Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 15:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløj folkens.

Jeg skriver herinde fordi jeg i går havde en af de meste ubehagelige og skrækindjagende oplevelser jeg overhovedet kan erindre at have haft, og gerne vil have svar på hvad der evt. kan være sket.

Jeg sad med min kammerat efter fyraften, han havde købt noget hash, ganske normal marok lignede det. Vi fandt så bongen frem og jeg tog et enkelt hovede, ikke noget stort eller unormalt overhovedet.

Jeg sidder så i ca. en halv time og har det helt normalt og hyggeligt, som jeg nu plejer at have det når jeg har røget, da jeg begynder at føle mig en kende utilpas. Jeg tænker ikke videre over det, og prøver at befinde mig med situationen og tænker det snart vil gå over. Derefter skrider tingene helt ud for mig. Jeg prøver at sætte mig og snakke med mig kammerat, Da det nærmest føles som om hele mit værelse drejer en halv omgang. Herefter føler jeg mig ikke 'hjemme' på mit værelse mere, og jeg føler at min meget gode kammerat er en komplet fremmet for mig. Jeg bliver grebet af pludselig angst, jeg begynder at ryste og har det som om mit hjerte skal til at hoppe ud af brystet på mig. Jeg ræser rundt i huset i total forvirring og panik, og det føltes ærlig talt som om jeg var ved at miste besindelsen og var ved at stille træskoene. Jeg går så nedenunder og sætter mig og prøver at samle tankerne, ryster stadig fuldkomment og aner ikke hvad der foregår. Det føltes lidt som om at alle de minder jeg havde var totalt tværet ud og gav ingen mening. De virkede nærmest fremmede for mig. Ved godt det lyder lidt svært at forstå.

Jeg ville høre om der var nogen der nogensinde havde prøvet noget lignende, og om svaret ville være at holde en pause fra røgen?

P.S. Jeg har røget cannabis de sidste 4 år, og det seneste 1½ på dagligt basis, hvis det kan hjælpe lidt med nogle svar.

På forhånd mange tak

Michael

EDIT: Alt rysten og panikken forsvandt ca. 5 minutter efter jeg havde sat mig ned og prøvet at samle mig lidt. Men jeg har det stadig underligt i dag. Min kammerat fik på ingen måde nogen negativer virkninger af hashen, og han har også røget det sammen med en anden, der havde det helt normalt som man nu har det når man ryger.

Junior medlem
Brugeravatar

Hej Michael. Kender det godt, har selv prøvet det du beskriver. Røg dagen efter igen og det viste sig heldigvis at det var en enkelt episode. Jeg talte med min far og det hjalp super meget. Tror det at snakke med en person man er super tryg ved hjælper.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Folk har det med at blive paranoid når de ryger hash, jeg har det i form af at jeg altid tjekker for politi, eller har en følelse af at de braser ind af døren lige om lidt. har dog ikke haft lige så skræmmende oplevelse af det som du har, men det påvirker hver person ens.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det lyder som et ganske almindelig angstanfald, fremprovokeret af tjalden.

Junior medlem

Det lyder som et ganske almindelig angstanfald, fremprovokeret af tjalden.

Men er det ikke unormalt pludseligt at få et angstanfald? Det er vel ikke noget man sådan bare lige får, og så vidt jeg er informeret kommer det da heller ikke bare helt tilfældigt når man ryger?'

Og tak for svarene peeps, det hjælper virkeligt! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis man ikke er påvirket, så er det ret unormalt. Men ligeså snart der er stoffer involveret, især amf, tjald og psykedeliske stoffer, så vil jeg ikke mene det er særligt unormalt. Det er dog nok lige et wakeup call om, at man skal skrue lidt ned for ens forbrug.

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
Angst anfald, efter at være blevet for skæv, der efter tager panikken over.. Har prøvet det et par gange...
Hvis du ser frygten i øjne og ta'r det stille og roligt (Og ikke panik'er), skulle det meget gerne forsvinde i løbet at minutter...

Generelt har tjalden det med at gi nogle mennesker angst i form at frygt (Ofte foresaget at frygt for at blive taget, blive for skæv, bange for at få psykose, osv.) eller paranoia (Som vist også er nævnt)...

Håber du kan bruge det :)

:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]