Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 00:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Heey folkens :)
Tænkte på om der var nogen der lige kunne introducere mig til principperne om tolerance overfor opiater altså bare sådan overfadisk? :D Det er sådan jeg for ca. et år brækkede ryggen og har i den sammenhæng indtaget en del (oxynorm og kodein) pga. smerterne selvfølgelig, men sidenhen også rekreationelt :b I perioder har det været mere andre og har til tider godt kunne mærke at jeg har opbygget tolerance overfor det, så jeg tænkte på om man kan "nulstille" den tolerance ved at vente tilstrækkelig længe eller er det mere permanent? :)
På forhånd tak :peace:

Medlem
Brugeravatar

Din tolerance falder, når du venter :) Hvis du kun har opbygget en lille smule tolerance behøver du ikke vente mere end 1 - 4 uger, afhængigt af hvor høj den er. Men pas på med at opbygge tolerance overfor opiater, de er nogle vanedannende sataner.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Tjek halveringstiden på de opiater du får, hvis du ikke vil opbygge tolerence skal du næsten lade stoffet komme helt ud af din krop imellem dine ture :)
Du kan også sådan regne ud nogenlunde hvad din tolerence på givende tidspunkt er, prøv at google halveringstid, det er enkel matematik :D

Medlem
Brugeravatar

Husk for guds skyld at starte lavt ud igen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Tjek halveringstiden på de opiater du får, hvis du ikke vil opbygge tolerence skal du næsten lade stoffet komme helt ud af din krop imellem dine ture :)
Du kan også sådan regne ud nogenlunde hvad din tolerence på givende tidspunkt er, prøv at google halveringstid, det er enkel matematik :D

Øøøhm... Så det du siger er følgende (hvis jeg har forstået rigtigt?): At man bare skal ligge dose + (tidligere dose - det kroppen har udskilt) for at finde ud af hvilken dose man skal tage for at blive lige så påvirket igen?

Junior medlem

Tusind tak for svarene, tror jeg vil give det noget mere tid så inden jeg prøver med nogle opiater igen :) hehe ja de er sgu vanedannende og er også i flere omgange kommet til at tage det hver dag men så det jo "heldigt" jeg løb tør så jeg ikke kom endnu længere ud :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]