Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 01:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hvis nogen er ekspert i Autoflower cannabis, kan det så forklares hvorfor og hvorfor man ikke skal dyrke en autoflower? eller er der kun fordele for det?

Evt, hvad (Uanset autoflower eller ej) har I haft succes med?

God tirsdag til alle på PSY

Medlem

AutoFlowers kan ikke klones, mener også de giver mindre udbytte, ret mig hvis jeg tager fejl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
AutoFlowers kan ikke klones, mener også de giver mindre udbytte, ret mig hvis jeg tager fejl.

Kiwi du har ret, ikke klones, mindre udbytte, mindre potente.
men på den anden side, de er normalt færdige på 2,5 mdr ialt som jeg synes er rimlig hurtig
de kan forholdsvis også være lettere at gro, og kræver mindre plads. find selv flere + og -
u got the idea.

Har selv groet afghan kush ryder, og det var faktisk en af de bedste jeg har smagt, og virkningen var virkelig tung og stoned, som jeg godt kan lide det ;)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Autoflowers er færdige på 8-10 uger, og så er det nemme for begyndere. - indendørs er de også uafhængige af det rigtige antal lystimer.

Mindre potente, mindre udbytte som også er blevet nævnt er downsides.

Moderator
Brugeravatar

Mindre udbytte er ikke nødvendigvis rigtigt. Man kan faktisk få relativt højt udbytte per/tid, da man kan blomste dem under 20-24 timers lys i døgnet, og dermed forøge deres vækst markant. Kombinere man det med SOG metoden, med en hel masse planter (af ens højde, så vælg en stabil sort), kan det hurtigt komme op og konkurre med almindelige sorter. Det kræver bare mange penge til frø og op til dobbelt så mange watt i blomstring.
Har set folk høste 800-900 gram tørt under en 600W HPS, på den måde, på en 10-13 uger. Om det så er pengene værd til strøm og frø, må man jo så overveje med sig selv.

For mig har autoblomstrene mest plads udendørs eller i moderskabe, til at fylde pladsen ud og give lidt bonus røg. Det mest overbevisende argument for almindelige sorter er udbuddet af sorter og højere potentiale i kvalitet af udbyttet.

Medlem
Brugeravatar

Autoflowers bliver jo normalt kortere da de er mixet med Cannabis Ruderalis, og derfor vil høsten være mindre potent, og der vil også være mindre af den (ruderalis er en ret lille plante).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har set folk høste 800-900 gram tørt under en 600W HPS, på den måde, på en 10-13 uger. Om det så er pengene værd til strøm og frø, må man jo så overveje med sig selv.

For mig har autoblomstrene mest plads udendørs eller i moderskabe, til at fylde pladsen ud og give lidt bonus røg. Det mest overbevisende argument for almindelige sorter er udbuddet af sorter og højere potentiale i kvalitet af udbyttet.

Hvad, hvor har du set det? er jeg meget interreseret i at se.
Edit; er ikke helt med på hvordan man scrogger med en autoflower, når man ikke kan toppe dem?

Men udendørs er lowryder en genial plante, indendørs ville jeg hellere vælge fx. en amnesia sort - da jeg ikke har mulighed for at få den færdig udendørs.

Junior medlem
Brugeravatar

Så det ville være relevant og ikke helt dumt med nogle autoflowes fra denne hjemmeside? *fjernet link*

Senest rettet af Benjah 12 sep 2012 10:45, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Hvad, hvor har du set det? er jeg meget interreseret i at se.
Edit; er ikke helt med på hvordan man scrogger med en autoflower, når man ikke kan toppe dem?

Men udendørs er lowryder en genial plante, indendørs ville jeg hellere vælge fx. en amnesia sort - da jeg ikke har mulighed for at få den færdig udendørs.

Huskede lidt galt, men Mitch Connor får i denne growlog henholdsvis 650 og 725 gram https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=198820
Og det er hans to første forsøg med auto-Sog, med de fejl det medfører. Men pointen står stadig trods en smule beklagelig overdrivelse, auto-sog kan konkurre med udbyttet på almindelige sorter.

