Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 19:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Bruger du Fluortandpasta?
Ja da, det forebygger caries! 78%  78%  [ 32 ]
Nej, kunne aldrig drømme om at inficere min krop med sådan et giftigt stof... 22%  22%  [ 9 ]
Afgivne stemmer : 41
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Tak Bubber :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg bliver simpelthen nødt til at citere Rootmood ud af kontekst her...

jeg slugger det hver gang

:lol:

Billede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis øjne kunne dræbe.

Gad vide om hun sluger, og om det er derfor hun har så pæne tænder? Hvis vi nu allesammen samarbejder og bilder pigerne ind at sæd er bedre end flour, så har vi alle vundet på konspiratitionsteorien.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Til alle der er i tvivl omkring fluorid indholdet i det danske drikkevand.

Her er et skema over hvilke kemikalier drikkevandet indeholder i København inklusiv fluorid: http://www.hofor.dk/wp-content/uploads/2013/01/Regionale-vaerker-2012.pdf

Billede

Skemaet er taget fra denne side hvor vandkvaliteten i andre byer som Brøndby Albertslund, Dragør, Hvidovre, Rødovre, Vallensbæk og Herlev også kan ses:
http://www.hofor.dk/vand/vandkvalitet/d ... kkevandet/

Og du kan tjekke vandkvaliteten hvor du bor her: http://www.geus.dk/geuspage-dk.htm?http://jupiter.geus.dk/DitDrikkevand/BorgerIndgangTilJupiter.html

Her er en Brochurer jeg fandt fra zendium:
Billede Kilde: http://www.zendium.dk/files/zendium.dk/material/Broschyrer/Brochurer-prof-dk/08.1248%20zendium%20Flour-folder.pdf

Billede

Dr. Dean Burk taler om fluorid (6 min): http://www.youtube.com/embed/ClqK7XvfLg0

"Do you realize that fluoridation is the most monstrously conceived and dangerous communist plot that we ever had to face?" Quote fra Stanley Kubrick's film Dr Strangelove fra dette klip (4 min): http://www.youtube.com/watch?v=YGRp5Qo_gp8

Jeg vil også anbefale at købe fluorid-fri tandpasta (og måske vand-filter?).

Billige filtre:
http://www.ebay.co.uk/itm/SEYCHELLE-WATER-FILTER-PITCHER-REDUCES-FLUORIDE-150-GAL-CAPACITY-/121153113284?pt=Small_Kitchen_Appliances_US&hash=item1c3549ccc4

http://www.ebay.co.uk/itm/Tap-Master-JR-tmjrf2-F2-Counter-Top-Water-Filter-Fluoride-Filtration-System-3210-/261254311679?pt=Small_Kitchen_Appliances_US&hash=item3cd3f86eff

http://www.ebay.co.uk/itm/Fill2Pure-Stainless-Steel-Water-Filter-Bottle-Removes-chlorine-fluoride-bacteria-/220883391630?pt=AU_SmallKitchenAppliances&hash=item336dad148e

- Tacca

Senest rettet af Tacca 28 aug 2013 23:34, rettet i alt 4 gange.

Junior medlem
Brugeravatar

Det her citat af Aldous Huxley er vidst heller ikke helt ude af kontekst.
Billede

bannet

Geografisk sted: Himlen :-)
Da jeg gik i de små klasser i folkeskolen for mange år siden, var vi mere eller mindre tvunget til at skylle mund i flour en gang i uge. Den så kaldte ugenlige flour skylning. Det er sq lidt ulækkert at tænke på at nogen sidder og bestemmer børn skal skylle deres mund i gift. Den gang var vi desvære ikke så oplyst som man er i dag. Ingen havde internet og computere.. ..og så gammel er jeg heller ikke.. hehe..

Admin
Brugeravatar

Internettet har været en revolution når det kommer til folkeoplysning. Men det er en skam, at så mange folk vælger at tro på alt det misinformation, der florerer.

-Jimmy Carter

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Internettet har været en revolution når det kommer til folkeoplysning. Men det er en skam, at så mange folk vælger at tro på alt det misinformation, der florerer.

Hehe. Florerer.

Medlem

Enig. Selvom jeg altid vil opfordre folk til at være naturligt skeptiske og tænke kritisk, så er der en stor forskel ift. overdrevet paranoia. Den verden vi lever i er trods alt ikke den samme som den i Batman hæfterne.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Men hvorfor i det hele taget tilsætte fluor til tandpasta?
Næsten alle ikke-raffinerede fødevarer indeholder naturlige niveauer af fluor, som vores tænder eksponeres for mange timer dagligt og som dermed kan substitueres på emaljens hydroxyapatit mange timer dagligt.

