Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Spørgsmålet er vist blevet besvaret, så jeg tilføjer link til en gammel tråd vedr. rygning af udkrads.

Bemærk: Det er IKKE en guide til at ryge udkrads eller få optimal udnyttelse af det. Jeg blev personligt nysgerrig efter at se, hvilken rygemetode var "bedst egnet", hvis man nu alligevel valgte at ryge udkrads. Jeg dømmer ikke nogen for at ryge det, da jeg ofte selv har benyttet mig af det - dog i perioder med slemme abstinenser og uden mulighed for normal røg.
Ja, det bedste var jo bare at tage en pause så, men når man er stærkt afhængig og misbruger dagligt - så gør man hvad man må gøre for at stille "sulten"

viewtopic.php?f=3&t=35069&hilit=+udkrads
(hvilken kode skal bruges, for at linket fremstår som selve trådens titel?)

Mvh

Medlem

Jeg dømmer gerne: Det er fandme ulækkert, og man er dæleme en taber, hvis man kaster sig ud i det. Hav dog lidt mere respekt for det liv I er blevet givet end at kaste jer ud i sådan noget gustent snavs.

Der er INGEN der får så store abstinenser af tjald, at det kan retfærdiggøres. Punktum.

Insane psychedelia user!

Ta' dig dog sammen, Tjalde Smølf. Ligefrem at kalde folk der ryger udkrads for tabere, er langt over stregen. Du aner ikke hvad du taler om. Cannabis virker meget forskellig på mennesker. Nogle er mere psykisk stærke end andre. Og da abstinenserne er psykosomatiske, er det derfor også _meget_ forskelligt hvor kraftige de udmønter sig.

Personligt får jeg lidt svedeture, svært ved at sove ordentligt og madlede i 2-3dage, hvis jeg har skæv 24/7 i lang tid, og går kold tyrker. Men jeg kender personer hvor dette hænger ved i rigtigt lang tid, er meget mere udprægede. og hvor symptomerne også inkludere RLS som kan være meget ubehageligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjalde Smølf skrev:
Jeg dømmer gerne: Det er fandme ulækkert, og man er dæleme en taber, hvis man kaster sig ud i det. Hav dog lidt mere respekt for det liv I er blevet givet end at kaste jer ud i sådan noget gustent snavs.

Der er INGEN der får så store abstinenser af tjald, at det kan retfærdiggøres. Punktum.

Du ved tydeligvis ikke en kæft om hvad du snakker om. Men kald du mig bare en taber og et klamt menneske, for jeg kender dig ikke og din mening rager mig egentlig en skid.

Og jo, der ER folk der får abstinenser så slemme af hash, at man vil gøre hvad som helst for at blive bare lidt skæv. Her henviser jeg hovedsageligt til psykiske abstinenser. Hvis du aldrig har haft abstinenser, fysisk eller psykisk, så er det bare fedt for dig!

Det er noget "gustent snavs", men det er der så meget andet lort vi propper os med også. Er du aldrig gået under din egen menneskelige værdighed, for at opnå eller få adgang til noget, du følte et utømmeligt behov for at få?

Før du dømmer andre, for småting som at have røget udkrads - syntes jeg f.eks du bør læse min tråd, der indeholder detaljeret information om mit liv og min opvækst.
I mit tilfælde, har det været belastende nok for mig, til at ende i et misbrug.

Har du aldrig samlet flasker, fordi du ikke kunne få penge til mad? Selv ikke engang en fucking pose ris! Når venner og familie ikke kan/vil hjælpe dig, selvom du ligger ensom, deprimeret og udsultet?

Tænk dig om før du kommer med sådan en lorte kommentar igen, fuck jeg håber du har en så dårlig smag i munden - som udkrads smager!

Hvis du har andet at tilføje omkring misbrugere, deres uvaner og dårlige valg, skal du være mere end velkommen til at oprette en tråd til at diskutere - eller skrive direkte til mig i en privatbesked. Så skal jeg hurtigt fortælle dig en ting og to.

