Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 15:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Citat:

Fri hash-propagandisten Khodr 'Cutter' Mehri er røget i fængsel. Eller rettere; han er varetægtsfængslet for handel med den rygeurt, han gennem flere år har kæmpet for skulle lovliggøres.

- Jeg har jo ikke gjort nogen noget - så hvorfor i alverden skal man bruge skattekroner på at have mig siddende i fængsel?

Sådan siger 'Cutter' via sin advokat om fængslingen, der skete i den forgangne uge.

Her blev han anholdt, da han passede sin kærestes butik i en sidegade til Strøget, København. 'Cutter' blev anholdt, da han var ved at lukke butikken. Samtidig gennemførte politiet en ransagning på stedet. Selv om politiet havde fået udleveret en nøgle, valgte betjentene i stedet at smadre døren.

Læs her: Storryger af hash: Min hjerne er upåvirket

I butikken fandt politiet noget hash og skunk samt nogle penge.

Ved grundlovsforhøret erkendte 'Cutter' have været i besiddelse af 180,33 gram skunk og 42,56 gram hash med henblik på videresalg.

Læs her: Hashcafé-ejer: Jeg vil anmelde betjenten

Læs her: TV: Her rydder politiet omstridt hash-café

Ved retsmødet forklarede han, hvordan han i et par dage havde overnattet i kærestens butik, fordi han var uvenner med hende og derfor tilsyneladende ikke kunne være derhjemme.

Ifølge ekstrabladet.dk's oplysninger var 'Cutter' meget højrystet under fremstillingen. Derfor bad både anklager og dommer ham om at tie stille. På vej ud efter, at dommeren havde afsagt fængslingskendelsen råbte han:

- Justitsmord, fri hash, fri hash, fri hash.

Han er varetægtsfængslet i foreløbigt ti dage.

Læs her: Den sidste ryger: Landets mest omtalte hash-café lukker

Læs her: Nabo til hashcafé: Glade for at de smutter

'Cutter' har været 'berømt' af flere omgange. Dels da han deltog i reality-tvprogrammet Big Brother for nogle år siden og dels, da han sidste år åbnede en decideret hashcafe i inde by.

Coffeeshoppen Smokenhagen drejede dog for et par måneder siden nøglen om.
http://ekstrabladet.dk/112/article1941202.ece

Han må sgu have fremstået som en kæmpe hat, da han råbte "Justitsmord, fri hash, fri hash, fri hash".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
gør han ikke det ligemeget hvad han råber?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Haahaha, hold kæft det er nok det mest grinern jeg har læst.

Det lyder helt surrealistisk, så hvis der ikke havde været kilde på, så ville jeg tro det var en røver.

Hvis der skulle laves en sketch på cannabis frikæmpere, så skulle det være med den historie som manuskript.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Meget kan man sgu sige om Cutter. Men jeg synes satme den mand fortjener mere respekt end de tåber der konstant sviner ham til, (I mens De selv samme personer sidder hjemme på sofaen med hovedet i bongen) fordi han ikke altid fremstår som et mensa-medlem i offentligheden.
Manden har trodsalt en kamp han kæmper for, og ender i spjældet af ideologiske årsager. Hvis det stod til jer, skulle en person der stilte sig frem offentligt jo fremstå som et glansbillede af en hashryger.
Samtidig er det mest rebelske I nogensinde har gjort i kampen mod cannabis-forbuddet været at fyre op i en joint i den lokale park - og så har I ikke respekt for manden der stiller sig op på landsdækkende TV og gør det?

Manden forsøger jo trodsalt at bevise en pointe, og samtidige skabe en debat blandt befolkningen. Det er jo ikke fordi at alt han gør og siger skal roses til skyerne, men tag sgu da i det mindste hatten af for at han gider at ofre sig selv for en god sag.

Senest rettet af Rellek 21 mar 2013 21:16, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Grunden til han netop har fået så meget medieomtale er jo netop fordi han er en orginal. Han er provokerende og anderledes. Både af udseende og af væremåde - det er I sikkert også, men I tør kun udleve det over internettet eller overfor jeres tætte venner..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Respekt, for han står for sine værdier, men jeg synes det skader mere end det gavner for hans sag, når han reagere sådan.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Respekt, for han står for sine værdier, men jeg synes det skader mere end det gavner for hans sag, når han reagere sådan.

