Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 aug 2025 23:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: København
Hej skønne mennesker.
Jeg har ledt en del på nettet om hvilke stoffer man kan tage med succes når man har en depression.
Jeg vil nemlig meget gerne have en sjov nytårsaften, og da jeg ikke drikker alkohol, ville jeg meget gerne kunne tage nogle stoffer.
Er der nogle der ved noget om det?
Det skal lige siges at jeg får medicin for min depression.
Hilsen Michelle

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad er det præcis du gerne vil med at tage stoffer? "Have det sjovt" er ikke helt konkret nok, desværre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogen har gode erfaringer med MDMA - Men generelt ville jeg ikke anbefale at tage stoffer når man er deprimeret.
Så hvis du vælger at gøre det, så hold de til én enkelt lav dosis, ellers ender du med den store nedtur dagen derpå.

Edit:
viewtopic.php?f=8&t=46125&p=633213
Her er et link til en, der mener at det har gjort mere i mod hans depression, end alt muligt mærkeligt medicin.
Men generelt er det noget du skal være påpasselig med. Nu kender jeg dig ikke som person, men det er ekstremt vigtigt at du har rygraden til ikke at gøre det mere end 1 gang hver anden måned. Ellers kan det have lige modsatte effekt. Dog synes jeg godt at jeg kan nikke genkendende til den effekt han beskriver, i dagene og ugerne efter jeg har taget MDMA - man føler sig på en eller anden måde mere afklaret, og høj på oplevelsen.
Jeg har aldrig selv haft nedturen efter MDMA. Men det har nok også noget at gøre med at jeg aldrig tager store doser, altid holder lange pauser i mellem, og sørger for at få god kost dagene før og efter.

Senest rettet af Rellek 18 dec 2013 00:48, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nogen har gode erfaringer med MDMA - Men generelt ville jeg ikke anbefale at tage stoffer når man er deprimeret.
Så hvis du vælger at gøre det, så hold de til én enkelt lav dosis, ellers ender du med den store nedtur dagen derpå.

MDMA i en terapeutisk setting er formentlig rigtigt godt, og kan i heldigste tilfælde ligefrem få depressionen til at lette bagefter. I andre sammenhænge, fx. en nytårsfest, er der derimod stor risiko for at komme til at gøre ondt værre. Så det vil jeg absolut ikke anbefale.

Hvad med at ryge dig småskæv i noget pot?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis det er lav dosis (60-70 mg.) vil jeg blive overrasket hvis det fik modsatte effekt. Kender flere med depression der har taget MDMA, og der har aldrig været noget. Tvært imod!
Men ja, chancen er der selvfølgelig - pot er selvfølgelig et mere sikkert valg.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: syd
Skal lige siges at hvis du er i behandling med SSRI ( antideprissivmedicin ) bør du ikke indtage MDMA, da der er chance for Serotoninsyndrom.!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skal lige siges at hvis du er i behandling med SSRI ( antideprissivmedicin ) bør du ikke indtage MDMA, da der er chance for Serotoninsyndrom.!!

Nej, men der er til gengæld stor risiko for at det ikke virker, idet SSRI blokerer for netop den mekanisme som MDMA virker ved at påvirke.

Medlem

du får sikkert ingen effekt af MDMA og især ikke med en førstegangs dosis vis du er på de såkaldte lykkepiller (SSRI)
pot kan få dig i begge retninger. et enkelt sug på en joint, ikk mere er mit råd vis du vil prøve det-
syns du skal nyde at være der hvor du nu kommer til at være. også tænke på at i løbet af næste år vil du sikkert få det optimalt igen :)
kan ikke lige komme på noget narko jeg kan foreslå til en deprimeret person som ikke er bekendt med stoffer.

Medlem

dog er der ketamin som har vist sig at være godt til deprimerede og har vist nok svjv kureret depression før.
men kan ikke anbefale det til en nybegynder nytårsaften.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dog er der ketamin som har vist sig at være godt til deprimerede og har vist nok svjv kureret depression før.
men kan ikke anbefale det til en nybegynder nytårsaften.

