Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

har én ting at sige: Howard Marks - uddannet ved Oxford univeristet - 20 joints om dagen.

Det kan altså lade sig gøre... jeg tror personligt at de mange skræmmekampanger mod hash og om hvor sløv og doven man bliver af det er stærkt overdrevet... selvfølgelig er det ikke uden effekt hvis man ryger hver dag... men som Hr. Marks selv siger det, når man er påvirket af hash finder man ud af hvad éns virkelige interesser er... altså med andre ord, hvis det man studerer ikke intresserer en (i hvert tilfælde under påvirkning af hash) ja så kan man heller ikke finde ud af det.... man skal altså finde ud af hvad man virkelig gerne vil... og så kan man ryge og lære samtidig:)

Titel:
Medlem

Jeg vil gerne lige kytte et par kommentarer. Det er ikke en gymnasiel uddannelse, men derimod en universitetsuddannelse jeg går på. Der er sindssygt meget matematik at følge med i, og da jeg røg syntes jeg godt at jeg kunne forstå det meste. Men nu her ved eksamenstid har jeg indset at der er masser af ting der er gået ind af det ene øre og direkte ud gennem det andet, og selvom jeg forstår principperne i matematikken, er der en masse dybdegående teori der er gået op i røg. Men jeg tror også specielt matematik er svært at koncentrere sig om når man ryger hash til hverdag.

Og for lige at quote Swimmer54
Swimmer54 skrev:
har én ting at sige: Howard Marks - uddannet ved Oxford univeristet - 20 joints om dagen.

Det kan altså lade sig gøre... jeg tror personligt at de mange skræmmekampanger mod hash og om hvor sløv og doven man bliver af det er stærkt overdrevet... selvfølgelig er det ikke uden effekt hvis man ryger hver dag... men som Hr. Marks selv siger det, når man er påvirket af hash finder man ud af hvad éns virkelige interesser er... altså med andre ord, hvis det man studerer ikke intresserer en (i hvert tilfælde under påvirkning af hash) ja så kan man heller ikke finde ud af det.... man skal altså finde ud af hvad man virkelig gerne vil... og så kan man ryge og lære samtidig:)

Tror at han har meget ret i at man ikke kan lære det der ikke interesserer en, for selvom jeg ikke er skarp til matematik har jeg alligevel lært elektronikken som er mit hovedfag, og det passer meget godt med at jeg synes elektronik er spændende, men matematik er røv tørt og kedeligt..

- Peace

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Røg selv hverdag en en overgang det startede i sommerferien og planen var os at jeg skulle stoppe når skolen startede, meeeeeeen det gik ikke og jeg blev ved pludslig besluttede jeg mig for at kvitte forbruget og opdagede at det blev meget nemmere at fatte hvad der skete i skolen! ikke fordi det var et problem før det men tingene blev pludslig nemmere og mere overskuelige, kan osse godt nikke genkende til (som skrevet lidt før, at det er svært at falde i søvn) søvn problemerne, og har faktisk stadig svært ved det, men det går nok....

Mit råd er at kvitte hash, og så bare gøre det en eller to gange om måneden i weekenderne for bare lige at få føelsen igen :wink:

Stay CooL 8)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Republic of Huru
Startede på Skive Handelsskole i sommers.. Røg i det kvarte år jeg gik der hash hver dag..!

Og er nu startet på teknisk..

Men så må jeg jo lære det..!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Man glemmer ikke de ting man har lært mens man var skæv, når THC'en forsviner ud af systemet.

En fare er dog, at man vænner sig så meget til at lære i skæv tilstand, at man, når man bliver clean, i starten har langt sværere ved at lære end ellers. Dette gør det endnu sværere at holde sig clean, når man føler, at et hash-stop ikke engang hjælper på indlæringen.
Dette er et generelt problem ved misbrug - man vænner sig så meget til den påvirkede bevidsthedstilstand, at det til sidst føles "unormalt" og måske endda "forkert" at være clean/ædru.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
nu går jeg også på HTX, og selvom jeg på ingen måde vil argumentere imod, at man bliver sløv i hovedet af at ryge tjald, vil jeg samtidig gerne påpege at det er MEGET individuelt hvor stor skade man tager af det.

Jeg begyndte at ryge fede i Juli sidste år, og har således kun røget ½ år. Ikke deste mindre ryger jeg op til 4 gange om dagen, og bestemt ikke mindre end hver eller hver anden dag. Ikke desto mindre har jeg 0 problemer med at følge med i skolen. Jeg forstår stoffet vi gennemgår på tavlen, og har generelt ingen problemer med at løse opgaver osv. En beklagelig effekt er dog, som allerede nævnt, at man mister enhver form for initiativ i sit sind, og dette har dog også resulteret i at jeg mangler en del afleveringer.

Min pointe er, at nogle, hvis de er viljestærke nok til at kunne få lavet sine ting, sagtens vil kunne ryge hver dag uden at det vil få de store konsekvenser på ens skolegang.

Jeg tager nogle gange hjem i mellemtimer og frikvarterer og ryger, og jeg oplever egentlig kun at jeg er mere energisk og aktiv i timerne, idet det ikke virker helt så slemt og kedeligt som når man ikke er skæv. F.eks. var jeg vold-baske til en prøve i Fysik på B niveau, og kom ud med et 9-tal. Det synes jeg er ganske okay når man tænker på jeg ikke har skrevet mere end 2 rapporter og ikke læst en eneste side i fysikbogen hele året.

Titel:
Insane psychedelia user!

Som jeg før pointerede, så er der forskel på mennesker. Nogle har en utrolig evne til at tænke logisk og behøves derfor ikke at lave lektier, for at være med i skolen. Selvom jeg følger med i undervisningen, laver mine lektier og læser på det, så kan jeg sagtens sidde og tænke om en opgave "Hvad går det der lige ud på?" mens at min "hashmisbrugende" (:P) kammerat, som ikke laver sine ting, kan hitte ud af den på et splitsekund.

Altså, hvis man har indlært nogle evner inden man begynder at ryge, så forsvinder de ikke bare når man begynder på det. Til gengæld tror jeg at det vil være svært at tilegne sig nye evner, og for en som mig som i forevejen har nogle problemer med logisk tænkning, så vil cannabis absolut gøre det sværere. Faktisk tror jeg at cannabis forværrer alle mine intelligenser.

Jeg tror nu også at master Z (aka Zarathustra) har ret i at det kan være svært at vænne sig fra den ene tilstand til den anden. Jeg har tænkt meget over hvordan jeg havde det med at lave ting, i bagskæv tilstand og i ædru, og det varierede meget med hvor svært det var, men jeg tror på at hvis du hele tiden er bagskæv så vil det være sværere at lave det når du så er ædru, men nu hvor jeg så er ædru konstant, så er det ikke så svært.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]