Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hey derude,
Jeg har lige været nede ved min dealer, og her bliver jeg spurgt om jeg vil have nogle han planter, til at trække nol på. Jeg siger "ja tak", uden lige at tænke videre over hvor meget de planter fylder, og får 5-10 stykker med hjem. Hvordan kan jeg mest effektivt trække nol på så mange planter, uden at skulle bruge hele min dag for at blive færdig?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Hejsa. Du burde søge lidt rundt først for der er supermange tråde omkring dette emne. Der er mange forskellige måder at trække nol på, personligt sværger jeg til lightergas-metoden, som er enkel, nem, effektiv og super-ekstremt hurtig.

Der diskuteres et par forskellige metoder samt fremgangsmåde i denne tråd! På side 2 er der endda en fin lille video hvor lightergas-processen vises.

Men der er som sagt også et væld af andre tråde om emnet, og et væld af metoder til at trække nol, så kig lidt omkring. Du bør for såvidt muligt (og det er fint muligt) undgå at bruge kemikalier som efterlader giftige rester i produktet.

Senest rettet af Nørden 12 jul 2011 17:55, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Kan man virkelig trække nol på han planter?

Medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig kan man det!! Det er faktisk nærmest det eneste man kan bruge dem til, udover selvfølgelig at befrugte hun-planter hvis man ønsker frø. Der er skam thc i han-planter, bare kun i uhyre små mængder, hvorfor det bedst kan betale sig at trække det ud af planten.

Dedikeret medlem

Nørden skrev:
Hejsa. Du burde søge lidt rundt først for der er supermange tråde omkring dette emne. Der er mange forskellige måder at trække nol på, personligt sværger jeg til lightergas-metoden, som er enkel, nem, effektiv og super-ekstremt hurtig.

Der diskuteres et par forskellige metoder samt fremgangsmåde i denne tråd!

Der er som sagt også et væld af andre tråde om emnet, så kig lidt omkring.

Jeg har skam også søgt lidt omkring, og fundet 3 metoder, men jeg vil gerne vide hvilken der er mest effektiv når det er så mange planter jeg skal igennem.

@Silvio Berlusconi
Ja man kan, der er lavt THC indhold i, det er derfor jeg trækker nol på det, og ikke ryger det, da jeg så skal ryge en masse for at blive skæv. Der er ingen grund til at fylde sine lunger, med alt for meget unødig røg. ;)

Medlem
Brugeravatar

Som sagt, så er mit bedste bud lightergas-metoden fordi den er så hurtig som den er. Du kommer til at bruge under en time pr udtræk. Måske kan du gøre det hele i et træk, hvis du kan lave en stor nok container som er fuldstændig tæt. Hvor meget materiale tror du at du har, sådan ca?

Dedikeret medlem

Der er omkring 5kg planter. Jeg kan vel godt bruge en gammel 5L dunk?

Medlem
Brugeravatar

Sagtens, bare sørg for den er ordentlig tæt, så den kan holde trykket som opstår. Du skal til gengæld nok bruge en hel del gas for at fylde ordentligt op, men skidtet koster jo ikke alverden, så hul i det.

Dedikeret medlem

Hvordan får jeg gassen ind i dunken, det fordamper jo med det samme det kommer ud, er jeg nødt til at lave et lille hul jeg kan få det ind gennem, og lukke efter, eller hvordan?

Medlem
Brugeravatar

iSmoke skrev:
Hvordan får jeg gassen ind i dunken, det fordamper jo med det samme det kommer ud, er jeg nødt til at lave et lille hul jeg kan få det ind gennem, og lukke efter, eller hvordan?

Ja, det er du! Almindeligvis plejer jeg at bruge en halv-liters eller halvanden liters flaske alt efter hvor meget materiale. Så sørger jeg for at have 2 skruelåg, et med et hul i til lighter-refilleren og et uden hul i til når trykket skal holdes, så butanen forbliver på væskeform. Sørg for at din container er så tør som muligt. Hvis der er vand vil dette fryse til is når gassen skal fordampe, og dit produkt vil være lidt vådt når det er færdigt. Det fordamper sikkert iløbet af nogle dage, men stadig lidt irriterende hvis man nu gerne vil teste produktet ligeså snart man er færdig.

