Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 10:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 mar 2014 12:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Jeg tror ikke på en eksisterende Gud - men der skal kva universets størrelse nok findes væsner med, for os, gudelignende kræfter.
De ti bud har gennemsyret tænkningen i vores samfund i rigtig mange generationer, så selvfølgelig har disse haft stor betydning i forhold til mit udviklede værdisæt.
Hvilket jeg er ganske godt tilfreds med især efter jeg er steget af livet i den hurtige bane, for der kom jeg regelmæssigt til at påføre mig skyld og skam ved at gøre det nødvendige (for mit misbrug).
Tidligere løj jeg for mig selv for at tillade min opførsel som værende nødvendig og ok - også selv om den ikke var.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2014 17:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Problemet med begrebet "Gud", er at det søger at forklare rammerne vi eksistere i ved at sætte en ydre grænse. "Hvor kom universet fra: Gud skabte det" - det forklarer absolut intet. Man kan altid stille spørgsmålet; hvad der er bag den næste grænse - og den næste og den næste. Det giver derfor ikke mening at tale om Gud, da man allerede her kan tænke sig længere væk, end vi fra vores nuværende virkelighed har mulighed for at vide noget om.

Problemstillingen er lidt den samme som gør sig gældende for alle eksperimenter: observatøren er nød til at kunne placere sig uden for systemet for at kunne observere det. Da det ikke er muligt at sætte sig udover det system som (en) gud antageligt har konstrueret, giver det ikke mening at forsøge at observere noget (det er fysisk umuligt)

Hvis man ser historisk på det, har alle spirituelle forestillinger langsomt trukket sig tilbage fra alle de områder der kunne belyses af fakta. hvilket jeg personligt ser som nok grundlag til ikke at beskæftige mig med tanker om deiteter. Jeg forholder mig ret agnostisk til det; det gør ingen forskel for noget - som jeg kan observere - hvorvidt der skulle være en gud eller ej.
Hvis den (guden) eksistere, har den, per al observeret data, startet en kædereaktion af tilfældighed for 13,7 milliarder år siden. At kalde den "skaber af jorden og os", svare til at smide en sten i havet og kalde sig skaber af strandsand..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 12:50 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:43
Indlæg: 43
Jeg tror, helt simpelt, at Gud er et ord for en følelse af sammenhængskraft.


Denne begrebslige skygge af følelsen, er da hurtigt blevet til præcis det Ståendebifald beskrev det til at være:

"Jeg tror gud er en mental forsvarsmekanisme, der tilfredsstiller menneskets behov for mening og sammenhæng. Gud er et potentielt svar på alt, som vi ikke kan forklare. Et værn mod tvivl og utryghed, der hælper virkelig mange mennesker på kloden med at begå sig i en utrolig kompleks verden. "
- ståendebifald

_________________
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.” - Friedrich Nietzsche


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 13:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
jeg tro alt er en blanding af tilfældigheder og kemiske forbindelser, der er meget videnskaben ikke kan forklare eller gisne om endnu. det kommer måske aldrig, men der ligger en naturlig forklaring bag alting, ingen hokus pokus, gud, magi eller hvad ellers ens hjerne ellers kan finde på af begreber for at forklare ligegyldigheden af alting.

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2014 14:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2013 11:34
Indlæg: 67
Jeg tror ikke der findes nogen gud. Ihvertfald ikke i dette univers/denne dimension.

Jeg tror, at hvad end der var her og skabte alting, eller satte tingene igang, ikke længere er her. Hvorfor skulle alt det onde, der er sket igennem årene ellers være sket? HVIS der nu var en gud med os, som ikke gik ind for kaos og ødelæggelse.
Jeg kan huske jeg har set en tegnefilm, med gud der skaber jorden og alt er godt, der kommer flere og flere, teknologien udvikler sig mere og mere, og til sidst er vi et dystopisk samfund, fyldt med voldtægt, misbrug, vold og forurening. Han begyndte at se panisk ud, og så fik han en idé kunne man se (klassiske elpære over hovedet) hvorefter han trykkede på en stor rød knap. Klask, jorden blev kastet væk, og man zoomer lige så stille længere og længere ud, og man ser jorden ligger mellem en masse andre planeter. I en skraldespand.

