Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 13:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har har fået og hvide af en ven at en joint er den bedste metode til "første gang" da man kan kontrollere sin indtagelse af thc, alt efter "hiv" på jointen.

Mit spørgsmål er egentlig om ikke hash kager vil være en lige så god måde? Men lækrere ;)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Din ven har ret :)

Joints indtager du som redoseringer, ligesom du indtager øl. Dvs du har mulighed for at sige "nu har jeg sgu fået for meget, jeg stopper her."

Men hashkager er en one-hit dosering: enten rammer du for lavt, for højt eller rigtigt. Det er en for stor risiko at tage første gang (33% for at ramme rigtigt). Plus høje doser oralt kan vare op mod 24 timer. Virkningen af røget hash varer i ca 3 timer. Du kan mærke det resten af dagen, men du er ikke påvirket som sådan. Lidt ligesom at man ikke er påvirket hvis man har tømmermænd.

Lungerne bruger ca 20-30 sekunder på at optage al THC'en fra ét sug, og 20 minutter, før alle de aktive stoffer fra ét sug når hjernen.

Mit råd er: Tag 2-6 sug, og vent 20 minutter. Føl hvordan du har det. Redoser hvis nødvendigt.

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Ja ville også mene at en "johnny" er vejen frem men hvis du ikke kan inhalere kan du evt. bage nogle småkager med 0,2 gram i og prøve sådan en... kan huske en her inde der brugte dem som smertestillede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det bedste er da en hashpibe? Hvis du kommer en klump i på størrelse med en bussemand eller et peberkorn, og ryger det, og gentager processen indtil du kan mærke det, får du også en sikker rus. Efter hvert pibehovede kan man overveje om man skal have mere, eller om man er skæv nok.

Junior medlem

Tak for svarene, det værdsættes stort :)
Jeg har fået en bong af min ven, kan den evt. bruges som pipe, hvis man tager det stille og roligt, ligesom med en joint... og ikke suger i bund?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Joint er helt klart det bedste at starte med.

Den allerførste gang jeg røg sugede jeg 2 bonghoveder selv.

Jeg blev så forfærdelig skæv, lig bleg i ansigtet, koldsved osv.

Husk på at der ikke er noget der haster med stoffer.
Hellere tage en lille smule og mærke hvordan man reagere på det, og så tag mere hvis man føler for det:)

Junior medlem

Joint er helt klart det bedste at starte med.

Den allerførste gang jeg røg sugede jeg 2 bonghoveder selv.

Jeg blev så forfærdelig skæv, lig bleg i ansigtet, koldsved osv.

Husk på at der ikke er noget der haster med stoffer.
Hellere tage en lille smule og mærke hvordan man reagere på det, og så tag mere hvis man føler for det:)

Selvf skal man starte småt :)

Dedikeret medlem

Tak for svarene, det værdsættes stort :)
Jeg har fået en bong af min ven, kan den evt. bruges som pipe, hvis man tager det stille og roligt, ligesom med en joint... og ikke suger i bund?

Sagtens, så længe du bare suger som på en pibe, men pas rigtig meget på med bongen i starten, det kan blive en modbydelig omgang, især hvis du er alkohol påvirket.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Jeg vil råde dig til ikke at ryge bong, det er utrolig hårdt for lungerne.Første gang jeg røg bong, fik jeg et hvæs og så lå jeg i en hel time, og kunne ikke snakke fordi jeg var så dårlig. Nu elsker jeg bong, fordi den slår MEGET hårdere end en joint imo.. Men jeg vil helt klart råde dig til at starte med at ryge en joint. Jeg havde en ven som ikke havde prøvet at ryge hash før, vi røg en joint og det gik helt fint! :)

Held og lykke. Første gang jeg var skæv, var min vildeste hash-rus, så nyd den!

Medlem

100% Joint! tag 3 hvæs og vent 10 min. med de 3 næste.
Start langsomt da du som nybegynder vil få det dårligt af at ryge meget.
Bong og småkager, vil jeg fraråde på det kraftigste, da du højst sandsynligt bare vil falde i søvn af det, muligvis knække dig, og have det mega dårligt.

Ryg joint sammen med folk du føler dig tryg ved, start langsomt ud, og lad være med at panikke hvis du skulle blive paranoid.
Nyd det, men lad være med at gøre det til en dagligdags-vane, misbrug fører intet godt med sig.
Held og lykke :)

Medlem
Brugeravatar

Jep, joint er nok bedste måde. Det fede ved hash er at det meget ulig en masse andre stoffer ikke behøves at indtages på én gang for at man får en ordentlig virkning. Man kan langsomt opbygge sin rus.

Junior medlem

Jeg har har fået og hvide af en ven at en joint er den bedste metode til "første gang" da man kan kontrollere sin indtagelse af thc, alt efter "hiv" på jointen.

Mit spørgsmål er egentlig om ikke hash kager vil være en lige så god måde? Men lækrere ;)

Tusind tak til jer alle der gider hjælpe :D
Hvor meget sku jeg putte i den første joint. 0,1 eller 0,2 gram? Eller?

Medlem
Brugeravatar

0,2 gram er std. anbefalingen. Tag et hiv, og få det helt ned i lungerne, hold det der i 10 sekunder og ånd ud. Hold en lille pause mellem hvert hiv. Jeg vil tro det letteste tegn hvorpå du kan kende at du er ved at blive skæv er at din mund bliver tør. Ens øjne bliver også tit lidt tørre, så de lukker en smule i. Måske kan du ikke mærke det de første par gange, men det skal nok komme.

Som de andre siger, så kan du opbygge sin rus langsomt. For mit eget vedkommende varer peaket af hashrusen 30-40 minutter, og herefter kan man ryge lidt mere til uden at det bliver ubehageligt, men pas på med at ryge for hårdt til i den første halve time.

Junior medlem
Brugeravatar

Din ven har ret :)

Joints indtager du som redoseringer, ligesom du indtager øl. Dvs du har mulighed for at sige "nu har jeg sgu fået for meget, jeg stopper her."

Men hashkager er en one-hit dosering: enten rammer du for lavt, for højt eller rigtigt. Det er en for stor risiko at tage første gang (33% for at ramme rigtigt). Plus høje doser oralt kan vare op mod 24 timer. Virkningen af røget hash varer i ca 3 timer. Du kan mærke det resten af dagen, men du er ikke påvirket som sådan. Lidt ligesom at man ikke er påvirket hvis man har tømmermænd.

Lungerne bruger ca 20-30 sekunder på at optage al THC'en fra ét sug, og 20 minutter, før alle de aktive stoffer fra ét sug når hjernen.

Mit råd er: Tag 2-6 sug, og vent 20 minutter. Føl hvordan du har det. Redoser hvis nødvendigt.

præcis som syreperlen siger er det nok bedst at ryge en joint første gang du prøver det. også fordi når du indtager det i maven varer det i meget længere tid og har en større virkning :) håber du får en fed oplevelse! 8) :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]