Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 17:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har lige købt de her to vægte fra dealextream, den ene var mest bare fordi det kunne være sjovt at have en vægt der kan måle 0.001g.

Jeg vender tilbage når de er kommet.

http://dx.com/p/digital-precision-scale ... tion-10515

http://dx.com/p/precision-digital-pocke ... tion-15002

Reviews ser gode ud, men virker 10 dollars ikke en smule for billigt? Har ikke rigtig lyst til at overdosere for kraftigt fordi jeg sparede et par hundrede kroner på en upræcis vægt!

Og tak for de hurtige svar allesammen, måske er dte nu jeg skal sige at vægten skal bruges til at dosere DMT og AMT, så en usikkerhed på et par milligram vil næppe slå mig ihjel ;)

Medlem

http://dx.com/p/digital-precision-scale-20g-max-0-001g-resolution-10515

Sådan en vægt har jeg.

Mht præcisionen på den blev jeg lidt ked af det da den viste 10,070 gram på det medfølgende kalibreringslod, men da jeg efterfølgende konstaterede at en professionel analysevægt vejede det samme lod til 10,065 gram, følte jeg mig egentligt rimeligt godt tilfreds.

Kort sagt, er jeg utroligt glad for den, og har en fornemmelse af at den er rimeligt præcis.

Dog er det lidt nederen at den selv slukker efter ret kort tid, hvilket betyder at man skal arbejde lidt hurtigt, hvis man skal veje flere ting af efter hinanden...

Medlem
Brugeravatar

Reviews ser gode ud, men virker 10 dollars ikke en smule for billigt? Har ikke rigtig lyst til at overdosere for kraftigt fordi jeg sparede et par hundrede kroner på en upræcis vægt!

Det tror jeg nu ikke, men som ChriDen siger, så følger det et 10g kalibreringslod med til den ene vægt, så skriver lige hvad den vejer den til.

Citat:
Dog er det lidt nederen at den selv slukker efter ret kort tid, hvilket betyder at man skal arbejde lidt hurtigt, hvis man skal veje flere ting af efter hinanden...

Øv, det lyder da lidt nederne hader faktisk sådan noget...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth

Det tror jeg nu ikke, men som ChriDen siger, så følger det et 10g kalibreringslod med til den ene vægt, så skriver lige hvad den vejer den til.

Husk på at kalibrerings-loddet er lavet om muligt endnu biligere end vægten. Et godt kalibrerings-lod med lav tolerance koster væsentligt mere end en billig vægt.

Medlem
Brugeravatar

Husk på at kalibrerings-loddet er lavet om muligt endnu biligere end vægten. Et godt kalibrerings-lod med lav tolerance koster væsentligt mere end en billig vægt.

Jaaa, men jeg tror nu alligevel det er rimelig lige til, hvis jeg først vejer lodet på med 0.001g og der efter på 0.01, så burde det da være til at se om der er helt store udsving. Desuden tror jeg ikke at loddet er så meget ved siden af, at det vil resultere i en dødelig overdosis hvis det endelig er :?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har selv en DX-50 (50g - 0,010), som jeg har været yderst glad for. Tror jeg gav 250 for den, hvilket er ret billigt sluppet hvis jeg selv skal sige det.

Btw har i nogen forslag til hvad man kan bruge til kalibrering, hvis man ikke ligger inde med lodder?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
en af mine venner brugte nogle afbalancerings-klodser man afbalancere (tror jeg det hedder) bildæk med lol, aner heller ikke hvor præcise de er, men back ind the days da jeg var mekaniker lærling, lå de og flød overalt ovre ved dækmaskinen (husker ikke hvad den hedder) så mange penge kan de ikke koste og hvis man har en mekaniker om hjørnet kunne man jo spørge :D men igen, aner ikke hvor optimalt det er, husker bare de havde ned til 1 gram, ved ikke om de havde halve gram os.v

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth

Jaaa, men jeg tror nu alligevel det er rimelig lige til, hvis jeg først vejer lodet på med 0.001g og der efter på 0.01, så burde det da være til at se om der er helt store udsving. Desuden tror jeg ikke at loddet er så meget ved siden af, at det vil resultere i en dødelig overdosis hvis det endelig er :?
Det har du nok ret i. Min pointe var også bare at det ikke siger alverden om præcisionen, hvad den vejer et 10gs lod til, hvis dette lod ikke vejer 10,000g :).