Jeg har set en dokumentar, der forsøger at forklare The Big Bang, og den teori de snakker mest om, er at der er flere dimensioner, eller universer, der følger hinanden i bølgebevægelser side om side, og der så er sket en uregelmessighed, hvor vores univers (som på daværende tidspunkt var tomt) og et andet univers (som var spæk fyldt med planeter, galakser etc.) ramte hinanden kort, og der skete en eksplosion, som rev et hul i universerne kort, og sendte planeter over fra det andet univers, og fik stof til at udvide sig, og efter "nogle" år, sidder vi her. Den mulighed er jeg åben for, hvor det så er en mulig gud, der har været skyld i den uregelmessighed, og da den så så at det bare udvidede sig uden stop, besluttede den sig for at forsvinde.
Jeg tror dog på, at når vi engang stiller træskoene er der en eller noget der passer på os og det er måske der hvorend gud er taget hen.


Beklager hvis jeg roder lidt rundt i det med dimensionerne og skabelsen, det er ved at være noget tid siden jeg har set den dokumentar og det kan være jeg ikke har fattet halvdelen af det de sagde, men nu vil jeg også vove at påstå det ikke er folkeskolemateriale, som alle kan forstå ved at skimme det igennem (og med det sagt, forsøger jeg ikke at sætte mig selv i et bedre lys, dog bare forklare hvorfor jeg nok roder rundt i det)

_________________
"We can't stop here! This is bat country!" - Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2014 18:59 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Rhiz, den tegnefilm lyder lidt som en moderne udgave af Mark Twain's The Mysterious Stranger.

Udover det, saa koeber jeg ikke ideen om at vi har en udoedelig sjael, der er uafhaengig af vores fysiske krop, og ej heller paa at der er en gud der har en plan med alt det her. Det er sgu vores eget rod.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2014 21:14 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
"Udover det, saa koeber jeg ikke ideen om at vi har en udoedelig sjael, der er uafhaengig af vores fysiske krop, og ej heller paa at der er en gud der har en plan med alt det her. Det er sgu vores eget rod."

Kan ikke være mere enig!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2014 01:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2012 15:32
Indlæg: 658
crime: hvordan kan du vide at psykedeliske oplevelser ikke er ægte? af alle de oplevelser jeg har igennem mine 21 år er de psykedeliske nok dem der har haft mest positiv indflydelse på mig. jeg har dog ikke oplevet noget guddommeligt endnu.

jeg nægter at tro på de videnskabs mænd som fx. stephen hawking der holder fast i at alting kan opstå ud af ingenting og at vi er en del af et multivers der ikke har en skaber. der står ikke bygninger i gaderne uden at der er nogen der har tænkt at der skal have vi en bygning og sådan her skal den designes for ikke at falde sammen. det samme gælder for universet. for mit vedkommende i hvert faldt.

anon: jeg kender godt til den tibetanske dødebog og har hørt nogle historier fra den men dog ikke læst den endnu. men det vil jeg glæde mig til. og må være enig med dig i at buddismen nok er den vej der er tættest på svaret hvis gud da ikke er som de andre religioner fortolker ham udfra deres misforståelser af biblen, koranen osv.

jeg tror der er meget vi ikke ved en skid om endnu. for 50-100 år siden sagde de også at nu kunne vi ikke nå længere i teknologien osv. der sker hele tiden noget nyt! og det er fucking spændende hvad de finder ud af hele tiden. hvis dem med magten og alle våbene bare ville få styr på kloden og stoppe alle krigene så vi kan begynde bruge mere tid og energi på at søge både ud og indad ville den menneskelige tilstand skyde i vejret som aldrig før. hold kæft det ville være en spændende verden at leve i!





