Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 11:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@wEstzIde: Jeg er bange for at det er konklusionen. Men måske? Vil 10-30 år gøre forskellen? Jeg er nysgerrig, og ender nok med at finde ud af det.

Jeg vil også sige, at der er to elementer i magi-tabet: Den psykologiske og den biologiske. Den biologiske del må indebære forandringer i nervesystemet i form af fx. reduceret serotoninkoncentration, receptorsensitivitet eller celledød. Den psykologiske del kan fx. være tilvænning, hvor dét at være bekendt med rusen i sig selv er nok til at fjerne magien, eller hvor storslåede, fantastiske oplevelser får brugeren til at udvikle urimeligt høje forventninger til rusen i form af kosmisk glæde, kærlighed og empati. De oplevelser hænger ikke på træerne, og er essentielt set one-night stands.

Måske. Kan 1-3 års pauser fra starten bibeholde magien resten af livet? Og hvis magien er forsvundet, kan den så vende tilbage efter ekstremt lange pauser på fx. 30 år?

@Flux: Mit forbrug har ikke været særlig stort. Eller, det har været stort nok, åbenlyst. Jeg vil sige, at jeg nok har under 30 oplevelser bag mig (alle på MDMA, og en enkel på ecstasy). Kvaliteten har været tilfredsstillende i næsten alle tilfælde. Jeg tog det nok første gang i 2004 og sidste gang i 2008/09, efter to års pause. Mine pauser varede typisk i en måned, men nogle gange tog jeg det med 1-2 ugers mellemrum. Jeg startede med 100-120 mg ad gangen, og skulle allerede efter 5-10 oplevelser tage 150-200 mg. Jeg tog sjældent under 150 mg eller over 200 mg, men har været op på 250 mg et par gange. Jeg redoserede sjældent og praktiserede overvejede enkeldoseringer, men mine redoseringer var altid på under 100 mg, så vidt jeg husker. Måske med et par enkelte smuttere. Administrationsruten var stort set altid oralt, men har insuffleret få gange. Kombineret få gange med psykedelika, cannabis og alkohol. Har benyttet 5-HTP i rigelige mængder. Jeg har taget methylone ca 10 gange. Jeg bruger ikke andre stimulanser som amfetamin eller kokain.

Magien må i højere grad være forsvundet og erstattet med stimulerende, depressive eller psykotiske oplevelser hos storforbrugere og misbrugere, og må kræve meget længere pauser, hvis magien altså kan genopnås.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Syreperlen:
Har du læst den tråd her? http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=47972
Hvis ikke magien er kommet igen efter to år, så tror jeg det der ville være et bedre bet (St. John's Wort), end fire års pause. :) Ville selv prøve det, hvis MDMA oplevelsen betød nok for mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Westzide: Det er virkelig en spændende og informativ tråd du har disket op med der - thanks dude! :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Westzide: Det er virkelig en spændende og informativ tråd du har disket op med der - thanks dude! :D

Hehe så lidt :)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@wEstzIde: Tak for linket, det var jeg ikke bekendt med. Det ser ud til, at folk har mange af de samme overvejelser som jeg går rundt og tumler med. Jeg har en følelse af, at man hverken kan afvise den biologiske eller psykologiske årsag, og at en mistet magi er en kombination af begge.

Jeg kan godt forstå at du er skeptisk hvad angår om 2-4-10-30 år kan gøre forskellen. Jeg dyrker selv den tvivl - men jeg vælger at være åben, indtil min erfaring beviser noget. Det finder jeg ud af i løbet af de næste 10 år. Jeg håber ikke, at du har ret :) men jeg er bange for at du har.

Efter jeg læste tråden du linker til (eller noget af den), gik det op for mig at mit forbrug af psykedelika har været temmelig højt, hvilket også kan nedregulere serotonerge receptorer, hvilket kan have en indvirkning på kvaliteten af MDMA-rusen. Og en indvirkning på kvaliteten af psykedeliske trips, som jeg også oplever, særligt det visuelle komponent, som dikteres af 5-HT2A receptoren.