Hvis folk dømmer alle hashrygere efter hvad Cutter gør og siger, så er det sgu dem der har tabt småkagerne, og hvis du tror at folk sætter alle hashrygere i samme bås som Cutter, så er det sgu dig der har tabt småkagerne.
Og førstnævnte tvivler jeg stærkt på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har på intet tidspunkt antydet at hashryger var ligesom Cutter. Hvad jeg sagde var at hvis man skal lave en sketch på cannabis forkæmpere, så skulle man bruge eb's historie. Jeg har på intet tidspunkt sat alle der bruger cannabis i samme bås som ham. Hvis jeg havde gjort det, så stod jeg i samme bås.

Man behøves da ikke stille sig på bagbenene bare fordi en anden mening end en selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har på intet tidspunkt antydet at hashryger var ligesom Cutter. Hvad jeg sagde var at hvis man skal lave en sketch på cannabis forkæmpere, så skulle man bruge eb's historie. Jeg har på intet tidspunkt sat alle der bruger cannabis i samme bås som ham. Hvis jeg havde gjort det, så stod jeg i samme bås.

Man behøves da ikke stille sig på bagbenene bare fordi en anden mening end en selv.

Point taken.. Jeg mener bare at han fremsætter nogle rimelig gode argumenter ind i mellem, og kan slet ikke se hvorfor det skulle skade sagen, (Altså en legalisering af cannabis) at han af og til opfører sig en smule ustyrligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Skal du være på tv, så skal du helst snakke "pænt", hvis du vil tages seriøst. Det formår Cutter fandeme sjældent. Han taler jo som en på 14. Folk hjemme i stuerne vil helt sikkert dømme andre hashrygere ud fra hans fremtræden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skal du være på tv, så skal du helst snakke "pænt", hvis du vil tages seriøst. Det formår Cutter fandeme sjældent. Han taler jo som en på 14. Folk hjemme i stuerne vil helt sikkert dømme andre hashrygere ud fra hans fremtræden.

Målet er vel at skabe debat, og det formår han da..
Jeg vil nok nærmere mene at hvis du er for seriøst, kommer du ikke på TV. Jo mere anderledes du er, jo bedre.
Det er underholdningsværdi, desværre..

Dedikeret medlem

Det fremstår nu som om at Khodr har mere travlt med at sælge dyr hash med posten og "fri hash" merchandise til sit troelige følge end med noget der bare er marginalt konstruktivt i forhold til en legalisering af cannabis.

Jeg tror ikke at Khodr rykker specielt meget i debatten i DK, udover at være en sidebemærkning i dagspressen - men han er da i sagens natur en ægte "entrepreneur". :)

Site Webmaster
Brugeravatar

Men jeg synes satme den mand fortjener mere respekt end de tåber der konstant sviner ham til, (I mens De selv samme personer sidder hjemme på sofaen med hovedet i bongen).
(...)
Samtidig er det mest rebelske I nogensinde har gjort i kampen mod cannabis-forbuddet været at fyre op i en joint i den lokale park

Hvad ved du om det?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det har jo intet med debat at gøre, underholdningsværdien er endda lille.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jøsses, målet er sku da ikke at skabe debat, det er at skabe en afkriminalisering. en afkriminalisering kommer først efter at den gængse danskers opfattelse af cannabis ændrer sig, og det mener jeg IKKE at cutter får herr og fru danmark til, tværtimod.

Medlem
Brugeravatar

jøsses, målet er sku da ikke at skabe debat, det er at skabe en afkriminalisering. en afkriminalisering kommer først efter at den gængse danskers opfattelse af cannabis ændrer sig, og det mener jeg IKKE at cutter får herr og fru danmark til, tværtimod.

Man ændrer holdninger gennem debat :roll: Målet er altid at skabe debat, hvis du vil ændre noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

helt enig, jeg er bare ikke enig i at en fordummende debat gavner denne sag.

Dedikeret medlem

Det har jo intet med debat at gøre, underholdningsværdien er endda lille.

+ 1 synes han er lidt pinlig/grådig/og altfor meget se mig typen.

Mindes også nogle indlæg han skrev herinde og hvis han var den sidste som havde røg i hele verden så ville jeg tage konsekvensen og stoppe med at ryge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cutter er en hat. Opfører sig som en idiot, ryger hash til møder på chr.borg, opfordre til vold. Ja sikke en fortaler for hash han er..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
debatten er for længst skabt, det eneste cutter kan, er at holde liv i den, det kan man så elske eller hade ham for... Jeg ville godt fyre en fed med ham og have en god samtale, men jeg gider ikke se på hans badutspring, så det springer jeg over....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]