Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 21:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

hårdt! jeg har seriøs respekt for alkohol.. det har jeg fået efter flere familiemedlemmer har drukket sig væk fra jordens overflade.. til 3,50 pr stks.. føj for en regering siger jeg bare... imo burde det skidt KUN fåes på recept!!
-go tråd ryze

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Ja jeg vil også lige pointerer at flere unge mennesker hvert år forsvinder efter en våd tur i byen, for derefter at blive fundet i havnen eller på stranden flere uger eller måneder efter. Selvfølgelig stendøde.

Sker det samme med cannabis?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Handler det ikke mere om at kende sin dose og sin krop fremfor at alkohol skal demoniseres?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alkohol bliver heller ikke dæmoniseret, men det bliver helliggjort af mange mennesker, både normale borgere og mange andre. Problemet er at unge mennesker jo ikke kender deres dosis eller krop for den sags skyld, og når de i forvejen har den holdning at alkohol er et accepteret rusmiddel, bliver det en giftig cocktail rent ud sagt. De fleste har vel prøvet at drikke sig meget beruset, når de er omkring de 20 år, og det kan have en dødelig udgang for nogen få.

Et problem man ikke oplever med andre ulovlige rusmidler, men stadig væk bliver disse rusmidler fuldstændig dæmoniseret af selv samme gruppe, som helliggøre alkohol. Hyklerisk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Snufkin@
Mener du at alkohol skal forbydes?
Argumenrerne lyder som noget afholdsmænd finder fornuftigt.

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg mener at alle rusmidler burde være lovlige, hvis nogen skulle være i tvivl.

Medlem
Brugeravatar

Tror også den "dæmonisering" af alkohol folk oplever her, blot er et udtryk for at folk er utilfredse med den skævhed der er i opfattelse af rusmidler i samfundet. Den fuldstændige accept af det ret skadelige alkohol overfor den totale tabuisering af hårdere rusmidler - som generelt slet ikke er mere skadelige end alkohol - tværtimod. (for visse rusmidler - cannabis, psychedeliske stoffer osv.)

Dedikeret medlem

total hardcore toiletrens, det er grunden til at evolutionen er gået i stå.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men skal vi så ikke hate på de individer med de holdninger, istedet for at hate på alkohol som stof?
Der er også mange der helliggøre cannabis og siger det er fuldstændig uskadeligt - dog langt mindre end med alkohol, enig, men der er alligevel en god sjat som helliggøre det.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

Jo. Jeg melder mig dog samtidig til flokken som mener at alkohol slet ikke er så uskyldig endda, og deler frustrationen over den åbentlyse skævvridning i hvorledes samfundet som sådan opfatter stoffer.

Senest rettet af Valentina P. W. 22 dec 2013 08:56, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg tror ALDRIG ethanol kommer på "den sorte liste". Det er simpelthen en for stor del af vores samfund og kultur. Istedet for at diskutere om det er hårdt eller blødt rent samfundsmæssigt, burde børn og unge informeres i en tidlig alder omkring alkohol. Måske i skolen - vi bliver informeret omkring kønssygdomme og sex men ikke rusmidler, hvorfor? Og så skulle det selvfølgelig være en som ved hvad han snakker om og ikke bare maler fanden på væggen. Den tætteste vi kommer på det er nok Henrik rindom.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
alkohol er hård men lovlig narko. og sådan er det :)
hvis alkohol var blevet opfundet/opdaget NU, ville det blive sat i bås med heroin og andet hårdere narko. men tradition længe leve ! gid harald blåtand havde fundet en 2cb/lsd/meskalin geiser eller kilde under jellingestenen da de flyttede den fra stranden. men alkohol kom først :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Efter en aften med lidt for mange øl kan jeg nu konkludere, at alkohol er alt for hårdt til mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Søndag morgen syntes de fleste her, at alkohold er et hårdt stof :lol:

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Argh, jeg syntes nu godt man kan kalde alkohol et af de mindre hårde stoffer, hvis det er i forhold de de andre hårdere stoffer.. Det er jo klart at alkohol er så skadeligt, når det er blevet en kæmpe industri, tænk hvis man kunne gå ned i butikken og købe alle mulige opreklamerede stoffer, ligesom det er med dyrt sprut, vin til flere tusinde og dyre flasker sprut, det hele er jo bare gærret sprit blandet med et eller andet så det ikke smager ligeså forfærdeligt..
Jeg mødte engang en kineser, han syntes det var fuldstændigt grotesk at man i alle butikker kunne købe en liter øl billigere end man købe en skål ris og suppe noget sted! Der er da ikke så meget at undre sig over angående alkohol, I lærer jeres børn at drikke til konfirmation, i guds navn skal en 13 årig drikkes stiv jada jada :cheers:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
hvis man kigger på hvor mange der dør af alkohol vær dag, hvor mange misbrugere, hvor giftigt stoffet i det hele taget er, syntes jeg nemt man kan sætte det sammen med stoffer som kokain og heroin, og især hvis man idet heletaget ser på folks små psykotiske adfærd der er typisk og nemt at spotte en lørdag aften i byen. Alkohol er desværre et af de stoffer rigtig mange bliver afhængige af da det især kan dæmpe angst og lign tilstande som folk vælger selv at "behandle". halvdelen af de alkoholigere jeg kender har galoperende angst og holder det nede således. det er tragisk.

og så er det lidt ærgeligt det bliver brugt som et (nu må jeg te mig som jeg vil) drug. så er man simpelthen ikke den rette til at drikke så HUR knark :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja og tænk på at man jo altid kender styrken på stoffet - hvis det var ulovligt og folk solgte finsprit i alskens koncentrationer, så vi nok på stoffet som det nye krokodil.

Junior medlem

^
Tror jeg nu ikke det ville, se mange af de andre opløsningsmidler og alkoholer, de fås da i Matas og andre steder :P

Junior medlem

Alle de rødder i min ungdom, der kunne svælge en bajer på 4,8sek, Er alle døde i dag!
De homies der endnu ikke er døde, lider med forskellige skavanker. Alkohol demens, mave problemer mm.
Så jo alkohol er en langsommelig dræber stof.

Noget der aldrig snakkes om, er den patologiske rus.

En middel grads patologisk rus, kender vi alle til der har prøvet, at drikke alt for meget.
patologisk rus giver langt flere psykoser, end cannabis skulle gøre.

Junior medlem

jeg mener at alle rusmidler burde være lovlige, hvis nogen skulle være i tvivl.

Mener ikke alle stoffer absolut, skal være lovlige.

Et ordentlig samfund er tvunget til, at gøre enkle drugs til tabu/forbud.
Eksempelvis krokodille stoffet. Det er ikke videre samfunds gavnligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]