Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 16:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle. Jeg har projekt i denne her uge. Og jeg har om stofmisbrug, og vil derfor høre om der er nogle af jer der ved om det er meget udbredt med heroin, ecstasy og hash blandt unge mellem 14-18... Eller om der er noget der er mere udbredt end andet? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Heroin er nok de færreste så unge, der roder rundt med - men det forekommer da..

Her er hash klart mere udbredt - og MDMA (ecstasy) er sikkert også ret udbredt i visse kredse..

Tror det komme lidt an på hvor kold pusheren er, jeg mener bare, at sælge hård narko til børn/teenagere, det kræver sgu en mand uden samvittighed....

Medlem

Geografisk sted: dyre haven
Hej!
Jeg har ikke nogle konkrete tal, eller statistiker jeg kan give dig. Dog kan jeg sige, at jeg er enig med ovenstående. Da jeg selv var omkring de 15 år, kom jeg i kredse, hvor vi tog mdma i pille form (ecstasy) hver weekend. Vi mødte en pusher igennem vores hashkøb der ikke følte nogle skam ved at sælge en stor portion piller hver weekend til en flok 15 årige drenge.
I forhold til heroinen, jeg kender kun en der i sådan en ung alder har taget heroin. Så min påstand, ud fra min egen erfaring er, at som hopifjorden skriver er det nok ikke det mest udbredte blandt så unge.

Donny: "why are you wearing that stupid bunny suit?"
Frank: "why are you wearing that stupid man suit?"

Junior medlem

Tak for jeres svar. Det var helt klart til stor hjælp :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Enig med de 2 som har svaret.. Igen kun ud fra egne erfaringer.

Udover dem du nævner, er stoffer som amfetamin og kokain meget udbredt, nok mere end MDMA(i de fleste kredse). Også bland de 14-18 årige. Og ketamin & svampe til et vidst punkt. Der florerer vel også RC's som bk-MDMA(methylon) og methoxetamin, men det er nok knapt så udbredt.

Jeg vil vove at påstå at de stoffer som har værst misbrugspotentiale(i nævnt reækkefølge) er: Heroin = kokain > amfetamin > ketamin = methoxetamin > MDMA > bk-MDMA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej

Prøc at kigge på den her rapport fra Sundhedsstyrelsen om "Narkotikasituationen i Danmark 2012": http://www.sst.dk/publ/Publ2012/11nov/N ... DK2012.pdf

På side 18-19 kan du se statistik over de 15-16 åriges forbrug af stoffer: I 2011 har 18% prøvet hash, 2,5% amfetamin, 1,9% kokain, 1,5% "ecstacy", 0,7% for både LSD og svampe, 3,9% "snifning" dvs. lightergas o.lign.

edit: den indeholder faktisk en masse interessant info, om emner der tit diskuteres på boardet, her kommer et lille udvalg :P :
side 84 om renhed:
heroinklorid 40 %
heroinbase 11 %
amfetamin 5 %
kokain 20 %
Jeg kan ikke lige se hvor mange prøve det baserer sig på...

side 84 om cutstoffer: 91% af amfetamin er cuttet med koffein, 64 % med kreatin, 11 % paracetamol ellers ikke andre cutstoffer i de 56 prøver.
84% af de 87 prøver kokain indeholdt levamisol...

side 85: Kun 12 % af ecstacy-tabletter indeholdt MDMA, 59 % indeholdt mCPP

Senest rettet af Homo Superior 28 jan 2013 23:46, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
heroin er klart det mindste
der er flere der ryger hash end folk der tager mdma, og mdma kan man ikke tage lige så tit - man kan ikke rigtigt stille det op på den måde. hash er uden tvivl vinderen, men mdma har en "unfair" chance i den måde du stiller spørgsmålet på :) man er idiot hvis man tager mdma ti'ere/tigere(how to spell!? :D) end en gang om måneden (har da været en idiot af og til).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hash, amfetamin, MDMA og kokain på vel være de mest gængse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
heroin er klart det mindste
der er flere der ryger hash end folk der tager mdma, og mdma kan man ikke tage lige så tit - man kan ikke rigtigt stille det op på den måde. hash er uden tvivl vinderen, men mdma har en "unfair" chance i den måde du stiller spørgsmålet på :) man er idiot hvis man tager mdma ti'ere/tigere(how to spell!? :D) end en gang om måneden (har da været en idiot af og til).

Prøv med ordet OFTERE? :oops:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]