Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psychedelia

4 venner og jeg har fået fat i noget skunk, og det vil vi selvfølgelig prøve. Helt præcist på Lørdag, men da jeg har astma, har jeg ikke lyst til at ryge noget, så en ven og jeg har aftalt at putte det i noget mad/drikkelse, da vi også har hørt, at det virker bedre.

Nu har jeg googlet en del, og fundet frem til at man godt kan putte det i en normal kage, bare man steger det med noget smør inden man putter det i dejen. Jeg har også læst, at folk bruger 5-6g, men når vi kun er 2 personer, og vi prøver det for første gang, er vi bange for det er alt for meget (og dyrt), så vi tænkte om 1-2g ikke er nok for os? :-)

På forhånd tak for hjælpen, og hvis emnet er i det forkerte Topic, må i gerne flytte det, men jeg synes det her passer bedst på emnet :-).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
5-6 gram er alt for meget! 1 gram skunk af ok kvalitet, burde faktisk være rigeligt, måske endda for meget, når det kun er til to personer. :D

Junior medlem

Okay, mange tak for det hurtige svar! Vi synes også at 5-6 gram lød utrolig voldsomt, så vi valgte at lave vores eget indlæg. Når det koster 100kr/g vil du så umiddelbart sige, at det er ok kvalitet? :-).

Medlem
Brugeravatar

Det burde være god kvalitet til den pris, men man ved jo aldrig om man bliver røvrendt. :) Hvor er det købt henne?
Hvis I kender en erfaren ryger, kunne I måske få ham til at teste en lille smule, og give jer en ide om kvaliteten.

Medlem

Hej du.
Jeg tror sgu at 1-2 g er alt for meget for nybegyndere!!
Jeg synes, det ville være en god idé at lave ca. 8 små kager (småkager evt) med 1g i alt og spise dem med 1 times mellemrum (hvis i ikke føler jer skæve nok efter den forrige).
Hvis jeg var jer, ville jeg sgu nok starte med at tage et par enkelte sug af en joint, for stille og roligt få et overblik over, hvordan i reagerer på det, og om i overhovedet synes om rusen!
Hashkage slår MEGET hårdere, og er altså ikke til at spøge med. Det er en ret anderledes rus, man får ud af det (meget mere psykedelisk), og hvis man har proppet for meget i den, kan man gå igennem ekstremt mange timers helvede.

Junior medlem

en af mine veners ven, men det var bare mere om det var sygt billigt, for så havde det jo ikke været god kvalitet :).
- Ved du om køkkenet kommer til at lugte meget af skunk? Og hvad vil du anbefale at putte det i? (Chokolade, Drømmekage ovs.)

Medlem
Brugeravatar

Okay, som sagt er det svært at sige noget om kvaliteten. Hvis man kender de rigtige, kan man godt få god kvalitet til billige penge.
Jeg har kun prøvet at lave guldkakao, så jeg ved ikke hvor meget der kommer til at dufte, når man bager, men det er der helt sikkert nogle andre herinde, der kan svare dig på. :)

Junior medlem

Tak for advarslen, Migdenseje. Efter din besked vil vi især passe ekstra på. Det der med at tage et par hiv, har jeg ærlig talt ikke lyst til, men det er bare mere en principsag (Har aldrig røget, og har heller aldrig tænkt mig). Vores plan er indtil videre, at bage en chokoladekage, og smide 1g i, og så spise 1 stk af gangen. Vi regner med at være ude hele aftenen, slår det så, ligesom alkohol, hårdere når man bevæger sig og er udenfor, eller har det ingen effekt? :-).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Hej du.
Jeg synes, det ville være en god idé at lave ca. 8 små kager (småkager evt) med 1g i alt og spise dem med 1 times mellemrum (hvis i ikke føler jer skæve nok efter den forrige).
Hvis jeg var jer, ville jeg sgu nok starte med at tage et par enkelte sug af en joint, for stille og roligt få et overblik over, hvordan i reagerer på det, og om i overhovedet synes om rusen!
Hashkage slår MEGET hårdere, og er altså ikke til at spøge med. Det er en ret anderledes rus, man får ud af det (meget mere psykedelisk), og hvis man har proppet for meget i den, kan man gå igennem ekstremt mange timers helvede.

Dum ide det er alt for meget med et enkelt gram i hver. Sidst brugte jeg 1/1,5 gram(omkring 100'er ryger) til 10 småkager, og der blev man godt skæv af 1½ kage. Og desuden er det først omkring en time efter at virkningen begynder at tage rigtigt til, så vent gern 1½ til 2 før i spiser en mere, medmindre i selvfølgelig ikke mærker noget som helst. Og få det gjort om dagen da det skulle blive et helt fantastosk vejr i weekenden, hvis altså i har mulighed for at kunne ud, hvilket jeg virkelig håber for jer.

