Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 12:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Verdens største uafhængige brugerundersøgelse vedrørende stofbrug, Global Drug Survey, finder sted i dagene 12. november til 20. december 2013. I Danmark er det Center for Rusmiddelforskning der står for det, og de har henvendt sig til Psychedelia og spurgt om vi vil hjælpe med at udbrede kendskabet til undersøgelsen. De skriver bl.a. følgende:

Center for Rusmiddelforskning skrev:
På nuværende tidspunkt udgør undersøgelsen over 60.000 besvarelser verden over, og nu kommer den så til Danmark, hvor vi på Center for Rusmiddelforskning skal forestå den danske del. Her er Danmarks Radio tilknyttet som mediepartner, men vi vil meget gerne ud til så mange som muligt, der bruger stoffer en gang i mellem eller på mere fast basis. Undersøgelsen bidrager således til nye vinkler på stofbrug i et skadesreducerende perspektiv.

De har også udsendt en pressemeddelelse som kan findes her: http://psychedelia.dk/uploads/GDS%20inf ... onelle.pdf

Jeg og de andre admins vil klart opfordre alle til at deltage, da det er en enestående mulighed for at komme offentligt til orde som brugere. Læs pressemeddelelsen ovenfor, og check også links herunder:

http://globaldrugsurvey.com/

https://www.facebook.com/pages/Global-D ... ref=stream

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Fedt, det vil jeg helt sikkert støtte, og deltage i. Specielt hvis det er kvalitative interviews hvor man kan få lov at uddybe sit forhold til psykoaktive substanser. Det er vigtigt at vi får nogle undersøgelser der bekræfter at vi er en stor gruppe funktionelle brugere som bidrager til samfundet, uden at skade andre eller os selv (nævneværdigt).

Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg er også rigtig begejstret for dette tiltag og så vidt jeg kan forstå, bliver det en ret kvalitativ undersøgelse. Jeg har prøvet at grave lidt i sagen, men kan ikke rigtig finde nogle dokumenter på selve undersøgelsen.

Når det er sagt, så husk at få støttet op om dette gode projekt, Psychedelia!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hvordan kommer undersøgelsen til at foregå? Indrømmet, jeg er lidt doven, men jeg kunne ikke umiddelbart finde noget om deres fremgangsmåde. Møder man op fysisk til interview, eller hvordan?

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hvordan kommer undersøgelsen til at foregå? Indrømmet, jeg er lidt doven, men jeg kunne ikke umiddelbart finde noget om deres fremgangsmåde. Møder man op fysisk til interview, eller hvordan?

Det er et spørgeskema man skal besvare. Kan det være dette her: http://drugsmeter.com/

Jeg vil helt sikkert også gerne besvare det, men hvis det er ovenstående link, ser det ikke ud til at de psykedeliske stoffer er med :cry:

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
http://www.globaldrugsurvey.com/mixmag2013/ Spørgeskemaet fra i år ligger her, og der en lang række psykedeliske stoffer inkluderet, men vent med at udfylde det til vi får den danske udgave om en måneds tid :)

Medlem

http://www.globaldrugsurvey.com/mixmag2013/ Spørgeskemaet fra i år ligger her, og der en lang række psykedeliske stoffer inkluderet, men vent med at udfylde det til vi får den danske udgave om en måneds tid :)

let us know, når vi får den danske udgave.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Kan man kontakte Center for Rusmiddelforskning allerede nu og blive skrevet op, så de kontakter en når interviewet / skemaet skal udfyldes?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Tilmelding er ikke nødvendigt, I er allesammen inviterede. Vi opdaterer tråden her løbende, når der er nyt i sagen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

YES! SERVICE!!
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Skal resultaterne af denne undersøgelse udgøre gennemsnittet af hele befolkningen på jorden?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

ehm... der bliver lave en dansk del som CRF forestår, som nok vil danne baggrund for nogen danske statistikker, men det er jo ikke til hinder for at det kan indgå i den globale undersøgelse også.

og det er kun rusmiddelbrugere som indgår.

det er sådan jeg forstår det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det virker mest logisk at det at folk der bruger rusmidler, men ville lige høre. (:

Junior medlem

Tak for de utroligt positive udmeldinger om deltagelsen og undersøgelsen! Vi er SUPER glade for at i støtter op på denne måde.

