Hej Psykedelia
Hermed mit første post efter sporadisk passiv brug af denne side, men desværre ikke af positive grunde.
Jeg har netop oplevet min bedste vens lillebror (18 år) udvise en meget, meget usædvanlig opførsel. Under en bytur, hvor er var blevet indtaget kun moderate mænger alkohol, og hvor stemningen var fuldstændig rolig, eksploderer han pludselig i et raserianfald og overfalder en fælles ven fysisk. Denne ven har ligeledes har været venlig og rolig, og på ingen måde provokeret denne reaktion. Overfaldet varer kort tid, præcis hvor længe ved jeg ikke, han er bagefter fjentlig og aggresiv, også da vi får ham hjem og prøver at snakke med ham. Han bryder til sidst sammen i gråd. Han er pt. sammen med sine forældre.
Han har aldig udvist den form for opførsel før eller noget der på nogen måde kunnne relateres til det. Han er meget venlig og rolig normalt, har ingen diagnoser, har (efter hvad jeg ved, eller kan forestille mig) aldrig rørt stoffer.
Han tager til daglig i tydelig grad afstand til brug af stoffer, ja selv hash er han imod.
Mit spørgsmål til jer er så som følger: Kender i til nogen substans, der kan fremprovokere en adfærd så utroligt forskellig fra hans normale og på den her måde?
Altså at nogen på baren har givet hans øl lidt ekstra pift, eller at han ved en fejl har taget nogens psykofarmika, i den tro det var hovedpinepiller el. lign. (ja det lyder sku også som en langt ude forklaring, det kan jeg godt se)
Jeg ved ikke om han overhovedet har taget hovedpinepiller ect. i aften, eller om nogen i omgangskredsen bruger medicin af den slags, men umiddelbart ikke.
Jeg "håber" at det kunne være tilfældet, og at der ikke er tale om en dybere personlighedsforstyrrelse eller den slags.
På forhånd tak for forståelsen hvis jeg har lavet nogle rookie-mistakes, såsom det forkerte forum el.lign.