Hav en god aften - med eller uden udkrads!
Mvh

Medlem

Hallo... Nu gør du det lige pludselig til en masse ting som det ikke er. Jeg har ikke kommenteret på dine sociale forhold, dit psykiske velbefindende eller dit husholdningsbudget, for jeg kender dig ikke. Jeg kommenterer på det at ryge udkrads... Og der står jeg fast: Jeg synes det er ulækkert og taberagtigt - og en hån mod det liv man er blevet givet. Man bør sgu passe mere på sig selv end at udsætte sig selv for den slags...

Nogle, primært folk som ikke frekventerer dette forum, vil sikkert mene, at det at tage stoffer i det hele taget er noget man bør holde sig fra, men sandheden er jo at hverken coke, tjald, mdma og hvad folk ellers kan finde på at fylde sig med på nogen måde kan sammenlignes med de fysiske sundhedsrisici man udsætter sig selv for ved at ryge et ubeskriveligt klamt restprodukt primært bestående af sod, tjære og sikkert 1000vis af andre affaldsstoffer.... Bare for at få et lille buzz.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Mener at tjaldesmølf har helt ret, set med harm reduktion brillerne på.

Og JA - man er sku bumset, hvis man ynder at ryge udkrads.

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg forstår godt hvad du mener, men din kommentar er mega dum og tjener ingen formål med den tone. Det er jo heller ikke fordi jeg har røget udkrads, hver dag i flere år.
Men lad os lade den ligge dér, det nytter ikke noget at kaste mudder efter hinanden og mundhugges :)

Medlem

Den Rolige skrev:
Jeg forstår godt hvad du mener, men din kommentar er mega dum og tjener ingen formål med den tone. Det er jo heller ikke fordi jeg har røget udkrads, hver dag i flere år.
Men lad os lade den ligge dér, det nytter ikke noget at kaste mudder efter hinanden og mundhugges :)

Jeg synes nu faktisk det var dig der eskalerede diskussionen. Du gjorde noget der ikke var personligt til noget meget personligt og reagerede i en ekstrem aggressiv tone.

Det skal ikke hedde sig, at jeg ikke interesserer mig for mine med-debattører, så jeg gik dine posts igennem. Efter 20 sider, hvor det eneste jeg havde lært om dig er, at du overvejer at melde dig ud af samfundet og synes at din sagsbehandler nede på kommunen er en luder, var der endelig bid. Jeg har nu læst din historie om fraskilte men kærlige forældre, din mors sygdom og død, søde og kærlige papforældre, mobning, forliste uddannelser og meget andet... Og jeg må sige at din historie ikke lyder så meget anderledes end de fleste andres. Tværtimod så lyder det sgu til, at jeg gerne ville have byttet.

Du har ingen ret til at fare så aggressivt ud mod mig og påstå at "jeg ikke ved en skid" og "at du kan lære mig en ting eller to", for det eneste du vil kunne lære mig, er at spilde livet på selvmedlidenhed og navlepilleri. Ellers tak.

Mine forældre blev også skilt, men modsat dig havde jeg sgu ikke nogen søde papforældre. Tværtimod. Jeg er selv blevet stormobbet og kylet ud af et utal af skoler, inden jeg fandt min vej i livet. Min far døde også af kræft, mens jeg stadig bare var en knægt, og min mor er pt. så ædt op af demens, at hun ikke kan kende hverken mig eller mine søskende - og for mindre end en uge siden var min kæreste og jeg udsat for en ufrivillig abort, da vores to tvillingefostre var gået til grunde langt inde i graviditeten... Og her blev jeg nødt til at forlade min kæreste, mens hun stadig lå på opvågningsstuen med slanger stikkende ud af både næse og hænder, fordi vi har så lidt støtte i vores familier, at vi ikke engang i denne situation havde nogen, vi kunne få til at hente vores andet barn i vuggestuen, så jeg kunne være blevet hos hende...

Livet er hårdt, og det er det for alle, så kravl op af selvmedlidenhedens hul og lad være med at tro, at du har det så meget værre end alle andre...

