Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 jul 2025 15:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: GHB IV?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hey som overskriften antyder, kunne jeg godt tænke mig at vide om man kan skyde GHB IV?

Grunden til jeg spørger er ikke fordi jeg har tænkt mig at eksperimentere med det, men om man kan bruge det i en nød situation hvor man gerne vil sænke pulsen f.eks. pga en Od af CNS stimulerende stoffer som eksembelvis amfetamin.

Det her er ikke en opfordring, men simpel nysgerrighed!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Titel: Re: GHB IV?
Admin
Brugeravatar

Ja, det kan man godt. Men det er en meget, meget dårlig idé at skyde "hjemmelavet" GHB, da det kan indeholde alverdens klamme sager. Før i tiden brugte man det intravenøst som bedøvelsesmiddel.

Men så vidt jeg ved nedsætter GHB ikke pulsen, det kan nærmere føre til en øgelse af pulsen. Hvorfor det nok ikke er egnet til at behandle stimulantoverdoser.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Måske en anelse mere oplagt at benytte de traditionelle benzo'er hvis man absolut skal rende og overdosere på stimulanter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det kan man godt. Men det er en meget, meget dårlig idé at skyde "hjemmelavet" GHB, da det kan indeholde alverdens klamme sager. Før i tiden brugte man det intravenøst som bedøvelsesmiddel.

Men så vidt jeg ved nedsætter GHB ikke pulsen, det kan nærmere føre til en øgelse af pulsen. Hvorfor det nok ikke er egnet til at behandle stimulantoverdoser.

Når du siger klamme sager, hentyder du så til at den GBL man brugte var af dårlig kvalitet /kontamineret?

Hvorfor skulle GHB ikke nedsætte pulsen, det ned sætter jo i den grad respirations frekvensen? Ved godt det ikke helt kan sammen lignes med alkohol, men det er jo trodsalt et cns drepressant?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske en anelse mere oplagt at benytte de traditionelle benzo'er hvis man absolut skal rende og overdosere på stimulanter.

Bryder mig ikke om din tone , "absolut" er ikke et ord jeg ville bruge. Jeg tror ikke der er nogle mennesker der bevidst prøver at OD på høje doser stimulanser... Shit happens, og selv de mest informerede kan komme til at fucke op.

Hvilke benzoer ville være at foretrække til at falde i søvn på? Personlig finder jeg Diazepam dårligt til dette formål, ville en benzo som Flunitrazepam ikke være langt mere oplagt?
Jeg ville udelukkende bruge valium for dets muskelafslappende virkning.

Mvh.

Admin
Brugeravatar

Når du siger klamme sager, hentyder du så til at den GBL man brugte var af dårlig kvalitet /kontamineret?

Hvorfor skulle GHB ikke nedsætte pulsen, det ned sætter jo i den grad respirations frekvensen? Ved godt det ikke helt kan sammen lignes med alkohol, men det er jo trodsalt et cns drepressant?

Både det, og at alt andet udstyr man har brugt har været beskidt. Det øger risikoen for infektioner. Det meste GBL som sælges til private er med stor sandsynlighed teknisk kvalitet eller dårligere. Så gud ved, hvad det indeholder.

Et stof nedsætter ikke nødvendigvis pulsen, selvom det kan nedsætte vejrtrækningen. Det ene medfører ikke det andet. Hvis du vil nedsætte pulsen, skal du måske kigge på beta-blokkere.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener også at min puls bliver øget af GBL/GHB efter den første eller 2 timer, hvor jeg føler mig stimuleret i en del timer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Både det, og at alt andet udstyr man har brugt har været beskidt. Det øger risikoen for infektioner. Det meste GBL som sælges til private er med stor sandsynlighed teknisk kvalitet eller dårligere. Så gud ved, hvad det indeholder.

Et stof nedsætter ikke nødvendigvis pulsen, selvom det kan nedsætte vejrtrækningen. Det ene medfører ikke det andet. Hvis du vil nedsætte pulsen, skal du måske kigge på beta-blokkere.