Vi har nok alle herinde haft meget spirituelle ture på psykedelika, hvor oplevelsen har budt på guddommelige temaer, som var så overbevisende, at man helt kunne komme i tvivl, om de var ægte. Oplevelsen ER virkelig, for den er jo netop set/følt/tænkt, men at overbevise sig selv om at det er altings skaber, man har truffet, virker uægte i min optik, fordi det forbindes med historier, man har fået fortalt om Gud og paradis.
Mange andre personer, guder og væsner dukker ligeledes op under oplevelsen, hvilket forklarer, at den psykedeliske oplevelse - foruden at byde på nye ikke-tænkte verdener - også byder på indblik i tanker eller billeder, man allerede kender til.
Psykedelika har det bare med at lade en opleve alt i så overvældende æstetik, at det syntes uvirkeligt, at det skulle komme fra egne tanker. At opleve det guddommelige i trippet kan være storslående og fylde en med en ugenkendelig lykkefølelse, men derfra bliver det op til ens egen fornuft eller overbevisning at finde ud af, om det var skaberen, paradis, aliens, sig selv, naturen osv., som åbnede sig for sig. Man kan jo komme i fandens tvivl :D

Steven Hawkins (og en hær af andre videnskabsmænd) bliver ved med at søge nye svar i det fysiske univers, hvorudfra han konkluderer sine udtalelser. Det ser jeg som langt mere real end at stille sig tilfreds med at dyrke en gud, som man aldrig har set eller følt, men kun har hørt om gennem andre mennesker og et par skrifter med fantastiske fortællinger.

Jeg har også lige set den serie, Cosmos, som Crime skriver om og alle afsnit er virkeligt spiselige. Er man mere interesseret, ligger der en masse Carl Sagan videoer på tuben. Her er en fremragende video: http://www.youtube.com/watch?v=FrMyNTcWQcM
Noget af det som filosoferes omkring i serien, som videnskaben stadig stiller spørgsmålstegn ved, er, hvordan livet opstod. Man kan forklare en del om livet, men altså ikke hvordan det sprang ud, hvilket giver teisterne det sidste håb ;) Jeg krydser både fingre, ben og røvhår for, at vi en dag finder svaret.

Men som du skriver, er der meget vi ikke ved noget om endnu. Noget vi dog ved, er, at vi bliver klogere på universet, livets byggesten og os selv i sammenhæng med, at vi bliver ved med at studere Verden og ikke blot accepterer, at livet er en test med faste doktriner, hvor bestået betyder at sidde ved Guds side hinsides i himmeriget, hvor en dumper resulterer i brændende lidelse i selskab med den røde mand med klovene.

Vi lever sgu da i en mega spændende verden og tid lige nu, gør vi ikk? :) Vi er på randen til at udslette os selv, imens vi i en uhørt hast tordner teknologisk frem dag for dag med en bedre forståelse af naturen og teknologi, end der turde tænkes for hundrede år siden.
Vi har usandsyneligt set det værste endnu, selvom verden buldrer godt for tiden. Men når vi nærmer os enden og de anvendte systemer og love stadigvæk ikke fungerer, kan det - som Terrence McKenna forudser - være der, hvor psykedelika lovliggøres i håbet om, at det kan være med til at redde verden.

Lige en indskydelse, så sagde min mor her forleden, at hun kunne huske, at folk kørte rundt i hestevogn, da hun var lille, hvilket var nogen år efter 2. Verdenskrig :D De kommende 50 år bliver satemdøjsme spændende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2014 05:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Rhiz, den tegnefilm lyder lidt som en moderne udgave af Mark Twain's The Mysterious Stranger.

Udover det, saa koeber jeg ikke ideen om at vi har en udoedelig sjael, der er uafhaengig af vores fysiske krop, og ej heller paa at der er en gud der har en plan med alt det her. Det er sgu vores eget rod.


Så det du siger er, at det er os der er Guderne?! ;)

Spøg til side, jeg kan ikke tilføje opfattelser til tråden som ikke er nævnt før, istedet vil jeg bare lige gøre opmærksom på teodicé problemet som Rhiz også kort får nævnt i resumeet af tegnefilmen. http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Filosofi/Oplysningstiden,_engelsk_deisme_og_kritisk_filosofi/teodic%C3%A9

Det er IMO ét af de allerbedste (og mest åbenlyse) problemer ved de monoteistiske verdensreligioner.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2014 08:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Paa en maade. Vi har uden tvivl potentialet til paa mange maader at blive hvad vi opfatter som guder. Eller blive slaver af vores egen graadighed. Der er frit valg paa alle hylder.

