Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 02:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Sygdom & Hash
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hey Guys - Jeg ligger i øjeblikket syg (Ja det er fucking neder) men det er ikke første gang jeg tænker over det her.

Findes der en sammenhæng mellem sygdom (alm. symptomer - feber, snottet, ømme muskler osv) og hash forstået på den måde om det tager længere tid at blive rask, når man ryger joints under sygdomsforløbet?
Når jeg er syg ryger jeg, sover, ryger, sover, ryger, sover - pretty much. Jeg æder og skider selvfølgelig også

gider ikke skrive alle mine små lommeteorier, da de formentlig ikke holder stik - er der nogen af jer der enten kan skyde det helt ned eller linke mig til noget relateret læsning?

Vh Smurf

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Al rygning svække immunsystemet og hæmmer kroppens evne til at komme sig.

Selvfølgelig bruger man tiden til at hvile sig under en sygdomsperioden, men det kan udvikle sig til en vane, hvis du hele tiden gentager processen med at ryge dig sløv, æde, skide sove.

Jeg ville foreslå at du lavere mere og mere i takt med dit overskud vender tilbage, så bliver det lettere at vende tilbage til hverdagen igen. Nu ved jeg ikke hvor garvet en ryger du er, men det lyder som om at du indtager en hvis mængde urt. Så pas på ikke at komme til at ryge dit overskud væk og snyde dig til at tro at den manglende energi stammer fra sygdommen.

God bedring !

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Rygning svækker imunforsvaret, jep det er selvfølgelig rigtig.

Jeg gir dig ret i meget af hvad du skriver StåendeBifald. Jeg er en ret garvet ryger, og har så mange gange været i "hullet". Det kalder jeg den tilstand du beskriver. Denne gang har det bare været anderledes, fordi mine symptomer har været noget andet. Tidligere i dag tænkte jeg også fuck det her lort (Har seriøst ligget ned i 22/24 timer i døgnet) så jeg gik mig en lang tur.

Jeg havde det bare stadig ringe da jeg kom hjem, svimmel og hovedpine. Anyway, nu bliver det snart et outlet for mig til at klynke :)

Tak for svar -

Smurf

Medlem

Ville det så være bedre at æde sin bølle hø i det her øjemed?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvad tror du selv sherlock?

Medlem

Hva' så kaptajn? Nu har der været påstande i tråden(som er pist?) om at cannabis i sig selv hæmmer immunforsvaret, og at al form for rygning gør det samme.
Eftersom at cannabis virker både længere og kraftigere ved oral indtagelse, må man vel også få en længere og kraftigere nedsættelse af immunforsvaret... Det giver i hvert fald mening i mit hovede.
Grunden til at jeg spurgte er, at jeg ikke ved om man kan sammenligne de to hæmninger af immunforsvaret, eller om andre ting spiller ind, om man så derved kan konkludere om den ene er bedre end den anden...

Jeg ser frem til at du udrydder al min tvivl!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ville det så være bedre at æde sin bølle hø i det her øjemed?

Jeg har læst din sætning mange gange og fatter stadig ikke meningen med den? Hvad fanden betyder det?

Tror i øvrigt du havde undgået sherlock kommentaren hvis du havde postet 2. indlæg som nr 1 ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez

Hva' så kaptajn? Nu har der været påstande i tråden(som er pist?) om at cannabis i sig selv hæmmer immunforsvaret, og at al form for rygning gør det samme.
Eftersom at cannabis virker både længere og kraftigere ved oral indtagelse, må man vel også få en længere og kraftigere nedsættelse af immunforsvaret... Det giver i hvert fald mening i mit hovede.
Grunden til at jeg spurgte er, at jeg ikke ved om man kan sammenligne de to hæmninger af immunforsvaret, eller om andre ting spiller ind, om man så derved kan konkludere om den ene er bedre end den anden...

Nu er det åbenbart sådan, at alle der har et tastatur, tror de skal udbrede deres myter. Disse vage antagelser har jeg slettet, så folk der ikke gør sig den umage at spørge efter kilder på forskning tror det er fakta.

Hvis man anvender cannabis produkter korrekt som medicin, bliver man ikke påvirket. Jeg er endnu ikke stødt på forskning, der tyder på at cannabis produkter skulle nedsætte ens imunforsvar ved oral indtagelse eller udvortes brug. Så hvis man anvender lidt logik, ville oral indtagelse være at foretrække, ved svageligt helbred.

Medlem

Nu er det åbenbart sådan, at alle der har et tastatur, tror de skal udbrede deres myter. Disse vage antagelser har jeg slettet, så folk der ikke gør sig den umage at spørge efter kilder på forskning tror det er fakta.

Hvis man anvender cannabis produkter korrekt som medicin, bliver man ikke påvirket. Jeg er endnu ikke stødt på forskning, der tyder på at cannabis produkter skulle nedsætte ens imunforsvar ved oral indtagelse eller udvortes brug. Så hvis man anvender lidt logik, ville oral indtagelse være at foretrække, ved svageligt helbred.

Godt ord igen..... Man skulle nok lige ha' formuleret et lidt bedre spørgsmål.........

Jeg havde nemlig heller ikke hørt om at cannabis brugt på den måde, skulle nedsætte immunforsvaret, så det var bare det der gjorde mig en smule forvirret.
Sherlock siger tak for svaret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]