Modtaget. Er der en bestemt beta-blokker du har i tankerne her? Et specifikt medikament jeg kan opsøge :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen

Hvis pH er neutral og væsken steril, er der så nogen former for risiko ved at injektere det også selv om det er selv gjort i køkkenet? (Udover overdosis af GHB)

Jeg tænker:

Steril beholder som kan forsegles
Kog den neutrale væske
Filtrer i kaffe filter
Overføre væske til beholder
Smid den ind i fryser
Tag ud efter afkøling og smid den i køleskabet

Hvis man bryder forseglingen skal man skynde at bruge det også gentage processen hvis man har tænkt sig at gøre det igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som Imp påpeger, så tænker jeg også at natriumhydroxid samt GBL, som bliver solgt til firmaer og butikker, på ingen måde er produceret til menneskelig indtagelse. Ergo kunne man snildt forestille sig at der med god sandsynlighed var reststoffer fra produktionen, som på ingen måde er sunde at indtage.

Det er faktisk en af de få ting der har irriteret mig ved det berømte hjemmelavet GBH. Nok er det et super lækkert og relativt harmløst drug, men jeg tør ikke tænke på hvad man i sidste ende indtager, udover GHB'en samt overskydende GBL.

Måske endda også overskydende natriumhydroxid i visse tilfælde?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

GHB er ikke et stof der velegnet til iv, -og under ingen omstændigheder det der laves med køkken kemi!- der er for det første pH'en at tænke på, så hvilken affaldsstoffer er er tilbage fra fremstillingen, derefter skal det fortyndes til et punkt hvor man er ovre i at bruge 20ml pumper per 25-50mg. og selv der er der en god chance for at åren kollapser, ikke noget du vil fedte rundt med tweaking på stimulanser. Vil lige understrege at man ikke kan kurere en upper OD med en downer og heller ikke den anden vej rundt.
Hvis de uppers og downers modvirkede hinanden ville Brompton cocktail ikke virke og ikke have så mange liv på samvittigheden
se: "Notable deaths attributed to speedball use" http://en.wikipedia.org/wiki/Speedball_(drug)
Snakker vi OD så hedder det 112. Har man taget for meget spæd eller cola så det ikke længer er sjovt -men man ikke er i nogen fysisk fare- så kan man tager en downer som et benzo for at tage toppen af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"Vil lige understrege at man ikke kan kurere en upper OD med en downer og heller ikke den anden vej rundt."

Det passer altså ikke. Folk bruger netop f.eks. downers til at komme ned fra en stimulans tur, eller omvendt. Problemet er de forskellige halveringstider, der gør at det ene stof ligepludselig tager over når det andet holder op med at virke. Hvis dosen så er for høj, så risikere man så at dø af det.

"Because the stimulant effects of cocaine wear off far more quickly than the depressant effects of heroin or morphine, fatal respiratory depression often occurs when the full effects of a heroin or morphine overdosage are felt in isolation" - Taget fra dit eget link.

Hvilke benzoer foretrækker i til at komme ned fra en lidt for høj stimulans dose? Jeg har kigget lidt på Nitrazepam der har en halveringstid på 15–38T?

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo, det passer hvad jeg siger Hypnos, hvis du får en OD på et opiat så tager du ikke bare et skud cola, du ringer 112. Selv om du skulle være så heldig at have en ampul Naloxone i køleskabet og du kan få det skudt ind ved egen eller andres hjælp så ringer du 112. Forskellen på cola og Naloxone er at Naloxone rent faktisk virker mod en opiat OD.
Problemet her er jeg tror vi taler om to forskellige ting, når du skriver OD mener du at man her taget så meget af et stof der ikke er behageligt længer, når jeg skriver OD så mener jeg at man har taget så meget at kroppen lukker ned.

Det citat fra wiki du kommer med er skrevet at en der ikke ved hvad hun taler om, ud kan prøve at se på kilden og overveje om du vil sætte dit liv på spild på begrund af det kildemateriale :wink:
Hvis du ønsker det kan jeg finde nogle bedre kilder til dig, så sig lige til.
Håber du kender mig godt nok til at hvad jeg har skrevet her over, ikke er for at være arrogant eller en røv :peace:

Hvad angår hvilket benzo der er bedst hvis man er kommet for højt op at ringe så er det der virker hurtigst vel at foretrække, for mig er det Alprazolam og så kommer Diazepam ind på en anden plads. Jeg plejer at ligge dem under tungen da de fleste benzoer optages hurtig sublingualt. Nitraer er heller ikke et dårlig valg da de som sove piller slår hårdt og hurtigt, men det kommer bag på mig at de har en så lang halveringstid som de har. Det burde gøre en groggy næste morgen . Men benzore er underlige på den måde da de forbrænder til alle mulige oh umulige mere eller mindre aktive stoffer.

