Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 02:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa alle
Jeg står og mangler noget Salvia, og har spurgt alle, men kan simpelthen ikke for fat i det gennem det "sorte" marked.

Derfor tænker jeg: hvorfor ikke bestille det fra England eller lignende?
Jeg vil ikke opgive specielle butiksnavne her, så jeg går ikke ud fra det er forbudt at diskutere dette.

Nogen der har erfaring med det?
Så vidt jeg har forstået, kan man ikke få problemer hvis Salviaen bliver taget i tolden - fordi, man jo ikke kan afholde andre fra at afsende post til en. Retfærdiggørelsen er, at hvis der var konsekvenser og det var strafbart at modtage ulovlige stoffer, kunne alle jo bare sende dem til en, og så kom man i fængsel for andres forbrydelse.

Tror i det er sikkert? Ja, jeg vil jo ikke have en bøde på 10.000 for import af narkotika, eller fængselsstraf for den sags skyld, og det regner jeg da heller ikke med man kan få af post?

Mvh. Jim

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Self kan du da straffes for at importere ulovlige drugs til danmark hvad havde du regnet med?

Den med at andre sender noget til dig holder jo ikke en meter når først pakken er betalt. Det er en risiko man må løbe jo.

Har du ellers styr på Salvia Divinorum og dens virking på sindet eller har du bare fået at vide det skulle være vildt?

Det er meget vigtigt at man respektere Salvia da virkning ikke ligner noget der ellers er set i andre psykoaktive planter og syntetiske stoffer i det hele taget.

Hvor gammel er du?

Har du prøvet Salvia før?

Hvis ikke så start med bladene og få gennem prøvet det før du hopper ud i extract.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så kan jeg anbefale dig at læse disse:

Dansk Salvia Divinorum bruger guide

http://www.sagewisdom.org/usersguidedansk.pdf

Salvia Divinorum trip rapporter

http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... ype=Salvia

Salvia Divinorum info fra wiki´en

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.ph ... _Divinorum

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Se i Psychedelia's "Fakta om stoffer" og i "Regelsættet" ude til venstre!

Titel:
Junior medlem

Jeg har ikke prøvet Salvia før.

Jeg har snakket med nogle om at prøve det, og har derfor researchet før jeg besluttede mig for det. Jeg forstår, at det er vigtigt at respektere Salvia, og at man gør det i de rigtige omgivelser, på det rigtige tidspunkt og med de rigtige mennesker. Det er også kun venner jeg stoler på, og som stoler på mig, jeg gør det med.

Starter med en lille dose - ekstrakt-styrken afgører i og for sig ikke så meget, medmindre den er så stærk at det næsten er umuligt at få en lille dose (70x osv). Hvis jeg bruger en standardiseret 15x, og ryger en 1/15 (bare et eksempel), har det jo den samme virkning som en 1x.

Min alder? Jeg er 24. Håber da ikke jeg lyder mindreårig, siden du spørger? ;)

Grunden til jeg spørger, er at jeg ikke ved om det er réel "import". Jeg har erfaring med tilsendelse af cannabis fra Canada, kan ikke give link pga. reglerne, men der blev jeg oplyst om, at der ikke kunne opstå problemer med loven, fordi jeg ikke var ansvarlig for deres afsendelse. Jeg var klar over faren, men jeg tog chancen og det gik glat.

Jeg går ud fra, at politiet skal bevise at man har købt det, før de kan straffe en - tilsendelsen i sig selv er jo ikke ens egen handling, og dermed ikke en forbrydelse fra ens egen side. Uskyldig indtil andet er bevist.

I min lille verden, betyder "import" at man f.eks. medbringer hash over grænsen, som man har købt i udlandet. Ikke at en andenpart tilsender ulovlige stoffer. I så fald, vil jeg da sende et kilo amf til Anders Fogh, næste gang jeg er i udlandet ;)

Mvh. Jim

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Den kunne i hvert fald godt blive svær at bortforklare, hvis du betaler med dankort.

Titel:
Junior medlem

Det er selvfølgelig rigtigt - men politiet skal vel have tilladelse før de kan få adgang til ens kreditkort historik.

