Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 aug 2025 04:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Heey folks!

Det er dog aldrig sket med et bad trip, er nu også mest bange for vis en af mine kammerater skulle få et under rusen. vis det sker / når det sker, hvordan skal man så håndter siturationen? ved godt det "bare" er hash men har hørt folk har fået nogen rimelig voldsomme bad "trip" på det anyways! Respekt for THC

vis det sker, er der så et tidspunkt hvor man er tvunget / skal ringe til en ambulance!

-Venlig hilsen Blueberry :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej BlueberryKush!

Det er fedt at se at du tager dig af din ven på den måde. Det ville han helt sikkert være glad for at vide! Men bare roligt, du kommer aldrig ud i en situation på Cannabis hvor du bliver nødt til at ringe til en ambulance. Skulle han ske at få det dårligt, så bare snak lidt med ham, forklar ham at det ikke er farligt, og sørg for at han får noget mad med noget sukker indhold. Det nedsætter THC rusen! THC-badtrips kan være voldsomme og meget ubehagelige, men udover det er de ikke farlige, og de varer ikke ret længe!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har stadig til gode at høre om et reelt badtrip på cannabis. Det kan vel sagtens lade sig gøre, men så skal det være på noget mere koncentreret end joints efter min forestilling. Anyway..

Mit foreslag er, at din ven, eller hvem end du mener har risiko for at få badtrip, drikker sukkerholdig læske før og under rusen - eller bare indtager sukker i en eller anden form.
Min ven "badtrippede", så vi lagde ham ned i en sofa, med fødderne hævet en smule over hans hoved, og gav ham en helvedes masse sukker at drikke.
Han kunne dog ikke slippe tanken om, at han var ved at besvime, så vi var nødsaget til at hente naboen ind - havde han slappet lidt af og evt. besvimet, ville vi ikke skulle have hentet naboen.
Det er måske ikke så fedt, at lade sin ven besvime for at undgå det, men det er ikke det slemmeste, og jeg skriver kun dette, da jeg formoder I er forholdsvis unge/uerfarne, og ikke vil have nogen voksne bliver indblandet i det.

Selvfølgelig: får din ven vrangforestillinger eller andet helt psykotisk, så kontakt vagtlægen, men prøv at slappe lidt af først.

Ellers synes jeg bare, det er at gøre førnævnte, hvis det sker (lægge sig i en sofa, lig en pude under fødderne, drikke en helvedes masse sukker som fx Coca-Cola).

Og sørg for at tobakken er ristet - oplevede et nikotinchok på Roskilde Festival for første gang i 5 år med cannabis - not nice.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Tak for hurtige svar, vil bare ikke have der sker mine kammerater noget! det betyder sgu meget for mig. Ingen af os har dog aldrig oplevet et dårligt thc rus! Vis det skete ville jeg også give min kammerat noget sukker og ligge ham ned på sofaen og sige han skulle tage det roligt og der intet sker, men tak for jeres hjælp ville bare være 100% sikker vis i forstår :)!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vi forstår, og det er super, at du tager hånd om dine kammerater.

Eventuelt så sug kun 2-3 stille og rolige sug af en joint, og vent 20-30 minutter før der suges mere.
Ingen grund i at slamsuge en joint fordi man vil være skæv, det skal sku nok komme på et tidspunkt.
Og så kan man jo altid ryge igen en anden dag.

Hvis han gakker lidt ud, så prøv at snakke med ham, snak med ham om noget grineren eller positivt.... You'll figure out. :-)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Psychedelia Sponsor

hold k''ft hvor er det dejligt at se en som tager sig at sine kammerater på den måde, der er sq langt imellem folk som dig imo (:
men ja, som de andre siger, så lig personen ned, drik noget cola, evt spis noget chokolade, eller andet, jeg syntes ihvertfald det hjælper fint, hvis jeg har fået lidt formeget, sytnes jeg altid mad hjælper fint (:

Der var ikk så meget nyt i den her post, de andre har sagt det hele allerede (:
men ønsker jer Alt helt og lykke med jeres rus, skal nok blive en go'aften (:

Sorry for den forholdsvis meningsløse post!
-Peace.

Medlem
Brugeravatar

Det er egentlig meget simpelt.

