Hej,
Jeg har siddet og kigget lidt rundt på nettet, før jeg oprettede denne tråd, for ikke at spilde nogens tid.
Har fundet lidt, men ikke meget omkring emnet, som jeg ønsker svar på.
Jeg har igennem 3 år fået Diazepam, 5 mg x 3 gange dagligt imod generel-angst/panik-angst,
jeg syntes dette har virket okay på generel-angsten, men ikke på panik-angsten.
Min læge syntes derfor jeg skulle prøve Alprazolam, idet han mener min angst ødelægger min uddannelse
og han mener der skal gøres noget inden det går galt. Jeg fik derfor Alprazolam 1 mg x 1 gang dagligt.
Jeg måtte hurtigt konstatere, at Alprazolam bestemt virkede på både min generelle ængstlighed, men så sandelig også min panik angst. Den eneste ulempe ved denne medicin var, at den ene dosis jeg fik, ikke dækkede de 8 timer jeg er i skole om dagen. Jeg tog 1 mg Alprazolam kl. 08 ca. og omkring kl. 12 kunne man tydeligt mærke, at virkningen aftog.
Jeg så tiden an og måtte til opfølgende samtale, bede om enten anden medicin eller 2 doser dagligt.
Lægen har nu udskrevet Alprazolam "Krka" (Depot).
1 mg x 2 gange dagligt.
Nu kommer spørgsmålet så endeligt.
Hvad kan jeg forvente af denne medicin? Der står ikke meget på nettet omkring forskellen på almindelig Alprazolam og Alprazolam "Krka" (Depot). Er der nogle herinde, med deres erfaring og viden, som kan belyse dette spørgsmål?