer tættest på uden at være ligeså risikabelt...

og så huske dig selv på Du Har Hele Livet til at prøve det her.. ville det ik være bedre at vente til du er udviklet fysisk først og mentalt stabil(en 24 år)??

der er ingen grund til at forhaste sig :wink:

hvis du ender med at gøre det alligevel så husk en sitter og masser af tid (3-4 dage) til at trippe helt ud...

har ik noget imod du vil det her, men vil godt be dig om at tænke dig grundigt om, om det er det værd..

hvis det går galt ka du risikerer at være depresiv resten af dit liv :cry:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]