Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 02:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Culpepers skrev:
cloud9 skrev:
sprit egner sig kun til at trække nol med hvis du skal spise det, da der vil være for meget olie i nolen til at det kan ryges

For meget olie? THC er i sig selv et lipid - altså et fedtstof :) . Såvidt jeg ved er det mere for at undgå at trække for meget klorofyl, at man gerne vil bruge IPA eller butangas etc (og i øvrigt holde trækketiden til et minimum).

Delysid: Jeg står selv med samme problem - har både han- og hunplanter (som dog står ca. 200km fra hinanden, så de burde ikke have den store chance for at bestøve hinanden :wink: ), så du må meget gerne lige skrive hvordan det går med ekstraktionen :) .

jeg brugte for nogle år siden kun sprit, og hvis man tager en smule på sin pegefinger og gnider den med tommelfingeren så GLIDER de, men hvis man tager nol fra gas/ipa/acetone og gør det samme vil der være modstand som lyder ligesom når man træder i sne. spritnol smager af brændt hår. og for lige at få det på plads...hampeolie virker ikke, harpiks virker kun hvis der er thc krystaller i, man kan derfor have en industrihamp plante som dufter som god pot og har klistret harpiks men uden virkning overhovedet. hampeolie kan opløse thc, så man kan godt have noget olie som virker, men ikke ligesågodt som ren nol fra feks. gas

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
klorofylen er også grunden til at det er bedre at spise det end ryge det da det giver hoste og hovedpine

Moderator
Brugeravatar

Hampeolie presses af frøene, og lugter eller smager ikke som skunk gør, hvis du har sensimilla eller har en overskuelig trækketid (eftersom spritten først skal trænge ind i frøet, og komme ud af frøet igen), få du ikke decideret hampeolie i nolen, mit bud er nærmere at spritten trækker andre urenheder ud, ikke bliver fordampet ordentligt, eller at diverse urenheder fra spritten på anden måde forbliver i nolen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Æteriske olie kan jo være flygtige i forskellig grad og dermed være integreret i det materiale, som man skal trække på. Det er jo også sådanne forbindelser, som giver forskellige strains deres egne kakteristika.
Jeg har selv oplevet hvad cloud9 beskriver. Jeg har så bare brugt acetone og en allerhelvedes lang trækketid, som har resulteret i samme resultat. Det er slet ikke til at ryge, medmindre man er en desperat udkradsrygende narkoman. Jeg tror godt at cloud9 kan bekræfte mig i, at olien er meget mørk grøn-violet, når der er anvendt ethanol, som selvfølgelig også er afstedkommet af bl.a. klorofylen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]