En sidste ting der kommer ikke til at lugte af skunk men af kage, især hvis i lufter ud under skunk og smør processen hvor der godt kan komme til at lugte og pas nu på i ikke får brandt det på.
Her er desuden en film der rigtigt godt viser hvordan man kan lave alt slags mad/kage med skunk, pot eller hash.

Pot In Pans Cooking With Marijuana: https://www.youtube.com/watch?v=kH3vSoN7Ol8

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

nej det er slet ikke ligesom alkohol men det finder i nok ud af :D og spis kun 1g til sammen, 2g tror jeg at i vil få en dårlig oplevelse med. husk på at når i har spist det er der ikke nogen vej tilbage så slår det langsomt men hård

Medlem

Så er det sgu faír nok ;). I skal sgu nok også få en pisse fed aften, hvis i bare tager det stille og roligt og lytter til hinandens behov.
Jeg tror ikke, det slår hårdere, fordi man bevæger sig - men det er ofte, når man rejser sig, at man ligger mærke til at hovedet svimler lidt ja ;).

Sir Ian McKellen skrev:
Hej du.

Dum ide det er alt for meget med et enkelt gram i hver. Sidst brugte jeg 1/1,5 gram(omkring 100'er ryger) til 10 småkager, og der blev man godt skæv af 1½ kage. Og desuden er det først omkring en time efter at virkningen begynder at tage rigtigt til, så vent gern 1½ til 2 før i spiser en mere, medmindre i selvfølgelig ikke mærker noget som helst. Og få det gjort om dagen da det skulle blive et helt fantastosk vejr i weekenden, hvis altså i har mulighed for at kunne ud, hvilket jeg virkelig håber for jer.

En sidste ting der kommer ikke til at lugte af skunk men af kage, især hvis i lufter ud under skunk og smør processen hvor der godt kan komme til at lugte og pas nu på i ikke får brandt det på.
Her er desuden en film der rigtigt godt viser hvordan man kan lave alt slags mad/kage med skunk, pot eller hash.

Pot In Pans Cooking With Marijuana: https://www.youtube.com/watch?v=kH3vSoN7Ol8

Det var jo lige præcis det råd, jeg kom med ;). Men ja, hvis i ikke har særlig tom mave, så vent mere end en time!
Til det med køkkenet, er jeg sgu ikke enig. Mine hahkager har fandeme lugtet!! Så hvis det er forældre, der er problemet, så ville jeg sgu nok gøre det en dag, hvor der går 6-10 timer, inden de kommer hjem -for at være på den sikre side.

Senest rettet af Migdenseje 14 aug 2012 21:41, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så lige du havde skrevet igen så here goes: Måske vil det påvirke dig lidt, men samtidigt undgår du, at du pludselig finder dig selv rallende i en sofa uden overskud til noget som helst. Når du er udenfor og holder dig beskæftig med et eller andet du i den givne situation finder underholdene, synes jeg personligt, at skunken(eller hashen den sags skyld) virker mere opløftende og det er langt nemmer at opnå euforiske tilstande/udbrød. Synes mest det kan være et problem hvis man hele tiden skifter setting, hvilket kan virke stressende.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Og få det gjort om dagen da det skulle blive et helt fantastosk vejr i weekenden, hvis altså i har mulighed for at kunne ud, hvilket jeg virkelig håber for jer.

Jeg forstår desværre ikke hvad du mener.. Vi laver kagerne om eftermiddagen, og spiser dem om aftenen, hvor vi sidder ude i et telt eller ude på en legeplads eller lign. Men det med 1g i hvert stykke, så har du misforstået mig. Jeg mener, at vi bager en hel kage (knurr færdiglavet tilsæt mælk og olie) og smider 1g skunk deri, hvor vi så skærer den i stykker, og spiser 1 stykke ad gangen. Er det ikke fint? :)

Junior medlem

Til det med køkkenet, er jeg sgu ikke enig. Mine hahkager har fandeme lugtet!! Så hvis det er forældre, der er problemet, så ville jeg sgu nok gøre det en dag, hvor der går 6-10 timer, inden de kommer hjem -for at være på den sikre side.

Bare rolig, jeg låner min søsters lejlighed, men det er bare mere for hendes skyld, så hun ikke skal gå rundt i en stank i flere dage :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo det er ganske fint med denne dosis, mente bare at det kan være sjovere om dagen.

Medlem

Så er lugten intet problem ;). Fortæl lige hvordan det er gået, når det er overstået! - Det er altid sjovt at høre om folks første hashtrip!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]