Selv hvis de får det, er det jo kun et indicie, og ikke et konkret bevis på, at man har bestilt det. Og selv hvis de kan bevise at den kreditkort overførsel har betalt for Salvia til ens egen adresse (tvivlsomt), kan man jo altid påstå, at der var en fejl i ordren?

Ja, det er bare mine tanker. Men hvis der er nogen der har noget konkret viden om lovene, osv?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Starter med en lille dose - ekstrakt-styrken afgører i og for sig ikke så meget, medmindre den er så stærk at det næsten er umuligt at få en lille dose (70x osv). Hvis jeg bruger en standardiseret 15x, og ryger en 1/15 (bare et eksempel), har det jo den samme virkning som en 1x.

Ja det skulle man tro. Men sådan som jeg har forstået det så er der faktisk forskel. Jo højere extract jo hårde slår det. Jeg ved jo ikke om det er fordi det er svært at dosere kraftige extract´er at en lille dosis forskel kan spille ind. Men lige meget hvor man kikker hen blive første gangs brugere rådet til at starte med blade eller 5 extract max, så det bliver også mit råd til dig, take it or leave it 8)

Desuden er der endnu en ting man bør være opmærksom på med Salvia D. En dosis på feks 200 mg 5x extract (0.2 g hvis nogen skulle være i tvivl) kan påvirke forskellige personer vidt forskelligt. En person ville måske slet ikke kunne mærke denne dosis mens det for en anden ville være alt alt for meget, så start lavt ud og arbejdt dig op.

Husk at ryg det af en bong (IMO) og brug stormlighter!

Mvh farmand

EDIT:

Citat:
Min alder? Jeg er 24. Håber da ikke jeg lyder mindreårig, siden du spørger?

Nope, er bare en god ting at vide inden man giver et råd IMO

:)

Senest rettet af Farmand 27 feb 2007 20:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Tak for rådene, men det var egentlig ikke hensigten med denne tråd - jeg har allerede researchet selve stoffet, nu er det mere anskafningen der er min primære "concern".

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har ikke noget konkret, men jeg har aldrig hørt om, at folk er blevet taget for at bestille noget hertil. Har kun hørt om, at det er blevet taget i tolden. Brug det, som du har lyst. :wink: Jeg kunne dog alligevel godt forestille mig, at politiet uden videre besvær måtte undersøge din bank, men mon ikke der skal noget mere til?

Hvis det ikke kan bruges som bevis, at du har betalt for det osv., så kunne der måske teoretisk opstå en svindelsag, siden dit dankort jo så må være blevet misbrugt.

P.s. Når jeg skal tænke tilbage på, hvilke stoffer jeg har indtaget, er det altid kun salviablade, jeg glemmer, for de er ikke imponerende i sig selv (ikke-ekstraktet).

Titel:
Psychedelia Sponsor

Helt ærligt...
Naturligvis kan man ikke smugle stoffer til landet via postvæsnet og bruge tricket med at sige at man ikke kender noget til det eller at det er en andens forsendelse.

Den undskyldning er lige så dårlig - og måske udbredt - som den med at nogen må have puttet det i lommen på en, lagt det i ens bil eller puttet det i ens drink etc. etc. etc.

Smugleri af narko bliver hverken legalt eller straffrit fordi man benægter kendskabet til det. De er jo ikke åndssvage.

Derudover vil råde dig til at importere én stikling og dyrke kalorius selv. Så vidt vides er ingen blevet dømt for at have importeret en salvia-stikling og straffen er (trods psyko-Lenes nye regler) overkommelig i forhold til hvis du importerer større mængder.

Titel:
Junior medlem

På grund af de flestes frarådelse af 1x, og at jeg ikke er villig til at sætte mig ind i, hvordan man ekstrakterer, vil jeg ikke lave mit eget salvia grow.

Tro mig; jeg er skam heller ikke dum, og kan godt se logikken i det du siger. Men den anden side af sagen, er så, at en obligatorisk følge af den logik, er at enhver kan blive straffet uden at have gjort noget, hvilket jeg ikke tror på.