Men hvem ved. Maaske er det som Kevin Spacey siger i The Usual Suspects; The greatest trick the devil ever pulled is convinving the world he doesn't exist. Det ville sgu tage roeven paa mange af os hvis Jesu genkomst pludselig blev transmitteret live paa samtlige TV stationer. Komplet med basuner og engle og evig forbandelse af synderne.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2014 18:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
Citat:
Vi har nok alle herinde haft meget spirituelle ture på psykedelika, hvor oplevelsen har budt på guddommelige temaer, som var så overbevisende, at man helt kunne komme i tvivl, om de var ægte. Oplevelsen ER virkelig, for den er jo netop set/følt/tænkt, men at overbevise sig selv om at det er altings skaber, man har truffet, virker uægte i min optik, fordi det forbindes med historier, man har fået fortalt om Gud og paradis.


man kan måske komme i tvivl når man står i det, men når man vender tilbage til ædru tilstand så skal man da være uden realitetssans hvis man ikke kan forstå at det ikke har noget med den virkelige verden at gøre

"Reality is the state of things as they actually exist, rather than as they may appear or might be imagined."

drømme og hallucinationer er ikke virkelighed


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2014 19:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 dec 2013 17:38
Indlæg: 82
Men det bliver nu spændende at hører mere om Higgs partiklen, som også bliver kaldt "Guds partikkel". De ved endnu ikke hvad den helt præcis betyder, men de har beviset for at den findes. :-)

Men de mener at den kan forklare nogle af de ting som astrofysikerene ikke helt forstår, såsom sort energi og masse. (Det lyder helt magisk) :-)

_________________
"Make the most of the Indian hemp seed, and sow it everywhere!" - George Washington


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2014 22:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2012 15:32
Indlæg: 658
Citat:
Vi har nok alle herinde haft meget spirituelle ture på psykedelika, hvor oplevelsen har budt på guddommelige temaer, som var så overbevisende, at man helt kunne komme i tvivl, om de var ægte. Oplevelsen ER virkelig, for den er jo netop set/følt/tænkt, men at overbevise sig selv om at det er altings skaber, man har truffet, virker uægte i min optik, fordi det forbindes med historier, man har fået fortalt om Gud og paradis.


man kan måske komme i tvivl når man står i det, men når man vender tilbage til ædru tilstand så skal man da være uden realitetssans hvis man ikke kan forstå at det ikke har noget med den virkelige verden at gøre

"Reality is the state of things as they actually exist, rather than as they may appear or might be imagined."

drømme og hallucinationer er ikke virkelighed


Nej drømme og hallucinationer er ikke håndgribelige på nogen måde, så langt er vi enige. Men hvis de ikke er virkelige, så har de altså aldrig eksisteret, eller hvordan mener du? På samme måde vil tanker altså også være uvirkelige eftersom, man er alene om at tænke dem?
Jeg ved ikke meget om det, men hvis f.eks. psilocybin går ind og overtager seretoninreceptorerne og danner et nyt perspektiv, er det så ikke på samme måde seretoninen, der danner vores virkelighedsperspektiv i ædru tilstand - altså danner det billede, som vi kalder for virkeliget syn?
Det vi er fælles om at se i virkeligheden, er dannet af hjernens kemikalier, som lader os anskue virkeligheden på seretoninens præmisser. Men udskiftes kemikalierne i en kort stund, ser virkeligheden pludselig anerledes ud.

Om ikke andet, så kan vi tage nyheder med os fra trippet og virkeliggøre dem :) Det gør jeg selv, så selvom den psykedeliske oplevelse er uhåndgribelig, så kan den alligevel omsættes til noget virkeligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2014 12:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2013 11:34
Indlæg: 67
Rhiz, den tegnefilm lyder lidt som en moderne udgave af Mark Twain's The Mysterious Stranger.

Udover det, saa koeber jeg ikke ideen om at vi har en udoedelig sjael, der er uafhaengig af vores fysiske krop, og ej heller paa at der er en gud der har en plan med alt det her. Det er sgu vores eget rod.


