Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 04:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 321  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey, jeg har et spørgsmål.

Der er den her mark som jeg har kørt ud til i går og i dag og ledt i halvanden times tid begge gange. Efter at have læst en masse om SN jagt herinde, virker det for mig som den perfekte location. Der går og har altid gået græssende kreaturer som skider overalt, der er en masse af de her græs-"tuer" og der er også rimelig sumpet mange steder. Alligevel har jeg ikke fundet én eneste lille spids nøgenhat, og jeg har kravlet rundt og kigget rigtig godt efter. Fandt et par glanshatte/gødningshatte/whatever, men ingen SN. Hvordan kan det være? Er der bare steder hvor de ikke vokser på trods af gode betingelser?

Det skal siges at jeg også var ude på samme mark sidste år i midten af oktober måned hvor jeg heller ikke fandt noget.

Har I nogle tips til hvad man skal kigge efter, når man er på udkig efter en god SN mark? Jeg bor selv i københavn, men kommer af og til rundt i nordsjælland hvor der jo er rigeligt med marker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
BryGs

Bare fordi et område har en masse kreaturer er det ikke ensbetydende med at der gror SN'er på den.
Det kan være du har gået på de forkert tidspunkter eller også er de bare ikke på den mark. Prøv at finde en manden mark ;)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem

okay ;) ;) ;) ;) ;)

hvad skal jeg kigge på, når jeg leder efter gode marker? Er der noget specielt som kan være indikator for om der vokser sn eller ej?

og er der nogen som er kan svare på hvorfor de egentlig kun vokser på nogle kreatur marker, og ikke alle? kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg ved heller ikke noget om biologi

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Brygs: Der er flere faktorer der er med til at "afgøre" om det er et brugbart spot eller ej. Hvis marken f.eks har været pløjet eller dyrket i en længere årrække, er der ikke store chancer for der er mycelie som kan leve bæredygtigt. Det kan også bare være du er uheldig at der ingen er, når du er der, eller at der aldrig har været nogen.

På den anden side kan man godt finde svampe det samme sted flere år i træk, men det er aldrig nogen garanti for de er der.

Indikationer er typisk græssende dyr, en mark der er knoldet og gerne med græstuer samt flade marker med en del kløver. Men det er igen kun indikationer og ikke noget fast og 100% sikkert grundlag for SN.

Der blev også spurgt omkring golfbaner. Svampe smider sporer inden de er ved at "dø" eller går i dvale, og sporene kan rejse langt med vinden. En af de vigtigste grunde til de kan findes på golfbaner er efter min teori og fornuft, at der bliver gødet en del og der ofte ligger gamle marker indenfor 10km fra golfbanen, som giver god chance for at sporene kan rejse og starte nyt liv.

Nogle golfbaner har været områder med gamle kreaturmarker og kan derfor godt have aktivt mycelie i jorden, som kan leve godt og sundt under en golfbane, igen pga. gødning og vanding.

Tommelfinger regel: Hvis du ikke finder noget efter 2-3 søgninger på 1 spot, så gå videre til et andet sted. Bare husk hvor du har været. :)

Held og lykke på markerne.

Mvh.

Junior medlem

Er der nogen derude som har haft success med at finde SN i år?

De kolde, våde dage vi har haft laegger nemlig op til saesonen snart starter.... :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja der er nogle stykker her inde, som har fundet en håndfuld.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...

Dedikeret medlem

Fandt 6 i går da jeg skulle ned til åen og fiske den ene var frisk.
Der ud over er jeg enig at vejret har ændret sig til det bedre måske man skulle ud og tjekke en mark i morgen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er sku da utroligt vi fandt svampe før nettet kom til :roll: Til at starte med havde jeg kun et billede fra Politikkens svampe bog og senere Larris's FHFNIAG. Men når man først har set dem en gang er der ikke rigtig noget vi tvivl om, så i må ud og få røven i vejret og næsen i græsset til i finder dem. F..., hvis en f...... københavnersnude som mig kunne støve dem op ude i guds (eller Cthulhu's) grønne natur da han var 15 -som jeg husker det havde jeg ingen hjerne den gang- så burde det være muligt for alle :lol:

Junior medlem

Var ude og kigge i dag... fandt en del glanshatte, men ingen SN. Jeg ved folk ikke kan lide at røbe deres spots , men jeg har hørt at SN er til at finde ude i dyrehaven, saa det var maaske en mulighed.... :?:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Var ude og kigge i dag... fandt en del glanshatte, men ingen SN. Jeg ved folk ikke kan lide at røbe deres spots , men jeg har hørt at SN er til at finde ude i dyrehaven, saa det var maaske en mulighed.... :?:

Ja, det ku' være der er noget i Syrehaven i Svampenborg 8)

Junior medlem

Howdy!
Ville høre om her var jackpot!
http://imageshack.us/photo/my-images/823/img3209jr.jpg/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

mrbrown
Tillykke med fangsten, du har ret plet ;)

Junior medlem

fedt mand! har fundet 26 :D

Medlem

http://imageshack.us/a/img266/1360/sn001.jpg sorry for lorte kamera og hvis linket ikke virker. er det SN??

Junior medlem

Også tillykke til dig Johs, pletskud :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Johs Skakspil.
Fine friske SN...

Medlem

Mange tusind tak til jer begge! hav det pisse godt, fuck det fedt enlig at finde nogen SN!!

Junior medlem

jeg var ude og kigge tror jeg fandt nogen men tog dem ikke med. fordi jeg synes de er små eller de havde ikke fået for meget vejr, så de var ikke vokset sig som de skal værre, men regner med og tage ud og kigge efter om der er nogen man kan tage med tilbage og tørre og sener spise.. og good luck til resten. 8)

Junior medlem

Var igen ude og kigge igen i dag... svampe er der masser af, men kunne ikke spotte nogen SN. Har ellers hort at der skulle vaere psyller alle vegne, men det ender sgu nok med at jeg skal hele dyrehaven igennem :?

Medlem

Har også været ude og kigge idag, rundt omkring nogle søer og ved nogle hestefolde, som andre også skriver, masser af svampe, bare ikke lige de dejlige SN :( :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]