Det er en gave og en forbandelse, at serotoninsystemet er målet for så mange rusmidler.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Syreperlen: Jeg hælder lidt til ham KyleM og hans tilgang til det. Altså at det hele er styret af kemien, i modsætning til loss of novelty.

Som sagt, så tror jeg kemi er vejen frem til at genskabe magien, contra 2-4-8 års pauser. :)

Jeg ved ikke om i kender det, men jeg havde engang en periode på en uges tid med en ret alvorlig indre konflikt, der bare skabte nedtrykthed, stress og angst. Da jeg efter en uge kom ovenpå igen var jeg, (på grund af opregulering af receptorerne, grundet lavt serotonin koncentration) pludselig helt rundt på gulvet. Halvt euforisk og kunne tudegræde over bare de mindste følesesmæssige ting i film. Jeg tænkte, hvis jeg på nuværende tidspunkt tog MDMA så ville det ende med at blive bedre end den første gang. På grund af den intense følelsesmæssige tilstand jeg var i. Og det er nemlig lige præcis det som f.eks. St. John's Wort gør, det skaber en opregulering, på grund af en periode hvor du er "nede".

Min pointe med ovenstående var at jeg ud fra det, godt kunne se ideen i f.eks. noget medicin som skaber en opregulering af serotonin receptorerne, eller lignende, for at genskabe magien.

Hele den her ide om loss of novelty (psykologisk) er bare fjollet, når et tab af magien efterhånden har så stor fælles forståelse blandt dets brugere, og for mange gør selv års pauser ikke en skid.

Chemistry is the way brah.

Sidenote: By the way så tror jeg ikke det er nødvendigt med pauser på 1-3 år for at bibeholde magien hele livet. Det første år tog jeg det med 2 måneders mellemrum, og det var fan fucking tastic hver eneste gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
I må undskylde det lidt lange svar, men jeg plejer og holde ca en måneds pause imellem, og har gjort det en 5-6 gange nu og har kørt på doser på 200mg på en aften ca :)

Håber det var det info i søgte :)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg kan godt rende ind i en periode hvor jeg mister magien. Så det svinger meget for mit vedkommende.
Jeg har engang taget 70mg nasalt et par dage efter jeg var blevet småforelsket. Det var klart den mest euforiske aften i mit liv.
Og det skal siges at jeg havde taget mdma weekenden før det, og at jeg egentlig aldrig har brudt mig om den nasala ROA.

Det skete ret spontant, og gløden efter aftenen var fantastisk. Jeg har aldrig fået så meget ud af en nasal dose MDMA før.
Jeg var i næsten i chok over hvor lang tid rusen varede, og det helt fantastiske comedown det gav. Jeg må have rendt rundt med et smil på læben i flere uger efter :)

Hvis serotoninen allerede flyder, skal der ikke meget MDMA til at gøre det MAGISK.

Held og lykke med at få MDMA-Kærligheden tilbage :)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan godt rende ind i en periode hvor jeg mister magien. Så det svinger meget for mit vedkommende.
Jeg har engang taget 70mg nasalt et par dage efter jeg var blevet småforelsket. Det var klart den mest euforiske aften i mit liv.
Og det skal siges at jeg havde taget mdma weekenden før det, og at jeg egentlig aldrig har brudt mig om den nasala ROA.

Det skete ret spontant, og gløden efter aftenen var fantastisk. Jeg har aldrig fået så meget ud af en nasal dose MDMA før.
Jeg var i næsten i chok over hvor lang tid rusen varede, og det helt fantastiske comedown det gav. Jeg må have rendt rundt med et smil på læben i flere uger efter :)

Hvis serotoninen allerede flyder, skal der ikke meget MDMA til at gøre det MAGISK.

Held og lykke med at få MDMA-Kærligheden tilbage :)

Kemiiiii og kemisk kærlighed :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]