Junior medlem

:offtopic:
Jeg så en dokumentar på DR2 igår, om problemet i jeg mener det var Boston, hvor unge går fra Oxycodone og andre smertestillende til at skyde Heroin, da det er meget billigere, der så jeg at forældre/pårørende til misbrugere af oxycodone og heroin kunne få udleveret en Nasal spray med naloxone i, som så skulle sprøjtes i begge næsebor i tilfælde af OD osv. Egentlig ret smart.. Men mit spørgsmål er, ved nogle om disse spray også findes i DK?

vh.
Anders :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

:offtopic:
Jeg så en dokumentar på DR2 igår, om problemet i jeg mener det var Boston, hvor unge går fra Oxycodone og andre smertestillende til at skyde Heroin, da det er meget billigere, der så jeg at forældre/pårørende til misbrugere af oxycodone og heroin kunne få udleveret en Nasal spray med naloxone i, som så skulle sprøjtes i begge næsebor i tilfælde af OD osv. Egentlig ret smart.. Men mit spørgsmål er, ved nogle om disse spray også findes i DK?

vh.
Anders :D

http://antidote.dk/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Folk bliver pisse sure hvis man giver dem naloxone, da de bliver abstinente så snart virkningen sætter ind. Det lyder absurd men jeg har set det flere gange da jeg var gade junke. Selv når de stakkels ambulance folk forklare at det var nødvendig for at holde dem i live. naloxone Det skal så siges at folk meget sjældent OD'er på opiater alene, der er gerne benzoer og alkohol indblandet. Så folk er gerne stang stive, pille skæve og skinger abstinente når de kommer til bevisthed :roll:
Det er som sædvanligt super Gadejuristen Nanna G der har fået gang i programmet med at gøre naloxone tilgængelige for os brugere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo, det passer hvad jeg siger Hypnos, hvis du får en OD på et opiat så tager du ikke bare et skud cola, du ringer 112. Selv om du skulle være så heldig at have en ampul Naloxone i køleskabet og du kan få det skudt ind ved egen eller andres hjælp så ringer du 112. Forskellen på cola og Naloxone er at Naloxone rent faktisk virker mod en opiat OD.
Problemet her er jeg tror vi taler om to forskellige ting, når du skriver OD mener du at man her taget så meget af et stof der ikke er behageligt længer, når jeg skriver OD så mener jeg at man har taget så meget at kroppen lukker ned.

Det citat fra wiki du kommer med er skrevet at en der ikke ved hvad hun taler om, ud kan prøve at se på kilden og overveje om du vil sætte dit liv på spild på begrund af det kildemateriale :wink:
Hvis du ønsker det kan jeg finde nogle bedre kilder til dig, så sig lige til.
Håber du kender mig godt nok til at hvad jeg har skrevet her over, ikke er for at være arrogant eller en røv :peace:

Hvad angår hvilket benzo der er bedst hvis man er kommet for højt op at ringe så er det der virker hurtigst vel at foretrække, for mig er det Alprazolam og så kommer Diazepam ind på en anden plads. Jeg plejer at ligge dem under tungen da de fleste benzoer optages hurtig sublingualt. Nitraer er heller ikke et dårlig valg da de som sove piller slår hårdt og hurtigt, men det kommer bag på mig at de har en så lang halveringstid som de har. Det burde gøre en groggy næste morgen . Men benzore er underlige på den måde da de forbrænder til alle mulige oh umulige mere eller mindre aktive stoffer.

Nu snakkede jeg ikke om opiat OD, men stimulanser. Og OD i den forstand at det ikke er sjovt længere/ubehageligt, ikke som i at man dør af det. Men benzoer i got it..

No offense taken :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]