Skulle et minuts tandbørstning resultere i at tænderne ville blive meget sundere, end hvis man til stadighed holder en sund tandhygiejne og bruger fluorfri tandpasta og dagligt indtager naturligt fluorid, som potentielt kan gøre det ud for få minutters daglig eksponering med 500-1000 ppm fluorid(tandpastaen fortyndes jo inde i munden)?
Det kan være den store koncentration af NaF i tandpasta, som gør at der pludselig sker en "substitutionseksplosion" af fluor på pløkkerne, men jeg synes ikke at kunne finde det mindste litteratur vedrørende disse forhold, men jeg vil meget gerne blive klogere, så hvis andre kan bidrage til en mere konkret viden, så er jeg lutter øren :)

Jeg har selv, som skrevet for en del år siden, anvendt Aloe Vera fluorfri tandpasta igennem nogle år og har ikke haft huller i tænderne siden. Dog er jeg gået over til Zendium for flere år siden, da jeg bor i en storby og eksponeres af så mange andre gustne stoffer og partikler og korrupte embedsmænd ( :lol: ), så fluorproblematikken synes at blegne...men jeg tænker skam stadig på cost/benefits ved brug af fluor.
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det gør en forskel. I lande med lavt flourindhold i drikkevandet er der højere forekomst af tandproblemer. Det er ikke for sjov at de tilsætter det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
I de lavere sociale lag(der sikkert ikke kender til en tandbørste) er der set positiv effekt, men en fornuftig tandhygiejne uden fluor, kan jo også opretholde et sundt tandsæt!

Jeg har desværre ikke tid til at finde materialet, men der er også undersøgelser som siger det modsatte mht. fluorideret drikkevand og lav caries-forekomst.

Jeg vender tilbage hvis vi kan/gider tærske mere langhalm på den her :)
Ikke desto mindre skal vi ikke bare tro at det er helt uskadeligt - det er det sgu langt fra, som mange undersøgelser også påpeger...

Nu vil jeg snart børste tænder - godnat :)

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Her er et skema over hvilke kemikalier drikkevandet indeholder i København inklusiv fluorid: [url]http://www.hofor.dk/wp-content/uploads/2013/01/Regionale-vaerker-2012.pdf

[ Billede ][/url]

Er der nogen (med evt kemisk baggrund) der er klar over om de ca 0,57 mg/l fluorid det danske eller i hvert fald københavnske drikkevand gennemsnitligt indholder, har nogen effekt på vores helbred? Som jeg forstår det, er det ikke tilsat men forekommer naturligt. Men det bekræfter jo ikke nødvendigvis at det ikke kan være sundhedsskadeligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tvivler på at de ville give det til os som drikkevand hvis det var skadeligt. Det kan ikke betale sig for staten at forkorte arbejdskraftens levetid. De tester vandet for alle mulige stoffer for at sikre at det overholder nogle grænseniveauer for hvad der er skadeligt.

Junior medlem
Brugeravatar

@Alice
Citat:
Jeg tvivler på at de ville give det til os som drikkevand hvis det var skadeligt. Det kan ikke betale sig for staten at forkorte arbejdskraftens levetid. De tester vandet for alle mulige stoffer for at sikre at det overholder nogle grænseniveauer for hvad der er skadeligt.

Men Alice har du set de videoer mm. jeg postede ovenfor hvor bla. "dr. dean" (som har arbejdet i 34 år på "National Cancer Institude") taler om fluorid i drikkevand og cancer?

Citat:
[ Billede ]
Dr. Dean Burk taler om fluorid (6 min): http://www.youtube.com/embed/ClqK7XvfLg0

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er flere paradigmer inden for emnet. Jeg holder mig til den staten tror på som jeg vil betegne som normalvidenskab. Men det kunne jo være der kom et skift en dag. :-)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Der er flere paradigmer inden for emnet. Jeg holder mig til den staten tror på som jeg vil betegne som normalvidenskab. Men det kunne jo være der kom et skift en dag. :-)

Ligesom da staten byttede om på toppen og bunden af madpyramiden her for nylig ;)

Meget pålidelig stat.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ligesom da staten byttede om på toppen og bunden af madpyramiden her for nylig ;)

Meget pålidelig stat.

Det kan jeg ikke finde noget om. Vil du sende et link? Jeg nægter at tro at staten også er paleo-tosser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Meget pålidelig stat.

Vendt om? Staten? FDB har lavet en nyere end for nogle år siden, og den er på ingen måde vendt om, men råder til flere fibre, flere grøntsager over frugter samt er den mere klimavenlig. Generelt er den stadig den samme. Vi kan da godt lade være med at blive klogere og så bare holde os til det gamle.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]