Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 22:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
/ritzau/ skrev:
En 20-årig svensker er omkommet på Roskilde Festival. Politiet betragter sagen som et narkodødsfald.

En person har mistet livet på Roskilde Festival. Det oplyser Midt- og Vestsjællands Politi til Ritzau.

Dødsfaldet skyldes ifølge politiet narko.

- Vi betragter det som et tragisk dødsfald på grund af narkotika, og der er helt sikkert ikke tale om et drab, som det ellers har forlydt, siger Lene Madsen, kommunikationsmedarbejder ved Midt- og Vestsjællands Politi.

Hun fortæller, at det er en svensk statsborger, som har mistet livet.

- Det er en 20-årig svensker, som har mistet livet. De pårørende er underrettet, siger Lene Madsen.

- Vi får anmeldelsen klokken 02:35 i nat. Om det er manden selv eller nogle af hans kammerater, ved vi ikke præcist nu, siger Lene Madsen.

Hun tilføjer, at den 20-årige svensker nåede at blive bragt på hospitalet, inden han døde.

Politiet skal nu opklare, hvilket stof den unge mand har indtaget. Senere mandag foretages der ligsyn, og det kan efterfølgende komme på tale med en obduktion for at få klarhed over årsagen til dødsfaldet.

Politiet har ingen kommentarer til, om den 20-årige svensker selv medbragte det stof, der tog livet af ham i nat, eller om det er noget, han har anskaffet sig på festivalen.

Lene Madsen ved heller ikke, hvor i Sverige den unge mand kom fra.

Det er andet år i træk, at en person mister livet på festivalen. Sidste år omkom en tysk kvinde, da hun styrtede ned fra et højt tårn.

http://www.information.dk/telegram/304995

Dedikeret medlem

Det var sku en kort festival, men det skulle jo ske :(

RIP

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Har også lige hørt i radioen, og blev faktisk lidt overrasket over at de ikke bare sagde stoffer, men forurenede stoffer. Husk nu at vide hvad i putter i kroppen.

Og god festival!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis det er forurenede stoffer, så har forbuddet mod stoffer fået endnu et dødsfald på samvittigheden. En skam.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
TV2: Købte dræberstof på campingplads

TV2 skrev:
Præcis hvilket stof der i nat kostede en 20-årig mand livet på Roskilde Festivalen, er endnu uklart.
Det vi ved er at manden købte stoffet på campingpladsen i går eftermiddag. Ifølge hans venner var der tale om et hvidt, krystallignende pulver, som han opløste i noget vand og drak det," siger politiinspektør Per Heide Sørensen til TV 2 News.
Den 20-årige mand bliver dårlig og kaster op, men bliver efterfølgende klar, inden han bliver dårlig igen, og der bliver tilkaldt en ambulance ved tre-tiden i nat.
"Han bliver bragt til Roskilde Sygehus, hvor han afgår ved døden cirka en halv time senere," forklarer Per Heide Sørensen.
Yderligere fire - fem festivalgæster er blevet indlagt på hospitalet, men om det er det samme stof, der er tale om, ved politiet ikke.
"Der behøver ikke nødvendigvis at være en sammenhæng. Folk de tager mange mærkelige ting på festivaler," siger Per Heide, som samtidig advarer mod at der kan være farlige stoffer til salg på festivalen.
"Man skal holde fingerene væk fra stoffer, som man ikke ved, hvad er."

...Det kunne jo være lidt af hvert indtil videre.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
"man skal holde fingerene væk fra stoffer, som man ikke ved, hvad er" Lyder som om folkene på festivalen godt er klar over hvad stoffer er for en størrelse. Måske de burde komme bedre ud med den viden til folk på festivalen, så det ikke går galt.

Måske en psychedelia stand på roskilde, hvor der deles foldere ud om stoffer :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Per Heide skrev:
"Man skal holde fingerene væk fra stoffer, som man ikke ved, hvad er."

Det er intet mindre end et rigtigt godt råd :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tragisk. 'Glæder' mig lidt til at se hvilken substans der er tale om..

Junior medlem

"Manden havde ifølge øjenvidner taget Mdma/ecstasy. "

Kilde: EB

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Set i lyset af, at der er flere der er indlagt på sygehuset på grund af det omtalte stof, så virker det urealistisk at det skulle være MDMA. Mephedron, PMA eller et andet research chemical, solgt som MDMA, synes jeg virker mere realistisk.

Medlem

Tvivler også kraftigt på det er MDMA, og kilden er oven i købet fra Ekstra Bladet, så jeg tvivler.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Jeg mener at PMA tidligere har kostet menneskeliv på Roskilde tilbage I de tidlige 00'ere. Der er meget der støtter op om at der kunne være tale om det. I følge BT oplevede manden stærk eufori inden han pludselig faldt om med hjertestop. Det minder virkelig meget om de rapporter jeg har læst om PMA dødsfald/forgftninger.. Hvorfor helvede producere nogen et stof som konstant koster menneskeliv?!? Hvis man vil hustle folk, så sælg sukker istedet!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
BT skriver, at der muligvis er tale om et stof der hedder MDME.
http://www.bt.dk/krimi/vidne-pludselig- ... han-omkuld

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt nok pæn retarderet svar, men giver da en dose fornemmelse.
Citat:
I bought it that MDME from an online vendor, takes a while to kick in, I snorted about half a gram in the space of an hour with no effect then all of a sudden bang, I was on the moon for about five hours

http://www.bluelight.ru/vb/threads/602696-Mdme

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Taget i betragtning hvor ukendt MDME er og hvor sjældent det er, så tror jeg nærmere der er tale om en talefejl fra vidnet, eller mere sandsynligt, at journalisten intet fatter og vidnet rent faktisk har sagt MDMA eller et andet MDxx.

Medlem

MDME er for nyligt blevet tilgængeligt online fra engelske vendors, men det der kan købes fra dem indeholder garanteret andre ubehagelige kemikalier end MDME, det er i hvert fald ofte tilfældet fra den slags vendors. Sådan var det også lige da 6-APB kom på markedet, der var en masse vendors som solgte nogle ret ubehagelige kemikalier som 6-APB.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
"Ifølge hans venner var der tale om et hvidt, krystallignende pulver, som han opløste i noget vand og drak det," siger politiinspektør Per Heide Sørensen til TV 2 News."

Amen forhelvede.. hvornår lærer folk at de ikke skal købe tilfældige kemikalier af tilfældige mennesker på festivaler/events/whatever og inhalere dem på stedet...

Ganske tragisk.. Der gik alligevel ikke mange dage før der var en der døde i år var?... :lol: (ikke sjovt).

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Læste lige lidt rundt på TV2 news, hvor jeg faldt over denne artikel. Kan på en og samme tid se fornuft og vanvid i det Peter Heide siger. At de så er nødsagede til at udstede en bøde og konfiskere stoffet, hvis man bliver taget, kan så alligevel have ret negative udfald. Nogle ville nok opsøge nye stoffer på festivalen. Føler mig lidt splittet/forvirret.

Politi: Medbring selv det, du skal tage:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... ml?forside

"Lad være med at tage noget, man ikke ved, hvad er. Medbring selv de ting, man skal tage. Hvad enten det skulle være drikkevarer, og hvis det skulle være narkotika, få det de steder, hvor de kender folk," siger Per Heide Sørensen til tv2.dk

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Det er en rigtig fornuftig udtalelse, det er hvad det er.

Medlem

Det er en rigtig fornuftig udtalelse, det er hvad det er.

Ja helt bestemt!
Det er bare ærgerligt de så kan være nødt til at konfiskere det, hvilket kunne have sørgelige konsekvenser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]