Det pot du får fat på i danmark, er typisk meget cbd holdigt og har ikke det største thc indhold. Jeg synes personligt, at det giver en helt anden rus. Ryger du begge dele er det ikke svært at mærke at det i bund og grund er samme substans, men jeg mener stadig der er en kæmpe, kæmpe forskel.
Højt thc indhold er for mig = sindssyge grineflip, underlige samtaler, kreativitet, måske midlertidig paranoia og vrangforestillinger. Men det er sjovt på sin egen måde. Sjovt, meget mere vildt og bevisthedsudvidende
pot/cannabis med højt cbd indhold = afslappethed, ingen stress, mellow feeling men også uden det lidt syrede/psykedeliske twist fylder så meget, som det gør i produkter med et overdrevet højt thc-indhold
Personligt er jeg mest til pot. Jeg synes at thc-indholdet i de cannabisprodukter vi ser i dag, som f.eks. hydro-cannabis og det, der i daglig tale kaldes skunk, er ALT for højt. Det er sgu kammet helt over, hvis du spørger mig. Jeg tror også det er derfor man i dag ser folk blive helt junkie-agtige (okay, junkie-light, om man vil), hvis de ender ud i et misbrug. Jeg tror, for nogle årtier tilbage, var cannabisafhængige bare en lidt slacker agtig, mellow type som var meget afslappet og ikke tog alting så tungt (da thc indholdet ikke var så super højt.) Hvor du i dag ser folk afhængige af hash som fuldstændig mister kontrollen over deres liv, bliver paranoide/angste og anti-sociale samt, i slemme tilfælde, ender i deciderede psykotiske tilstande.
Jeg kan også mærke det meget, hvis jeg f.eks. tripper på psykedeliske stoffer som LSD eller svampe. Ryger jeg average dansk hash eller "skunk", er jeg næsten sikker på at få et bad trip. Ryger jeg derimod noget dansk pot, er jeg 100 procent sikker på at det går den modsatte vej, og trippet holder sig på et niveau der ikke bliver for intenst eller ude af kontrol. Det er angstdæmpende. Jeg synes heller ikke det idag er nogen sjældenhed at se førstegangs rygere få bad trip af en joint. Det tror jeg ikke skete så meget før i tiden, da pot var mere fremme.
Jeg tror selv på, at der er en grund til at cannabis vokser på planeten. Det er meningen at vi skal indtage de (med måde), da det giver et pusterum hvor du kan se på verden mere afslappet, uden at stresse over dine egne behov, din egen griskhed og egoisme. Det kan give folk en vedblivende evne til at reflektere dybere over ting, og det kan øge empati hos mennesker, og det er sundt. Men efterhånden er det bare gået amok med genmodificering, og vi står med et produkt som overhovedet ikke er naturligt, og som tit ikke virker, som det var ment det skulle..
Alt dette er selvfølgelig bare min overbevisning. Jeg aner ikke, om der er hold i det. Men jeg vil i hvert fald fortsætte med at ryge naturligt, økologisk pot, når jeg har lyst til at være skæv.
|