Derfor hælder jeg til det som den internet Cannabis shop jeg har brugt siger: man kan ikke blive straffet for at få tilsendt ulovlige varer, fordi man ikke selv er herre over hvad andre sender til en. Og hvis tolden tager varen, når jeg ikke at besidde den, ligesom i de eksempler du nævner (f.eks. "Nogen lagde det i min lomme Hr. Betjent"). Og når det ikke er besiddelse, og der ikke er bevis for at JEG har importeret varen, kan det vel ikke være strafbart? Reél import, såsom 5kg opium gemt i sin bil, over grænsen, er en helt anden sag, fordi man besidder et ulovligt stof, og prøver at føre det ind i landet. Her besidder jeg ingenting, og der er ingen reelle beviser for import.

Hvis jeg nu betaler nogen for at smugle 500 ton kokain på et tankerskib, er det jo en helt anden sag - så er der tale om en reel efterforskning, og der kan en ansvarlig ikke sige, at nogle har tilsendt dem det uden videre (medmindre politiet har akut mangel på intelligens). Men mit spørgsmål går nok på, hvad er forskellene rent jura-mæssigt mellem tanker-skibet og min 1 grams pakke?

Jeg havde bare håbet på at der var en med noget konkret jura-viden, for at få det afklaret. Jeg har løbet chancen før, og regner med at gøre det igen, men det er stadig rart at vide 100%.

Mvh. Jim

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Jeg vil mene at hvis du kun får 1 gram tilsendt konfiskerer de det og giver dig en advarsel. Hvis den er betalt med dankort derimod kan du risikere straf. Umiddelbart tror jeg dog ikke de gider til at lave en mindre efterforskning for 1 gram salvia.

Titel:
Junior medlem

Hvis det passer, kan man jo let snyde politiet - ved at tilsende andre ulovlige stoffer :)

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jeg argumenterer ikke for at du automatisk bliver straffet for at få tilsendt et reguleret stof. Min pointe er at du kommer i vanskeligheder hvis du tror at du er helgarderet ved at sige, at du ikke har ansvaret for hvad andre sender til dig.

Politiet er dygtige til at efterforske og der vil nok ikke ske det store de første gange. Men begynder der at tegne sig et mønster omkring en person eller er der en generel trend med forsendelser af stoffer fra en bestemt butik, så bliver der slået ned på det.

Hvis en sag skal holde, så skal det bevises at man er skyldig efter al rimelig sandsynlighed. Dvs. hvis du sender et gram hash til Anders Fogh en gang om ugen, så bliver Anders nok ikke hevet med på stationen, fordi det er rimelig indlysende at han ikke bruger tid på den slags.

Omvendt: Hvis du er den lokale småpusher, der gentagne gange helt uskyldigt får tilsendt narko (uden at styrte til myndighederne med en anmeldelse når det sker) så vil din argumentation stå temmelig dårligt. (Selvom din undskyldning er præcis den samme som Foghs)

Titel:
Junior medlem

Jeg vil tro det er rimeligt risikabelt, nok ikke de bedste odds for at det når frem. Udover det, kan man jo risikere at politiet begynder at få en interrese for en.
Men nu er jeg også en person der hellere vil være på den sikre side, fremfor at tage for mange chancer.
Hvis du bruger dit dankort, kan det jo snildt spores.
Men du kan vel prøve at bestille noget Salvia Divinorum en enkelt gang, men hvis det bliver snuppet, vil jeg da kraftigt fraråde dig fra at prøve igen.
Hvis lysten til Salvia Divinorum virkelig er der, kan du jo altid slippe din indre opdagelses rejsende løs, og istedet for at lave produktet komme til dig, kommer du til produktet - Nu ved jeg ikke hvorvidt det er lovligt i England eller ej, men hvis det er kunne du da få en utrolig interresant oplevelse ud af det. Det vil jo nok koste en del mere end en lille flaske ekstrakt, men samtidig ville du kunne få en yderst interresant weekend ud af det. Bare det at du er i et andet land, hvor en anden kultur hersker, giver jo oplevelsen i helhed en langt kraftigere og mere interresant effekt, på dig som person.
Sådan ville jeg ihvertifald have det.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Jeg vil tro det er rimeligt risikabelt, nok ikke de bedste odds for at det når frem. Udover det, kan man jo risikere at politiet begynder at få en interrese for en.

Jeg har faktisk aldrig hørt om nogen hvis pakke er blevet taget i tolden, hverken Salvia Divinorum eller andet. Har dog ikke selv bestilt men vil da mene sandsynligheden for at blive taget er minimal.

