Jo, det passer hvad jeg siger Hypnos, hvis du får en OD på et opiat så tager du ikke bare et skud cola, du ringer 112. Selv om du skulle være så heldig at have en ampul Naloxone i køleskabet og du kan få det skudt ind ved egen eller andres hjælp så ringer du 112. Forskellen på cola og Naloxone er at Naloxone rent faktisk virker mod en opiat OD.
Problemet her er jeg tror vi taler om to forskellige ting, når du skriver OD mener du at man her taget så meget af et stof der ikke er behageligt længer, når jeg skriver OD så mener jeg at man har taget så meget at kroppen lukker ned.
Det citat fra wiki du kommer med er skrevet at en der ikke ved hvad hun taler om, ud kan prøve at se på kilden og overveje om du vil sætte dit liv på spild på begrund af det kildemateriale
Hvis du ønsker det kan jeg finde nogle bedre kilder til dig, så sig lige til.
Håber du kender mig godt nok til at hvad jeg har skrevet her over, ikke er for at være arrogant eller en røv
Hvad angår hvilket benzo der er bedst hvis man er kommet for højt op at ringe så er det der virker hurtigst vel at foretrække, for mig er det Alprazolam og så kommer Diazepam ind på en anden plads. Jeg plejer at ligge dem under tungen da de fleste benzoer optages hurtig sublingualt. Nitraer er heller ikke et dårlig valg da de som sove piller slår hårdt og hurtigt, men det kommer bag på mig at de har en så lang halveringstid som de har. Det burde gøre en groggy næste morgen . Men benzore er underlige på den måde da de forbrænder til alle mulige oh umulige mere eller mindre aktive stoffer.