Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 aug 2025 17:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har hørt en del om at stoffer som amfetamin og kokain kan ruinerer ens træning, så tænkte jeg på.. hvad med de andre stoffer? skader de også ens træning? altså kroppen og styrken.

- Charles Bukowski

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har hørt en del om at stoffer som amfetamin og kokain kan ruinerer ens træning, så tænkte jeg på.. hvad med de andre stoffer? skader de også ens træning? altså kroppen og styrken.

Ikke alle. Cannabis er jeg ret sikker på ikke påvirker træningen. Det samme gælder sandsynligvis for hele den psykedeliske stofgruppe (LSD, svampe, meskalin osv).

GHB er jeg også ret sikker på ikke påvirker træningen (ihvertfald ikke negativt). Syntes faktisk jeg kunne løfte en smule mere, efter en hel uge på roskilde med daglig GHB indtag. :mrgreen:
Men har også læst at GHB frigiver HGH (human growth hormone). Om det så passer ved jeg ik.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cannabis kan godt give lidt stive led dagen efter hvis der er blevet røget meget, men lidt ekstra opvarming kan klare dette.
GHB frigiver HGH og kan også hjælpe meget på at få den fornødne appetit til folk der ikke kan tage sig sammen og spise nok. HGH er dog ikke nævneværdigt anabolsk skal det siges.

Generelt er det stimulanser man skal holde sig fra, de øger kortisol niveaut i kroppen og smider den under stress, ødelægger appetitten, søvnen og sætter forbrændingen op.

Benzoer er ikke katabolske, men imens benzoen er i kroppen (og de er de ofte længe) ødelægger det styrken gevaldigt til ens træning.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cannabis kan godt give lidt stive led dagen efter hvis der er blevet røget meget, men lidt ekstra opvarming kan klare dette.
GHB frigiver HGH og kan også hjælpe meget på at få den fornødne appetit til folk der ikke kan tage sig sammen og spise nok. HGH er dog ikke nævneværdigt anabolsk skal det siges.

Generelt er det stimulanser man skal holde sig fra, de øger kortisol niveaut i kroppen og smider den under stress, ødelægger appetitten, søvnen og sætter forbrændingen op.

Benzoer er ikke katabolske, men imens benzoen er i kroppen (og de er de ofte længe) ødelægger det styrken gevaldigt til ens træning.

Hvordan er det at alkohol går ind og fucker træningen egentlig?

Medlem
Brugeravatar

Hvis informationerne i denne her artikel af sande, så er THC nok mindre gavnligt for vores træning end vi går og tror
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11446783.html

"Ifølge en skotsk urolog betyder teenagedrengenes tidlige start på hashpiben, at de oplever rejsningsproblemer, manglende sexlyst og et lavt testosteronniveau allerede i 14-15-årsalderen."

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:

Alkohol påvirker træningen på mange måder.

For det første forringer det søvnkvaliteten - ja man falder hurtigt i søvn, men kvaliteten af søvnen er væsentligt forringet. Et andet aspekt der er vigtigt at kigge på er leveren omsætter alkohol i op til 48 timer efter indtagelse, dette hæmmer glykogen omsætningen i musklerne som resulterer i nedsat styrke og manglende energi. En sidste dårlig ting ved alkohol set i trænings øjemed er at alkohol hæmmer testosteron produktionen og øger kortisol produktionen i op til 24 timer efter alkohol-indtagelse. Det lave testosteron niveau betyder forringet muskelopbygning, og langsommere restitution.

Dog er det mest hæmmende psykisk - i den forstand at folk tit dropper træningen, og sælger deres sjæl til justeat.dk på grund af tømmermænd. Kan man nosse sig sammen og få trænet og spist ordentligt, så er skaden ikke ret stor ved at tage ud og drikke en aften. Udover det, kan man altid lige få købt et par kyllingespyd og en sødmælk på vej hjem fra byen så man rammer sine makroer.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:

Alkohol påvirker træningen på mange måder.

For det første forringer det søvnkvaliteten - ja man falder hurtigt i søvn, men kvaliteten af søvnen er væsentligt forringet. Et andet aspekt der er vigtigt at kigge på er leveren omsætter alkohol i op til 48 timer efter indtagelse, dette hæmmer glykogen omsætningen i musklerne som resulterer i nedsat styrke og manglende energi. En sidste dårlig ting ved alkohol set i trænings øjemed er at alkohol hæmmer testosteron produktionen og øger kortisol produktionen i op til 24 timer efter alkohol-indtagelse. Det lave testosteron niveau betyder forringet muskelopbygning, og langsommere restitution.

Dog er det mest hæmmende psykisk - i den forstand at folk tit dropper træningen, og sælger deres sjæl til justeat.dk på grund af tømmermænd. Kan man nosse sig sammen og få trænet og spist ordentligt, så er skaden ikke ret stor ved at tage ud og drikke en aften. Udover det, kan man altid lige få købt et par kyllingespyd og en sødmælk på vej hjem fra byen så man rammer sine makroer.

