Tusinde tak! Jeg har lige endu et par spørgsmål: jeg har tænkt mig at pode agar under normale omstændigheder, og satse på at østershat myceliet dominerer eller helt får udryddet eventuelle bakterie kolonier. Jeg vil så bruge et stykke af det rene mycelie til spawn. Er dette her dumt? Jeg vil så bruge (pasteuriseret)halm, først indendørs imens det "runner", men nu ved jeg ikke hvad jeg så skal gøre. Akvarium indenfor, eller stille spanden udendøre med en flamingokasse eller andet over? (Så helst at det bliver udendørs) Har også et skur. Jeg tænker på at opnå 90% fugtiged, som beskrevet er nødvendigt. Hvordan får jeg det?
Takker på forhånd

Med venlig hilsen
Din teknik lyder fin, men jeg ville alligevel starte ud I det små. Få fat I en plastkasse og dyrk lidt på rug eller pf-tek-kager I den kommende vinter. Så er du klar til at gå stort I gang her til næste sæson. At miste en enkelt kage gør ikke så ondt, som en hel spand. Men hvis du vil udenfor, så tag fat I Stamets igen, staten Washington, hvor han huserer, skulle have et klima meget lignende vores her til lands.
Prøv at læse her om de forskellige østershattes vækstbetingelser
http://www.shroomery.org/9419/Oysters, vil tro at dem vi køber I butikken er pleurotus ostreatus eller pleurotus citrinopileatus.
Du kan sagtens putte en flamingo kasse over dine svampe, men husk at de skal have lidt lys og ikke mindst noget luftgennemstrømning.
Jeg ved ikke hvordan du helt præcists opnår 90% luftfugtighed, må lige genlæse svampebøgerne igen og se om jeg kan finde noget.
Den eneste tråd jeg kan huske om det er den her
viewtopic.php?f=1&t=34354&p=457932#p457932