I 'Auto-SOG' scrogger du ikke, du har bare som vist i tråden en masse auto'er til at lave et tæppe af små planter i ens højde. Man kan dog godt scrogge autoer, men almindelig nedbinding er nok mere skånsomt, men det gælder bare om at starte tidligt med autoer, og få dem til at forgrene sig i de første par uger, for så at lave lidt mere skånsom nedbinding af topskudene i blomst. Auto'er er ikke længere kun små dværgplanter som lowryder, der er lavet autoblomstrene hazes som bliver op til 1½-2 meter, med en nogenlunde jævn vækst over starten af blomstringen giver det mere mening med scrog og anden form for LST.

@Benjah
Forhandlerlinks er ikke tilladt på siden, fjern linket, men nej autoblomstrene er ikke nødvendigvis en dum idé, handler bare om hvordan og under hvilke betingelser man ønsker at dyrke.

Junior medlem
Brugeravatar

Tænkte det nok ;) Så under de betingelser at jeg har et lille værelse med egen indgang og en vinduskam, hvordan skulle jeg så gøre? Bare sætte den op i vinduet, vande den og hælde det medfølgende gødning ned i jorden? Undrer mig over at det virkelig kan være så simpelt igen. (Det ville også være lækkert ikke at skulle købe lys, ventilation osv.)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det ER så simpelt. Men der er for lidt lys nu, så du bør vente til næste forår. For rigtig at få noget ud af det skal du have et sydvendt vindue med direkte sollys. Og så skal gødningen blandes i vandet du vander med og ikke direkte i jorden, men alt det lærer du nok.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem

Du kan godt glemme at begynde udenfor/drivhus nu, det er for sent og der er maks en måned tilbage til at få afsluttet nu.

Jeg har selv kørt en masse autoflower i år, superskunk, hollandshope, early skunk, Dog blev HH ikke rigtig til meget, men de andre har taget 2½ måned fra start til slut, i drivhus, og givet omkring 200g pr plante.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan godt glemme at begynde udenfor/drivhus nu, det er for sent og der er maks en måned tilbage til at få afsluttet nu.

Jeg har selv kørt en masse autoflower i år, superskunk, hollandshope, early skunk, Dog blev HH ikke rigtig til meget, men de andre har taget 2½ måned fra start til slut, i drivhus, og givet omkring 200g pr plante.

what...
Har du billeder???

Moderator
Brugeravatar

@Sicris
Hverken superskunk, hollandshope eller early skunk er da autoblomstrene sorter? Anyway tillykke med den fine høst. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Sicris
Hverken superskunk, hollandshope eller early skunk er da autoblomstrene sorter? Anyway tillykke med den fine høst. :)

Sad og tænkte det samme.. og 200G pr plante? shiiiiet...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager

pics or didnt happen... on topic: jeg har jo selv haft gang i 60-70 autoer og må være ærlig og sige at jeg blev træt af dem på grund af antallet måske nok men de kan bare slet ikke passe sig selv uden at man skal rende rundt og stresse fordi det hele går så hurtigt med dem. 5-10 autoer max ellers får man grå hår

Dedikeret medlem

pics or didnt happen... on topic: jeg har jo selv haft gang i 60-70 autoer og må være ærlig og sige at jeg blev træt af dem på grund af antallet måske nok men de kan bare slet ikke passe sig selv uden at man skal rende rundt og stresse fordi det hele går så hurtigt med dem. 5-10 autoer max ellers får man grå hår

aldrig tag billeder af dit grow.

Og for lige at svare på autoflower spørgsmålet, jo man kan sagtens få superskunk, og early, men hollandshope er nok ikke nej.

http://sensiseeds.com/feminized-seeds/whitelabel/super-skunk-autoflowering

Ved ikke om jeg må linke til siden, det er trods alt kun frø.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]