1. Ryg i gode, trygge omgivelser, hvor i ikke behøver bekymre jer om at blive forstyrret af andre mennesker.
2. Hvis en ven får det dårligt, stik ham en pose slik, en flaske vand og send ham i seng. Det gode ved hash er, at man altid bare kan falde i søvn hvis man får det skidt.
3. Hvis det af en eller anden grund ikke kan lade sig gøre for din ven at falde i søvn, så bare opfør dig venligt overfor ham. Tal stille og roligt. Forklar ham at der ikke er noget at frygte. Hvad end det er, så vil det gå over indenfor et par timer. Hash er ikke farligt, og der sker ham ikke noget. Det er umuligt at overdosere. Hvis han klager over et galoperende hjerte, så mærk hans puls, og forklar ham at jo, det banker en lille smule hurtigere end normalt, men ikke mere end hvis han havde gået en rask tur. Han er ikke i nogen fare, overhovedet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Sørg for at vedkommende sidder/ligger godt, giv personen vand og mad.
Snak stille og roligt til personen, og lad ham/hende døse hen, hvis det er det vedkommende har brug for.
Lad for guds skyld være med at drille personen og kaste brændende cigaretpakker efter ham,
mens han sidder og tripper for fucking hårdt! (Personlig erfaring)
Og lad være med at ringe efter en ambulance, det ødelægger bare resten af dagen...
Sæt noget chill musik på, og lad være med at ryge mere lige op i hovedet af personen.
Det kan være ret så kvalmende, hvis man allerede har fået for meget.
Ligesom man ikke lige har lyst til en bajer mere hvis man sidder i rendestenen og knækker sig.

Super fedt du orker at tænke på dine kammerater ;)

Junior medlem

Tak for alle svarende drenge :)

- Go ryger! PEACE+

Junior medlem

John Doe skrev:
Jeg har stadig til gode at høre om et reelt badtrip på cannabis. Det kan vel sagtens lade sig gøre, men så skal det være på noget mere koncentreret end joints efter min forestilling. Anyway..

Mit foreslag er, at din ven, eller hvem end du mener har risiko for at få badtrip, drikker sukkerholdig læske før og under rusen - eller bare indtager sukker i en eller anden form.
Min ven "badtrippede", så vi lagde ham ned i en sofa, med fødderne hævet en smule over hans hoved, og gav ham en helvedes masse sukker at drikke.
Han kunne dog ikke slippe tanken om, at han var ved at besvime, så vi var nødsaget til at hente naboen ind - havde han slappet lidt af og evt. besvimet, ville vi ikke skulle have hentet naboen.
Det er måske ikke så fedt, at lade sin ven besvime for at undgå det, men det er ikke det slemmeste, og jeg skriver kun dette, da jeg formoder I er forholdsvis unge/uerfarne, og ikke vil have nogen voksne bliver indblandet i det.

Selvfølgelig: får din ven vrangforestillinger eller andet helt psykotisk, så kontakt vagtlægen, men prøv at slappe lidt af først.

Ellers synes jeg bare, det er at gøre førnævnte, hvis det sker (lægge sig i en sofa, lig en pude under fødderne, drikke en helvedes masse sukker som fx Coca-Cola).

Og sørg for at tobakken er ristet - oplevede et nikotinchok på Roskilde Festival for første gang i 5 år med cannabis - not nice.

Hej John, tak for svaret, vi er dog ikke "uerfarne" vi har røget i godt 2-3år efterhånden dog ikke dagligt da ingen af os ønsker af dagligt forbrug af cannabis! Er skam heller ikke bange for "voskne" Ville bare være helt sikker på hvad jeg skulle gøre da jeg aldrig har oplevet en dårligt rus, hos mig selv eller en kammerat :) Men tak for svarende det er bare super!

Junior medlem

Geografisk sted: Neverneverland
Hvis du er sammen med nogen, og de bliver bange, så gør som andre har skrevet og få hævet deres blodsukker PRONTO, og også husk at minde personen om, at hjertet banker hurtigere fordi de er skæve, ikke fordi de egentlig er bange.
...Og også at ingen har døet af hash endnu, og at den lyd I lige hørte IKKE var politiets bil der holdt udenfor.

Jeg havde en kæreste på et tidspunkt, der HVER gang vi røg (2-3 gange om ugen) fik den der "åh nej hvad nu hvis naboerne kan lugte noget - shit, den lyd, er det politiet!?" Jeg har omtrent aldrig fået det selv.
Jeg ved ikke, om det er fordi piger er mere in touch med sine følelser eller whatever, men det kan også være fordi at jeg, når jeg bliver bange, er dygtig til at huske på at alt kun er inde i mit hoved.

Tip:
Be din ven om at forestille sig et der vokser en lysende boble med den flotteste farve han kan tænke sig. Inde i denne boble er der inten ondt der kan nå ham, og det er varm og behagelig.
Få ham til at trække vejret ind gennem næsen, og ånde ud gennem munden (det sænker pulsen) og forestille sig, at denne boble vokser hver gang han ånder ud med næsen.
Works like a charm.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]