Skal jeg ikke kunne sige om det er den Bubber, det var en kort lille tegnefilm på en 4 minutter vi så meget da jeg var yngre på skolens computere, har ikke fået set Mark Twain's The Mysterious Stranger endnu.

_________________
"We can't stop here! This is bat country!" - Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2014 12:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Gud er ikke et begreb.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2014 15:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
Citat:
Vi har nok alle herinde haft meget spirituelle ture på psykedelika, hvor oplevelsen har budt på guddommelige temaer, som var så overbevisende, at man helt kunne komme i tvivl, om de var ægte. Oplevelsen ER virkelig, for den er jo netop set/følt/tænkt, men at overbevise sig selv om at det er altings skaber, man har truffet, virker uægte i min optik, fordi det forbindes med historier, man har fået fortalt om Gud og paradis.


man kan måske komme i tvivl når man står i det, men når man vender tilbage til ædru tilstand så skal man da være uden realitetssans hvis man ikke kan forstå at det ikke har noget med den virkelige verden at gøre

"Reality is the state of things as they actually exist, rather than as they may appear or might be imagined."

drømme og hallucinationer er ikke virkelighed


Nej drømme og hallucinationer er ikke håndgribelige på nogen måde, så langt er vi enige. Men hvis de ikke er virkelige, så har de altså aldrig eksisteret, eller hvordan mener du? På samme måde vil tanker altså også være uvirkelige eftersom, man er alene om at tænke dem?
Jeg ved ikke meget om det, men hvis f.eks. psilocybin går ind og overtager seretoninreceptorerne og danner et nyt perspektiv, er det så ikke på samme måde seretoninen, der danner vores virkelighedsperspektiv i ædru tilstand - altså danner det billede, som vi kalder for virkeliget syn?
Det vi er fælles om at se i virkeligheden, er dannet af hjernens kemikalier, som lader os anskue virkeligheden på seretoninens præmisser. Men udskiftes kemikalierne i en kort stund, ser virkeligheden pludselig anerledes ud.

Om ikke andet, så kan vi tage nyheder med os fra trippet og virkeliggøre dem :) Det gør jeg selv, så selvom den psykedeliske oplevelse er uhåndgribelig, så kan den alligevel omsættes til noget virkeligt.


ja virkeligheden er alt hvad der eksisterer

vi kan ikke ændre den, kun misfortolke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2014 22:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Gud er ikke et begreb.


Nej, det er vel nærmere et koncept - i værste fald blot en påstand man kan påføre fænomener for at fylde huller i forklaringsmodeller?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2014 22:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2012 15:32
Indlæg: 658
jeg er nok ikke helt med på, hvad du mener :)

Med "alt hvad der eksisterer" vil jeg både kalde den fysiske og psykiske verden for virkelige.
"Alt" indebærer ikke kun atomerne og de fysiske love, men begrebet dækker også over det ikke-fysiske såsom tanker.
Hvordan vil du ellers beskrive en tanke? Er tanker ikke eksisterende?

Vi ændrer hele tiden virkeligheden netop gennem analyse, fortolkning og udførsel. Det er jo netop sådan at skærmen, som du sidder foran er skabt. Og alt det vi ændrer kommer af, at vi har forståelse for, hvordan naturen hænger sammen. Så uden vores tanker, ville vi aldrig have haft mulighed for at have denne samtale.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2014 23:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Gud er ikke et begreb.


Nej, det er vel nærmere et koncept - i værste fald blot en påstand man kan påføre fænomener for at fylde huller i forklaringsmodeller?

Påstande er påstande, koncepter er koncepter, begreber er begreber. Ingen af disse har det fjerneste at gøre med gud.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2014 00:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
hvordan har tanker eksistens udover at være bølger af energi i din hjerne?

hvor får du det fra? hvis du havde kigget i en hvilken som helst ordbog står der at virkeligheden er det modsatte af tanker og fantasi, hvis vi skal være med på hvad det er hinanden snakker om så må vi forholde os til den generelle betydning

hvornår har det været uvirkeligt at skærme kunne bygges? atomerne til at bygge skærmen har altid været der


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team