Jeg har også hørt historier om, at ketamin skulle have "kureret" en depression. Det giver bare ikke så meget mening i mit hoved. En depression er ikke noget, som man bare lige kan ordne med et snuptag, ligesom man kan tage paracetamol og fixe ens hovedpine. Hvis nogen mener, at deres depression gik helt væk ved hjælp af ketamin, så har de nok ikke haft en depression, men nok bare en nedtur.
Der er jo ingen stoffer, som direkte kan fixe en depression. Jo, man kan da få gode ting ud af at gøre sig reelle tanker om sit liv, mens man er på stoffer, som derved kan have gavn, men at sige at noget kurerer det, er forkert.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Jeg tror også det skal forstås, som at ketaminen er blevet brugt som et redskab til at komme sig over en depression, og ikke bare et enkelt trip og så done. :)

Medlem
Brugeravatar

Det er faktisk sådan at ketamin ofte kan bruges til at få en depression til at lette midlertidigt, op til et par uger. Hvad det præcist er der foregår, er der ingen der har en nærmere forklaring på, men det er en bemærkelsesværdig effekt. Altså en ren medicinsk effekt, ikke noget med at bruge det som værktøj.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

OP: Får du noget medicin eller antidepressivt? Ellers tag et kig på her på bluelight, her nævner de alle de gængse antidepressiver og hvad man må og ikke må tage ovenpå sådanne nogle medikanter

For at nævne nogle:
Citat:
Tricyclics (TCAs)
Amitripyline (Elavil, Endep, Tryptin(e,) Tryptanol)[31-46 hours]
Amitriptyline and Chlordiazepoxide (Limbitrol)
Amitriptyline + Perphenazine (brand name Etrafon, Triavil -- Perphenazine is an antispychotic)
Clomipramine (Placil, Anafranil)[22-84 hours]
Desipramine (Norpramin, Pertofran)[12-50 hours]
Dothiepin (Prothiaden, Dothep) [11-40 hours]
Doxepin (Adapin, Sinequan, Deptran)[8-24 hours]
Imipramine (Melipramine, Tofranil)[9-24 hours]
Lofepramine (Gamanil, Lomont) [extensively metabolized to Desipramine] [4-6 hours + ~24 hours for the desipramine metabolite]
Nortriptyline (Pamelor, Alledgron, Nortrilen, Sensival) [18-93 hours]
Protriptyline (Vivactil)[54-124 hours]
Trimipramine (Surmontil)[8-30 hours]

SSRIs
Citalopram (Celexa, Cipramil,Seropram) [23-75 hours]
Fluoxetine (Prozac, Flux, Fluxil, Fluxine, Modipran, Oxetin. Prolert, Prozyn, Rize, Seronil, Ufrex,Vonder, Zauxit) [72-360 hours]
Fluvoxamine (Luvox, Faverin, Dumirox) [7-63 hours]
Paroxetine (Paxil, Aropax, Seroxat) [3-65 hours]
Sertraline (Zoloft, Lustral, Besitran) [10-35 hours]

MAOIs (2 subtypes: Irreversible and Reversible)

Irreversible N.B.: half-lives not included because they mean very little in the case of irreversible MAOIs.
Chlorgyline [selective for MAO-A]
Isocarboxazid (Marplan) [nonselective]
Nialamide [nonselective]
Pargyline (Eutonyl) [nonselective]
Phenelzine (Nardil) [nonselective]
Rasagiline [selective for MAO-B]
Selegiline (Deprenyl) [selective for MAO-B]
Tranylcypromine (Parnate) [nonselective]

Reversible [all are selective for MAO-A, thus RIMAs]
Befloxatone
Brofaromine (Consonar)
Harmaline + Harmine
Moclobemide (Aurorex, Aurorix, Arima, Manerix)