Over and out. Jeg kommenterede på at ryge udkrads. Du valgte at gøre det til så meget mere.

Senest rettet af Tjalde Smølf 14 okt 2014 07:25, rettet i alt 4 gange.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Jeg syntes fandme også der er mange ting der er taberagtige, men derfor behøver jeg ikke fortælle det til alle. Nogen gange er det bedre bare at stikke piben ind. For med din udtalelse kaldte du indirekte flere af dem der har skrevet i tråden for tabere, det syntes jeg er ret personligt.

Medlem
Brugeravatar

Det er ingen ny historie, at man med en afhængighed af beruselse kan blive mere eller mindre irrationel. Dette forum skal hjælpe folk, som har problemer, ikke dømme eller være nedladende.

og de svære slipper fri.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hørt

Medlem

Jeg gik faktisk i den vildfarelse at det her primært var et harm-reduktion forum.. Men lad os da endelig støtte hinanden i at det er uklamt og helt i orden at ryge et affaldsprodukt bestående primært af tjære og andre giftstoffer.

Jeg begynder at fornemme at der er to fraktioner på dette forum. Den ene består af de lidt ældre.. Folk som typisk dyrker lidt pot og ikke forurener deres kroppe unødigt, og så de unge og (ja undskyld mig) dumme, som rask væk popper piller, ryger udkrads og indtager alt hvad de kan komme i nærheden af uden skelen til egen krop og velbefindende.

Min egen erfaring siger mig også at disse mennesker på et senere tidspunkt i livet kommer til at fortryde deres egen selvdestruktive adfærd noget så bittert og ville ønske de kunne skrue tiden tilbage og lytte til ham der engang sagde at udkrads er dumt og taberagtigt.

Men herregud... De får hermed lov til at sejle deres egen sø fra nu af. Livet SKAL åbenbart leves forlæns og forståes baglæns, som en klog herre engang konstaterede.

Men igen... Jeg troede fejlagtigt at vi skulle hjælpe hinanden med harm-reduktion.. Og alt hvad vi skulle var så åbenbart at støtte hinanden i selvdestruktiv og fordummende adfærd. My mistake.

Edit: Hvis man går mine posts igennem, så vil man erfare at jeg rent faktisk prøver at komme med mange velmenende råd og give videre, at jeg selv har fået rigtig meget hjælp til at komme igang med dyrkning. Jeg går ej heller af vejen for at komme med åbenhjertige og vedkommende råd til folk som har ondt i sjælen. Samtidig er jeg en ærlig person som sgu også vil have lov til at sige, for de unges implicerede egen skyld, når jeg synes de opfører sig direkte idiotiske og selvdestruktiv.

Men måske jeg så er på det forkerte forum? Eller også er forummets formål bare beskrevet forkert? Vi skal hjælpe hinanden, og hvordan det harmonerer med at støtte hinanden i at ryge udkrads er for mig svært at se. Jeg står ved at jeg har svært ved at se hvordan tjald skulle kunne give så store abstinenser at det nogensinde kan være okay at skrabe gust og tjære ud af rygeudstyret og hamre det ned i lungerne på ny.

Når det nogensinde kan blive et upopulært standpunkt, så bør jeg nok overveje om jeg deler min hobby på det rigtige forum. Skulle det blive konklusionen, så hermed tak til alle de søde mennesker som har hjulpet mig med råd og vejledning de seneste år. Blandt andet både Klausen og Georg som har ytret sig i denne tråd. Dog med forskellige standpunkter.

Insane psychedelia user!

Det er ikke et upopulært standpunkt at det er ulækkert og skadeligt at ryge udkrads. Det er dog ikke kun det du spytter.

Læs lige hvad du selv skriver.

Citat:

Det er aggressivt, du kalder folk tabere, og du negligerer abstinenser som andre mennesker kan føle.

