Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 00:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej med jer alle.

Jeg håber ikke dette har været oppe allerede, og hvis det har beklager jeg, men jeg har ikke kunnet finde noget om det.

Jeg skal til fest her på fredag hvor vi nok skal ryge hash eller skunk. Jeg ryger sjældent, men til de fleste fester nyder jeg at ryge almindelige cigaretter. Jeg ved at man rister tobakken når man skal rulle en joint for at undgå nikotinen, men er det kun hvis man indtager nikotin sammen med cannabis (f.eks. en joint hvor tobakken ikke er ristet) at man kan få det dårligt (nikotinforgiftning), eller er det hvis man blander de to virkninger?

Kort sagt, kan jeg godt ryge cigaretter som jeg plejer, hvis jeg også vil ryge hash eller skunk?

På forhånd tak :peace:

Medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig haft problemer med det og hvis du nyder at ryge cigaretter en gang imellem, kan jeg heller ikke forestille mig at du skulle have det :)

Medlem

Det burde ikke være et problem. Grunden til at man kan få det dårligt af for meget nikotin i tobakken i en joint er, at der jo ikke er noget decideret filter på jointen. Så du får mere nikotin end hvis du ryger en alm. smøg :)

Junior medlem

Heeey, det giver sgu da god mening! :P Mange tak for svar :-)

Medlem
Brugeravatar

Det burde ikke være et problem. Grunden til at man kan få det dårligt af for meget nikotin i tobakken i en joint er, at der jo ikke er noget decideret filter på jointen. Så du får mere nikotin end hvis du ryger en alm. smøg :)

Det bomuldsfilter der sidder på en cigaret filtrerer altså ikke nikotin fra, så det er noget vrøvl du skriver.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Det er altid en god idé at riste tobakken i joints, især hvis du står til en fest og har drukket inden. Nikotinforgiftning er nedern at opleve til en fest, og det vil helt sikkert ødelægge din aften, hvis det endelig sker.

Hvis du vil nyde dit high til den fest foreslår jeg at du kun ryger! Eller ihvertfald ryger og så drikker et par timer senere:)

Medlem

Personligt, bliver jeg mere skæv og træt når jeg ryger en smøg, mens jeg er skæv. De fleste af mine venner der ryger(tobak) til hverdag, ryger næsten ikke tobak når de er skæve. Hvis du venter en time med at ryge tobak, efter du har røget cannabis, vil det sikkert gå fint. God fest!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hvis du er smart, så vasker du dit tobak i dag og lader det tørre i solen. Nikotin er meget opløseligt i vand. Put din tobak i kaffe filter og lad vandet løbe igennem nogen gange. Det er tydeligt at se på farven i vandet at der kommer noget med ud, for det bliver samme farve, som når du vågner og skal tisse efter to dages druk. Efter nogen gange aftager farven og dermed også nikotin indholdet i din tobak. Tør det i vinduet.

Ved denne fremgangsmetode undgår nikotinens bivirkninger.

Edit: Efter at have læst dit indlæg igen, kan jeg se at du spørg i øst og jeg svarer i vest.

Dedikeret medlem

Den der med at vaske tobakken får det godt nok til at smage af muggen røv - det gør jeg ikke igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det har jeg nu aldrig oplevet. Måske du fik vasket for meget på det?

Dedikeret medlem

Det kan godt være smed det i kogende vand og filterede derefter. Måske jeg sku prøve med kaffefiltet også gå ud fra farven af den trukne væske.

Medlem
Brugeravatar

Men hvis du ryger til en fest så husk! Vin og røg, det noget møj, men røg og vin, den er fin! Og så ryg noget skunk så du ikke risikere at sidde og stene..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]