Senest rettet af Nørden 12 jul 2011 18:12, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Hvor meget butan vil du tro jeg skal bruge til de 5kg, jeg køber det i 300ml pr flaske.

Medlem
Brugeravatar

Puha, det er svært at sige. Tror du alt dit materiale kan være i din beholder??? Så skal du jo ihvertfald bruge under 5 liter af skidtet. Riv/skær/klip dit plantemateriale i fine småstykker først, så kan det ligge mere tæt i beholderen, og så kan du spare en del gas væk. Desuden vil det være nemmere og hurtigere for gassen at trække olien ud, jo mere du har revet materialet i småstykker...

Dedikeret medlem

Jeg har ikke fundet en specifik beholder endnu, har bare nogle forskellige idéer til hvad jeg kunne bruge. Lad os antage at alt mit materiale kan være i beholderen på en gang, hvor meget butan vil du så skyde på jeg skal have købt?

Medlem
Brugeravatar

Hvis det er en 5-liters dunk, så max 10 flakser af 300 ml, men måske du kan nøjes med 5. Det er heller ikke strengt nødvendigt at alt materialet er sunket, det gør det bare lidt nemmere. Hvis alt dit materiale ikke er sunket bør du ryste dunken og vende den på hovedet og sådan, for at sikre at gassen kommer ordentligt rundt om alt plantematerialet.

Dedikeret medlem

Tusind tak for hjælpen, nu tror jeg at jeg er klar til at komme igang.

Dedikeret medlem

Ville det virke at smide dunken i fryseren, så gassen ikke fordamper så hurtigt og derved skaber tryk?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg troede at THC niveauet i han planter var så lavt at det ikke engang kunne betale sig at trække nol på det, da udbyttet simpelthen ville være så lsmåt at det ville være spild af tid, men det er altid rart at blive klogere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Husk nu for guds skyld at gøre det udendørs.
Det har du sikkert også tænkt dig, men jeg kan ikke se at nogen har nævnt det endnu.. Hellere sige det en gang for meget, end en gang for lidt. Og held og lykke! :)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem
Brugeravatar

iSmoke skrev:
Ville det virke at smide dunken i fryseren, så gassen ikke fordamper så hurtigt og derved skaber tryk?

Det burde i princippet virke, men jeg har aldrig selv prøvet. Butans kogepunkt ligger ved -0,5 grader C. Der vil dog stadig være en hel del fordampning tæt på denne temperatur, ligesom vand også begynder at fordampe mere og mere, når det nærmer sig sit kogepunkt. Du får svært ved at komme ned i temperaturer hvor der næsten ikke er fordampning. Jeg tror faktisk at man ved uhyre lave temeraturer kunne gøre produktet endnu renere. Først filtrere man plantematerialet fra efter det har trukket. Så sænkes temperaturen og de forskellige alkaloider vil vel krystallisere i opløsningen ved forskellige temperaturer. Når man ser krystaldannelse pilles krystalstykkerne fra og deles op i grupper alt efter hvilken temperatur krystaldannelsen skete. Det (thc)man får ud vil i så ren form, være helt solidt når det er køligt, men bliver mere og mere klistret når det kommer op mod stuetemperatur. Det ville dog kræve en fryser der skulle kunne gå ned på uhyre lave temperaturer tror jeg, så det er nok ikke muligt hjemme i køkkenet. Men hvis det var muligt kunne man i princippet springe kogetrinet over og gemme den resterende gas til at lave andre udtræk en anden dag. Jeg har aldrig selv forsøgt og har aldrig læst om nogen andre der har, så ved ikke om det overhovedet ville virke. Det er ren spekulation...

P.s. Som hr knudsen siger. Gør det udenfor, ellers i et rum med stor udluftning, hvor du ikke selv befinder dig i lokalet mens det fordamper.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forstår ikke hvorfor i vil smide det i fryseren? Det fordamper jo ikke, hvis du bare laver et lille hul i dunkens låg så det passer med dysen på gassen. når du har fyldt nok gas i dunken, så hold en finger på hullet imens du ryster dunken kraftigt i 1 minuts tid. Jo længere tid gassen er i dunken jo dårligere bliver dit slutprodukt, så jeg ville ikke til at smide det i fryseren.

På den anden side ville jeg ikke gide at bruge tid på at trække nol på hanner, hvis du absolut vil bruge de hanner, ville jeg lave en pot-chai på dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]