Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 07:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Har de seneste dage udforsket det antidepressesive potentiale af ghb, tager meget små doser af ghb et par gange om dagen, bare sådan at jeg lige kan mærke det - på de her mængder oplever jeg ingen forringelse af mental funktion, men tværtimod en mild stimulation, humørløft og følelsen af at kunne være mig selv.

Jeg vil gerne fortsætte med dette, men vil ikke risikere at få abstinenser.
Mit spørgsmål er så, om det også er fysisk afhængihedsskabende selv ved minimale doser?

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad ligger dine doser på, og hvor mange redoseringer i døgnet? Ved 2-4 grams doser oplever jeg allerede abstinenser efter små 3 dage i stil med influenza, så pas på..

Medlem

Jeg har aldrig selv prøvet GHB.
Men jeg tror det er en dårlig idé, da du på et tidspunkt vil opleve tolerance over for stoffet,
og skal have mere og mere til sidst.

Jeg brugte selv hash som antidepressiv engang, bare 0.2 g om dagen,
det endte med halvanden plade om måneden til sidst.

Medlem

Har de seneste dage udforsket det antidepressesive potentiale af ghb, tager meget små doser af ghb et par gange om dagen, bare sådan at jeg lige kan mærke det - på de her mængder oplever jeg ingen forringelse af mental funktion, men tværtimod en mild stimulation, humørløft og følelsen af at kunne være mig selv.

Mit spørgsmål er så, om det også er fysisk afhængihedsskabende selv ved minimale doser?

Hvor langtid har du tænkt dig at du vil forsætte?

Medlem
Brugeravatar

Hvad ligger dine doser på, og hvor mange redoseringer i døgnet? Ved 2-4 grams doser oplever jeg allerede abstinenser efter små 3 dage i stil med influenza, så pas på..

3 - 4 doser om dagen - men jeg har ikke tjekket renheden af det endnu så kan ikke rigtigt sige hvor meget doserne ligger på, det vil jeg lige opdatere på

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder som en skide dårlig idé. Som der allerede er blevet nævnt, så ender du med tolerance hvilket resultere i at du skal højere op i doser.

Medlem
Brugeravatar

Vil prøve at holde det på en kort epriode, måske et par uger, så længe jeg ikke oplever tolerance overfor det som arthur spooner også nævner, ellers kan det nemt gå galt

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

hvis du føler dig nedtrykt, træt og depressiv, synes jeg det vil være det mest oplagte at få en tid ved din læge- der er altså hjælp at hente hvis man har en reel depression, jeg synes ikke det er forsvarligt at ligge og bikse og indblande stoffer i sådan en situation- jeg er sikker på at der ikke vil komme noget godt ud af det på længere sigt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Det med at selvmedicinere sig pga. en depression er bare som at pisse sig selv i bukserne for at holde varmen. Jeg kan sagtens forstå den hurtige lindring, og har også selv en tendens til at drikke oftere hvis jeg er utilfreds med noget. Men så længe du er påvirket holder du din tilstand i status quo.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
DONT! Selvmedicinering med ghb/gbl er noget af det dummeste du kan gøre. Du vil opleve tolerance og abstinenssymptomer sikkert allerede efter en uge og med en depression oven i hatten bliver det bare for nemt at blive ved. Pas på!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Meget enig med Kvart og Entheo, det kan på ingen måde anbefales at begå selvmedicinering.

Prøv hellere at snakke med en professionel omkring dine problemer, dyrk sport og kom lidt ud og udforsk dig selv socialt fx.
Det fører 100% til bedre selvtillid/selvværd.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Vil prøve at holde det på en kort epriode, måske et par uger, så længe jeg ikke oplever tolerance overfor det som arthur spooner også nævner, ellers kan det nemt gå galt

Selvom det er KUN er en kort periode som du siger, så tror jeg ikke det holder.

Jeg sagde det samme til mig selv for over 1 år siden, dog var det ikke ghb, men benzodiazepiner.

Jeg startede os i sin en tråd om selvmedicinering af benzodiazepiner. (viewtopic.php?f=5&t=35885&hilit=selvmedicinering+benzoer)
Jeg siger ikke din situation er li med min, da det er 2 vidt forskelligt stoffer.

MEN den dag idag, 1 år efter er jeg landet i et problem og er på medicin. Og jeg kan stadig ikke slippe af med ''mit problem''

Så hvis det er nogert du VIRKELIG beslutter dig for, skal du os holde det, til den ene periode. Men jeg kan love dig for, at du kan ende med at brænde røven noget så grusomt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
BTW, synes jeg lige du bør læse denne tråd: viewtopic.php?f=18&p=565419#p565419

Den er ret relevant for dit spørgsmpl om brug af GHB som antidepressiv.