Jeg har btw selv haft samme vægt engang, og synes den er ganske fin. Det blå display er nice hvis man skal veje noget i mørke. Normalt kunne man godt stole på den +-3-4mg.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det lyder jo ganske godt, hvad hedder sådan en svend?

Det er sådan én: eBay

Jeg har også vejet en kobbertråd et tilsvarende antal gange, den målte ind mellem 0.009 og 0.012 gram hver gang, så den virker til at være ret præcis.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er godt nok imponerende billigt hvis den er så præcis. Kan man købe sådan en fra Hong Kong uden at skulle betale told og gebyrer?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja, ikk'? Det var en bruger herinde fra der anbefalede den... men ehm... jeg har glemt hvem. Jeg har bestilt masser af småting hjem i den prisklasse, og ingen af dem er blevet fortoldet.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Det lyder jo ganske godt, hvad hedder sådan en svend?

Det er sådan én: eBay

Jeg har også vejet en kobbertråd et tilsvarende antal gange, den målte ind mellem 0.009 og 0.012 gram hver gang, så den virker til at være ret præcis.

Vær opmærksom på at hvis du bor i Vatikanet vil sælger ikke sende den dertil.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det er godt nok imponerende billigt hvis den er så præcis. Kan man købe sådan en fra Hong Kong uden at skulle betale told og gebyrer?

Jeg mener at toldgrænsen er på omkr 80kr - men undersøg det selv nærmere, men du kan jo være heldig at det slipper igennem, har jeg da været heldig med, med et par trøjer, tilsendt fra usa...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen

Ved ikke om det er mod reglerne her på boardet, men hvis du vil slippe for import gebyr, skal du holde en værdi for pakke + forsendelse på under 80 kr.
Hvis prisen er over 3xx kr (kan ikke huske den præcise pris), så skal du betale moms + import gebyr.

En smart ting at gøre inden du bestiller udenfor EU, er at kontakt sælgeren og sige pakken skal sendes som en gave. Så må du bestille op til 3xx kr, uden at skulle betale import gebyr.
Det er ikke alle forhandler der gider at gøre det, så en lille løgne med "Det er lettere for mig at modtage pakken, hvis i sender den som en gave", hjælper det af og til ;)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ovennævnte "gavefinte" er meget langt fra skudsikker - Pestdanmark har det med at anfægte det er en gave... og så kan du betale ved kasse 1 eller klage til dem der gider høre på det (og gæt så selv om Pestdanmark er blandt dem der gider høre på dig).

Jeg har også oplevet de har anfægtet værdiangivelsen og forlangt at se kvittering på købet - kan du ikke fremvise en købskvittering, så se ovenstående :-(

Medlem

Geografisk sted: Kbh

Jeg bestilte den vægt fra dx. Men da den var over en måned undervejs fra Kina og jeg ikke vidste om den nogensinde ville dukke op, bestilte jeg i mellemtiden denne:
http://www.amazon.com/American-Weigh-Ge ... B0012TDNAM

Men så kom den første alligevel frem. Og de er umiddelbart ens, bortset fra at den fra Kina ligner en kinesisk kopivare, af Gemini'en... og er pakket i en anonym papæske, og den fra amazon er i en flot æske med logo osv.
Jeg siger ikke det er en kopivare. Men man får godt nok det indtryk når man har begge vægte... Jeg har ikke testet dem mod hinanden, da jeg forærede den fra Kina væk.

Medlem
Brugeravatar

Afbestilte den også igen fordi jeg var træt at at der gik så lang tid med at sende den og fordi den slukker af sig selv, men vestilte så den her i stedet:
http://dx.com/p/1-7-lcd-high-precision- ... aaa-101011
Venter stadig på at den kommer, men den blev sendt næsten lige efter jeg bestilte :P
Får stadig den lille vægt hjem også

Junior medlem

Mange tak for alle svarene, det er guld værd!
Jeg har ikke haft adgang til internet de sidste tre uger, så jeg er ked af først at tage det op nu, men hvad hvis man skal være mere præcis, eksempelvis hvis man skal afmåle 2c-e hvor 0,004 gram kan gøre en rimelig stor forskel?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Så ville jeg anbefale en miligramvægt i god kvalitet. Kig efter anerkendte mærker, der har stor nøjagtighed. Jeg har tit set mærkerne Tanita og GemPro anbefalet.

Junior medlem

Hvad kommer sådan en bølle til at koste? Nogen idé?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]