Citat:
Nu ved jeg ikke hvorvidt det er lovligt i England eller ej

Salvia Divinorum er lovligt i England. Både at købe , sælge, besidde osv

Titel:
Junior medlem

Harnz: det er selvfølgelig rigtigt, at hvis man gentager den samme handling og bliver busted gentagne gange, vil politiet nok ikke bare se til den anden side. De vil selvfølgelig undre sig over, hvad der foregår, og tag en snak med dig, og derved "udvikle en interesse" for dig.

Det skal dog understreges hvor usandsynligt dette er. Både fordi 1/1.000.000 pakker bliver inspiceret nok til at detektere ulovlige stoffer (medmindre pakken er tilsendt til en politiet allerede "interesserer" sig for), og det derfor stortset er umuligt at blive busted nok gange på denne måde, til at politiet vil begynde og undre sig. Men også fordi, at man godt nok skal være en klaphat, for at blive ved med at bestille produktet igen flere gange, hvis man bliver busted igen og igen.

Derfor frygter jeg ikke det scenarie, og tænker i første omgang på at bestille 1 pakke, til en person (mig) som ikke er særlig kendt af politiet.

Desuden har jeg undersøgt sagen og etableret en "juridisk distinktion" mellem 1g-pakke scenariet og 500-tons-coke tankerskibet - en, vi burde kunne have forudset, nemlig kombinationen af mængden, emnet og værdien.

Det første der vil være tilkendegivet, er den massive mængde (500 ton) som betyder, at det er lettere at blive opdaget. Det næste er emnet, altså stoffet vi taler om - og her er det coke, som er et særlig farligt narkotisk stof, og særlig dyrt, som de strenge paragraffer om hårde stoffer regulerer. Hernæst har vi den store værdi af 500 ton coke (mængde+emne) som betyder, at det højst sandsynligt er relateret til organiseret kriminalitet, og desuden går ind over lovene om store mængder farlige narkotiske stoffer, og med 500 tons coke, ligefrem paragraf §191 (stor mængde+særligt emne+stor værdi=):
Citat:
§ 191. Den, som i strid med lovgivningen om euforiserende stoffer til et større antal personer eller mod betydeligt vederlag eller under andre særligt skærpende omstændigheder overdrager euforiserende stoffer, straffes med fængsel indtil 10 år. Angår overdragelsen en betydelig mængde særlig farligt eller skadeligt stof, eller har overdragelsen af et sådant stof i øvrigt haft en særlig farlig karakter, kan straffen stige til fængsel i 16 år.
Stk. 2. På samme måde straffes den, der i strid med lovgivningen om euforiserende stoffer indfører, udfører, køber, udleverer, modtager, fremstiller, forarbejder eller besidder sådanne stoffer med forsæt til at overdrage dem som nævnt i stk. 1

Salvia divinorum er et hallucinogen, men ikke et særligt farligt stof, fordi det ikke er et hårdt stof, man kan overdosere signifikant og dødeligt.

Mit scenarie: 1g salvia (lille mængde pga. stof), emnet er ikke særligt farligt, og værdien er lille. Det er kun sket en gang, og med for lidt bevis, kan det højst føre til konfiskering og 2. gang en bøde (iflg. loven om euforiserende stoffer vil bødetaksten dog forøges hver gang det gentages).

Hvis man f.eks. havde 1g ren LSD, havde man omkring 1000 doser af et stof, og dermed er relativiteten af stofmængde+værdi også understreget. 1g lsd, vil være en stor mængde, et forholdsvis hårdt hallucinogent stof (i det mindste iflg. loven, påstår ikke at LSD nødvendigvis er farligere end salvia) dog billigt i små mængder, men tilsammen en stor værdi og dermed er det også en paragraf §191, selvom det kun er 1g.

1g Salvinorin A vil muligvis også føre til seriøse konsekvenser, men fordi stoffet er så nyt, og dosen lidt højere end LSD, kan man forsvare sig ved at betvivle intentionen om at sælge og forsyne store mængder mennesker, hvilket jeg vil tro er sværere ved LSD, fordi det er forholdsvis eftertestet i retten.

Dermed vil jeg hermed konkludere, at bestilning af salvia er sikkert, og at man godt kan tale sig ud af at blive busted et par gange (mindst), uden problemer med loven.

Mvh. Jim

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]