Heterocyclics

Amoxapine (Asendin, Asendas) [8-14 hours]
Bupropion (Wellbutrin, Zyban, Zyntabac) [8-24 hours]
Mianserin (Bolvidon, Lantanon, Lerivon, Lumin, Norval, Tolvon) [17 (6-40) hours]
Mirtazapine (Remeron, Avanza, Rexer Zipsin) [20-40 hours]
Nefazodone (Serzone) [2-18 hours]
Tianeptine (Ardix, Stablon) [2.5 hours]
Trazodone (Desyrel) [4-14 hours]
Venlafaxine (Effexor) [4-10 hours]

NorAdrenaline Reuptake Inhibitors (NARIs)/Selective NE Reuptake Inhibitors
Atomoxetine (Strattera) [~5 hours]
Maprotiline (Ludiomil, Loxapac) [21-58 hours]
Reboxetine (Edronax, Vestra, Norebox) [8-18 hours]

Junior medlem

Geografisk sted: København
MDMA er ikke lige min kop te, da jeg får meget nedtur på dagen efter.
Jeg har prøvet forskellige slags stoffer, dog ikke ketamin.
Ja pot eller hash er selvfølgelig en mulighed, men jeg har røget i perioder i en del år nu, så det er ikke lige den virkning jeg leder efter. :-)
Er der nogen af jer der har erfaringer med ketamin og som ved om man kan få meget nedtur på af det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja pot eller hash er selvfølgelig en mulighed, men jeg har røget i perioder i en del år nu, så det er ikke lige den virkning jeg leder efter. :-)
Er der nogen af jer der har erfaringer med ketamin og som ved om man kan få meget nedtur på af det?

Du har stadig ikke svaret på mit oprindelige spørgsmål: hvad vil du egentlig have ud af det? Ketamin er ikke ligefrem et feststof, du kan i hvert fald ikke deltage i festen på nogen social måde overhovedet. Og alt hvad jeg vil betegne som feststoffer er et no go hvis du er deprimeret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.

Du har stadig ikke svaret på mit oprindelige spørgsmål: hvad vil du egentlig have ud af det? Ketamin er ikke ligefrem et feststof, du kan i hvert fald ikke deltage i festen på nogen social måde overhovedet. Og alt hvad jeg vil betegne som feststoffer er et no go hvis du er deprimeret.

Det kommer vel helt an på dose?
Jeg har da i hvert fald haft nogle ganske sjove fester, på lidt mindre doser ketamin, blandt andet byture. :)

Junior medlem

Hej skønne mennesker.
Jeg har ledt en del på nettet om hvilke stoffer man kan tage med succes når man har en depression.
Jeg vil nemlig meget gerne have en sjov nytårsaften, og da jeg ikke drikker alkohol, ville jeg meget gerne kunne tage nogle stoffer.
Er der nogle der ved noget om det?
Det skal lige siges at jeg får medicin for min depression.
Hilsen Michelle

Jeg har ikke selv prøvet det, men GHB kunne måske være en mulighed. Tjek op på det, og sørg for, at du ved, hvilke andre stoffer det reagerer med (alkohol, medicin osv.) Hvis ikke jeg husker galt, er GHB bedst at tage, hvis man ikke drikker, men som nævnt: Sæt dig ind i det, inden du beslutter dig.

Medlem
Brugeravatar

Ketamin-nedtur er ikke noget jeg har hørt om ved moderat brug på en aften.

Hvis du er interesseret i dissociativer kan methoxetamine (MXE) evt. anbefales. Det varer længere end ketamin, og ved små doser kan man sagtens feste og være social. Og så har det (efter egne og mange andres erfaringer) en antidepressiv effekt dagen efter -et slags afterglow.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
vil anbefale etylphenidate, det har ingen bivirkninger ved at tage med SSRI.

Medlem
Brugeravatar

Stoffer og depression? De 2 ord burde man fandme ikke sige i samme sætning!
Der er en grund til man har en depression. Og at tage stoffer én aften kan virkelig give dig de ondeste smæk!
Lad nu værre med at fucke dig selv. Og få styr på hvad det er du er deprimeret over. Istedet for at lege mongol med stoffer.

TL;DR Få styr på dig selv og dit liv, stofferne løber ingen vegne. De vil altid være her, men du er her ikke evigt.
Man lever kun én gang, og den ene gang skal man ikke ødelægge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]