Medlem

Okay.. Hvis det skal blive en kamp på ord, så burde jeg måske have sagt at det er "taberagtigt at kaste sig ud i det".. Der skal selvfølgelig være plads til at man gør en enkelt fejl eller to uden at der skal klæbes et vedvarende prædikat på en. Jeg har da selv røget spand og bong med sølvpapirshoveder i mine unge dage. Det er da også noget jeg fortryder bittert idag og noget jeg uden tøven også vil beskrive som taberagtigt. Der ville jeg da oprigtigt have ønsket at fremtids-mig lige var dumpet forbi og havde fortalt mig at det var noget jeg ville fortryde bittert senere i livet.

Så kære venner.. Når i sidder og suger jeres udkrads, så er det sgu taberAGTIGT. Om det gør jer til tabere i ordets generelle forstand skal jeg ikke gøre mig klog på.

Er folk så glade igen?

Insane psychedelia user!

Næsten, ja. ;P

Insane psychedelia user!

Næsten altid glad :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Mener at folk har set sig blindt på et ord - Taber.

Prøv at se rådende som tjaldesmølf giver i en helhed, istedet for at fare op.

Har som før sagt det samme syn på folk der ryger udkrads.
Klamt, bumset og ja taberagtigt om man vil!

Kom over at nogle mener det og kom nu videre.
Næste gang, så prøv at vise lidt mere respekt, overfor en der rent faktisk giver råd om harm reduktion:-)

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Skyggen skrev:
Det er ingen ny historie, at man med en afhængighed af beruselse kan blive mere eller mindre irrationel. Dette forum skal hjælpe folk, som har problemer, ikke dømme eller være nedladende.

Deus vult skrev:
Jeg syntes fandme også der er mange ting der er taberagtige, men derfor behøver jeg ikke fortælle det til alle. Nogen gange er det bedre bare at stikke piben ind. For med din udtalelse kaldte du indirekte flere af dem der har skrevet i tråden for tabere, det syntes jeg er ret personligt.

THIS!

Medlem

`men vi kan vel også alle blive enige om at udkrads metoden må være en af de sidste udveje ? hvad bliver det næste ? at man laver indbrud, fordi at ens abstinenser er for store ? for det lader det vitterligt til, hvis man kan få sig selv til noget så ulækkert som at ryge udkrads.

Vi skal lige huske på det er et HR forum, at kalde en spade for en spade er nu engang nødvendigt nogle gange. Og lige i dette tilfælde er jeg da enig i at det er EKSTREMT usselt.
Jeg mener bare at hvis man er nået derud hvor man ryger udkrads, så skal man seriøst tage sit misbrug op til overvejelse, og søge noget professionelt hjælp, og det kan ikke gå for langsomt!
Folk er blevet så fucking nærtagende.

Moderator
Brugeravatar

Selvfølgelig skal vi hjælpe hinanden når vi ser tydelig mangel på harm reduction, men hele HR-ånden er jo netop ikke at pege fingre og bruge 'just say no' retorik, men i stedet forklare folk hvad de negative følgevirkninger kan være, og forsøge at nedbringe disse så godt som muligt, evt. ved helt at lade være med at indtage noget fordi de negative virkninger overskygger den ønskede virkning. Vi kender vel alle den trodssighed man kan få når (man føler) man bliver stødt og stigmatiseret, og den er kun i sjællen grad med til at ændre menneskers handlemåde. Får man derimod forklaret folk hvorfor noget er uhensigtsmæssigt at indtage, eller er en uhensigtsmæssig måde at indtage noget på, er der meget større sandsynlighed for at man får folk til at ændre handlemåde henimod en mere hensigtsmæssig handlemåde. Det skyldes nok at det ikke er noget man bliver påduttet, men at man selv tager valget ud fra de oplysninger man bliver forelagt.

Jeg tror ikke Tjalde Smølf har haft til hensigt at stigmatisere udkradsrygere som tabere i egentlig forstand, men derimod at påpege at de negative bivirkninger langt overgår den virkning man får af at ryge udskrads, og at det derfor ikke er hensigtmæssigt at ryge udkrads.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]