Jeg forstår ikke helt alt den modstand, der er imod staden og deres jagt på hårde stoffer. Det er godt nok lidt dobbeltmoralsk ja, men jeg tror det nu mest det er af symbolsk betydning, når Christianitterne farer sådan ud imod hårdere stoffer. Det har altid været et af de bedste argumenter for at bevare Staden: At der IKKE findes hårde stoffer på Staden. Det er meget vigtigt for Christianias overlevelse, at der kun handles soft drugs. Det er også en del af Stadens historie, at de har smidt de hårde stoffer på porten for mange år siden, og at de ikke accepterer dem på Staden. Jeg kan heller ikke rigtig forestille mig, at Christianitterne vil håndhæve deres lov imod hårde stoffer. Jeg tror ikke man skal være bange for at få checket lommer eller få karantæne. Hvis man sidder og sniffer coke åbenlyst på f.eks. Nemoland, synes jeg det er helt fint man bliver bedt om at gå. Hvis man sniffer coke på Staden, vil jeg mene, at man ikke ved hvad Staden står for, eller kender dens historie. Folk kan tage deres narko alle andre steder. Det er kun godt at staden er forholdsvis (hård) narkofrit. Jeg synes det er ærgerligt at Staden er så pusher/rocker/brian domineret, men det er pga. forbuds politikken. Jeg ville meget hellere købe cannabis af en flink skæv hippie, som man gjorde før i tiden. Men jeg synes nu alligevel, at Staden er et meget dejligt sted. Både til at nyde sin cannabis om sommeren, men der er også et hav af fede koncerter og arrangementer, og jeg synes København ville være et fattigere sted uden Staden. I skulle bare vide, hvor misundelig udlændinge er på os, fordi vi har et sted som Christiania midt i hovedstaden. Længe leve Staden