//blazR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg er selv lige kommet ud af 10 mdrs ghb misbrug og det er et helvede.
Jeg vil råde dig til at du tager kontakt til din læge i stedet for.
GHB er et farlig stof, man bliver så glad for det, fordi at ens bekymring forsvinder.
Når rusen så aftager begynder man at tænke igen og man får svede ture også er man på den igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
:stop:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
At selv medicinere sig med GHB for depressionssymptomer, svare til at drikke sig i hegnet for at glemme smerterne. Du kurerer ikke problemet, du skubber det bare væk fra dig i en kort periode - en midlertidig løsning. Hvis du gerne vil få det bedre, skal du prøve at finde ud af hvad der går dig på, dykke ned i problemstillingen og se det knuste spejlbillede af dig selv i øjnene. Der er mange måder man kan gøre det på, nogle bruger psykedeliske stoffer - den hurtigste, og mest effektive, dog mest risikable måde. Nogle meditere, andre går til psykolog, eller noget helt tredje. Jeg kan selvfølgelig ikke opfordre dig til at tage psykedeliske stoffer, selvom det sandsynligvis ville være den hurtigste og mest effektive løsning, da det som sagt er for risikofyldt - jeg ved ikke om du har den rette tilgang eller viden til det.
Derfor vil jeg anbefale dig at gå til en psykolog.

Jeg håber i hvertfald at du kommer ovenpå igen,

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Hej igen, jeg har droppet idéen om GHB som meddicin, da jeg oplevede nogle tegn på abstinenser sent samme aften jeg havde skrevet denne tråd - fik kolde hænder og fødder, kunne ikke sove og havde samtidig underlig en følelse af tomhed i lidt over et døgn.

Ærgeligt, da det ellers havde været god meddicin.

Bruger i forvejen vitamin b6 + en masse aminosyrer i form af proteinpulver (indeholder bla. tryptofan, l-phenylalanin, l-tyrosin) og løbetræner hvilket virker skide godt mod depressionen i sig selv (på den måde at komboen generelt øger min mentale aktivitet) - men jeg har det stadig ikke godt med mig selv, har ofte virkeligt svært ved at være mig selv, og det er netop dét GHB syndes at kurere, og mere til.

Men jeg skal nok finde en løsning på problemet, men først skal jeg finde ud af hvad der forårsager det her problem, for jeg er virkeligt træt af at have det sådan her.

Anyway folkens, tak for jeres svar, og god weekend

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Det lyder rigtigt godt. Som du selv siger, kom til bunds i dine problemer i stedet for at løbe fra dem. Hvis du ikke allerede går til en er en psykolog jo også et rigtigt godt bud, gå eventuelt til lægen og få en henvisning.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Folk med sociale problemer, svært ved at være sig selv, er i den allerstørste risiko for at blive dybt afhængige af disse stoffer. Det er min erfaring i hvert fald. Nedenstående citat er et godt fingerpeg om, at du kun skal tage ghb til fester, eller helt lade vær.
men jeg har det stadig ikke godt med mig selv, har ofte virkeligt svært ved at være mig selv, og det er netop dét GHB syndes at kurere, og mere til.

Her er et uddrag fra en undersøgelse af ghb/gbl misbrug i England, som kort beskriver det:
Citat:
Consistently, patients reported that they valued the effects of GBL, and liked the person they became when taking it. However, although taken initially to enhance sociability, the result of becoming dependent upon the drug was the opposite—many reported that they became ‘drones’, introverted, unmotivated and failing to maintain contact with relatives and non-GBL-using friends. Seven reported having lost jobs as a result of GBL dependence, and several others cited concerns at work—such as passing-out or absenteeism—as the precipitant to seeking treatment.
Eight of the 17 had been to hospital with overdoses, and two had suffered fractures as a result of collapsing abruptly.

Det starter med at kurere problemet, men ligeså snart afhængigheden træder ind, bliver det bare endnu være end det var før. Jeg har selv haft de samme problemet som dig, lyder det som om, og jeg har prøvet denne løsning. Det fungerede faktisk godt i flere år, utroligt nok. Men så sker der noget uventet, man ryger i kulkælderen, og før man ved af det ... Er man fanget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som de andre har sagt, lyder det som en pisse farlig ide at anvende som antidepressiv, taget dets afhængighedspotentiale, samt konsekvenser ved misbrug i betragtning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]