All right. Thanks :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
punny_pete
en af mine venner der går meget op i sin træning påstår at hvis man tager sig en ordenlig druktur og drikker igennem kan man smide næsten hele sidste uges træning lige ud i vasken (næsten) - jeg aner ikke hvor han har det fra eller om der er noget hold i det. du er vist en gut der ved en del om sådan noget så hvad siger du til det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er mange faktorer der spiller ind her, under cut har alkohol flere negative konsekvenser end under bulk, da man ødelægger fedtforbrændningen væsentligt imens alkoholen er i kroppen og man får kørt en masse kcal ned på byturen, så her kan man godt få et setback på en uge hvis man cutter og ikke har taget sine forholdsregler. Under bulk er dog væsentligt mindre skadeligt og det er ikke fordi man smider sine gains i vasken, jeg har flere kammerater (inklusiv mig selv) der har gainet fint i perioder med alkohol en gang om ugen. Man skal også huske at man ligger som man selv har redt, så kan man tage ud og drikke, så kan man også tage sin træning og sine havregryn dagen derpå :wink:

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Har trænet på cannabis, og dagen efter rohypnol(det er stadig i kroppen dagen efter). Det var vildt syret at træne på cannabis, mig og mine venner grinede helt vildt, da det er svært at tage særiøst. Jeg prøvede at bænke lidt, men var alt for slap, og synes ikke rigtig jeg kunne presse mig selv. Dagen efter rohypnol, var træningen pisse useriøs, gad det enlig ikke og var sindsygt slap, lidt som om musklerne ikke gad blive aktiveret. Jeg kunne heller ikke forstille mig det er fornuftigt at bruge opiater/opioder under træning, fordi man bliver så tilfreds med at lave ikke en skid. Jeg kan ikke se problemet at bruge psykedelics, så længe man ikke gør det mens man træner. Har læst om flere der synes de har lidt ekstra ´´energi´´ dagene efter et trip.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lad være med at kom ind i et træningscenter og tro det er en legeplads til en skævert en anden gang, du forstyre og ødelægger træningen for andre mennesker som gerne vil træne mere seriøst end dig.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg har trænet et par gange på efedrin. Det er meget effektivt, men jeg kunne mærke efter træningerne, at jeg havde brugt mig selv mere end hvad godt var.. så jeg stoppede hurtigt med det. det er hårdt for hjertet.

men altså.. hvis du hopper en tur på kondicyklen så kan du blive ved i lang tid, ingen tvivl om det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sikket ringe råd, og ikke mindst dårlig HR. Jeg kan forestille mig trådstarter gerne vil tage på i muskelmasse, så skal han ikke tage efedrin før træning da det er katabolsk. Kan man ikke komme igennem en træning uden efedrin, amfetamin så skal man kigge gevaldigt på sin kost og sin døgnrytme - det kan simpelthen ikke være rigtigt man skal bruge hårde stimulanser for at komme igennem en træning.

Det meget muligt efedrin har givet dig masse af energi til træningen, men det har ihvertfald ikke hjulpet på at bygge muskelmasse - tværtimod det er katabolsk.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Lad være med at kom ind i et træningscenter og tro det er en legeplads til en skævert en anden gang, du forstyre og ødelægger træningen for andre mennesker som gerne vil træne mere seriøst end dig.

SIEG HEIL!
Billede

ontopic: men koffein er ret nice til træning, ikke? det mente du i hvert fald engang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jo koffein er godt fordi det øger din træningstolerans, energi, fokus og ikke har nogen nævneværdige bivirkninger.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
du sagde noget med alkohol og kortisol.....

Medlem
Brugeravatar

SIEG HEIL!
Billede

ontopic: men koffein er ret nice til træning, ikke? det mente du i hvert fald engang.

HAHAHA Genialt!!!

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så du mener jeg er dobbeltmoralsk fordi jeg ikke har noget imod at folk tager koffein inden træning, men at jeg har noget imod når folk ryger sig skæve, ikke kan tage deres træning seriøst og forstyrre de mere seriøse i deres træning?

Eller misforstår jeg noget her?

du sagde noget med alkohol og kortisol.....

Ja, hvad er dit spørgsmål?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror mere det er den kommentar hvor du skriver at folk skal tage sig sammen hvis de har brug for stimulanser som efedrin og amfetamin for at komme gennem træningen, han hentyder til. Jeg synes godt koffein kan sidestilles med de stoffer, i hvert fald i de doser du tager.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror mere det er den kommentar hvor du skriver at folk skal tage sig sammen hvis de har brug for stimulanser som efedrin og amfetamin for at komme gennem træningen, han hentyder til. Jeg synes godt koffein kan sidestilles med de stoffer, i hvert fald i de doser du tager.

Synes ik du kan sidestille koffein med fucking amfetamin. Eller sige at han udviser dobbeltmorale.

Det er nok noget nær den værste vane i verden at tage speed for at styrketræne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]