Jeg er også virkelig spændt på at se om vi ikke kan bruge den her undersøgelse til - igennem fakta - at få flyttet lidt på den meget moralske forståelse af stoffer. Men mon ikke? Måske kan der ske noget i lyset af, at DK nu også har fundet ud af at kontrolpolitikken har fået endnu et knæk igennem deepinternet sider som silkroad (r.i.p.) så man måske derfor bliver nød til at diskutere stoffer som om de rent faktisk bruges og nydes i samfundet.

UNDERSØGELSEN KOMMER TIL AT LØBE FRA DEN 12. NOV OG FREM TIL DEN 20. NOV.

Ideen med at lave en Dansk undersøgelse er at kunne komme med så relevante analyser som muligt. Dvs at vi får resultater fra jer - til jer.

Fra novmber prøver vi at komme med noget relevant informtion på facebook siden her:
https://www.facebook.com/pages/Global-D ... 0434577222

Jeg er klar over at FB ikke er verdens mest annonyme site. Men håber I vil være med til at sprede siden alligevel. Vi skulle jo meget gerne have så mange som mulige brugere med - og ikke kun jer stof-connoisseurs herinde.

Mange hilsner
Jakob Demant, Global Drug Survey - DK

NB: Hvis man er interesseret i stofpolitik så twitter jeg lidt om det (og andre samfundsfaglinge nørde-ting) på @jakobdemant

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du selv benyttet dig af silkroad, Jakob Demant?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

sig mig hvor dum er du egentlig?

Junior medlem

Nej det har jeg ikke. Det som jeg prøvede at pege på er at diskussionen om silkroad har åbnet en ny diskussion om stoffer hvor kontrolpolitikken udfordres lidt mere.
Mvh Jakob

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg er klar over at FB ikke er verdens mest annonyme site. Men håber I vil være med til at sprede siden alligevel. Vi skulle jo meget gerne have så mange som mulige brugere med - og ikke kun jer stof-connoisseurs herinde.

ja, det er jo desværre lidt af et problem. jeg ville gerne like, men tør bare ikke af frygt for de tanker det sætter igang hos familie, venner, kolleger.

hvorfor liker han en brugerundersøgelse om stoffer? det må jo betyde at.... åh gud...

hvis man nu ikke er twitty-twatter kan man så følge dig et andet sted? jeg pure nægter at hoppe på det der #tankediarré. er der en blog, eller måske nyhedssektionen fra CRF-siden

Junior medlem

Det er en god pointe. Enig i at FB ikke en optimal side at bruge til det.

Jeg tæker at vi derfor kan komme med de samme informationer i denne tråd (her på Psychedelica) som på FB. Det må være løsningen.

Mvh
Jakob

Junior medlem

Lidt nyheder fra Global drug surveys facebook side. To sager. En DK artikel og lidt nyt fra forskningsverdenen:

Spændende artikel om medicinsk brug af hash i DK
http://www.information.dk/475950

Interessante findings om silk road fra NIDIP Bulletins
Drugs and the internet. Author: Joe Van Buskirk, Amanda Roxburgh, Raimondo Bruno, Lucy Burns

Resource Type: NIDIP Bulletins
Key findings
The number of retailers on the Silk Road increased (from 282 at time 1 to 374 at the last time point), while the number of retailers on the surface web remained relatively stable (92 at time 1 and 101 at the last time point). The increase on the Silk Road is largely driven by international rather than domestic retailers.
On the Silk Road, cannabis and EPS were sold by the largest number of retailers consistently across all time points, followed by MDMA (3,4-methylenedioxy-Nmethylamphetamine) and pharmaceuticals (primarily benzodiazepines and sildenafil).
The type of EPS available from surface web retailers differed substantially from the EPS available from those selling on the Silk Road. EPS sold on the Silk Road more closely mirrored those most commonly used by EDRS participants (i.e. people who regularly use psychostimulants) including drugs from the 2C-x and NBOMe categories, followed by DMT (dimethyltryptamine), Mephedrone and Methylone.
Average prices of methamphetamine, cocaine and ecstasy being sold on the Silk Road remained stable across the time period. Average domestic prices for common quantities of these substances were comparable to prices paid for these same quantities by 2012 EDRS participants. Average international prices for these substances were substantially lower.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]