Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 10:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fire unge falder bevidstløse om efter at have drukket livsfarlig blanding
Politiken.dk - d. 5/5 - 2012
http://politiken.dk/indland/ECE1616069/ ... -blanding/

Citat:
Politiet advarer mod farlig blanding af fælgrens og kautisk soda.

Blandingen er tæt på stoffet fantasy, der bruges i teknomiljøet. Og det kan være livsfarligt.

Ifølge politiet havde tre af de unge købt en halv liter af stoffet i en colaflaske. De fortæller lørdag morgen, at sælgeren havde blandet otte liter af det farlige stof, op Sydsjællands og Lolland-Falsters politi advarer derfor om at der kan være mere af det farlige stof i omløb.

Den fjerde indlagte har politiet endnu ikke fået talt med, og de er derfor ikke sikre på at han har taget det samme stof. Alle de unge er 16-17 år og fra lokalområdet.

Politiet fik anmeldelsen klokken 01.20 natten til lørdag, og de unge blev kørt til Nykøbing sygehus. En af de unge blev lagt i kunstigt koma, men alle er altså vågnet her til morgen, tilsyneladende uden mén.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen har de drukket GHB eller har de taget ketamin?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg tror på GHB det lyder mere sandsynligt... desuden vil jeg betegne politiken som en lidt mere lødig kilde end EB hehe...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, synes også at GHB lyder mere plausibelt. Ketamin er nok "Drug of the month" på EB's redaktion efter at de har set Station 2. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Også her: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... A6ske.html

Det er GHB. "En mundfuld" GHB kan jo være ret mange milliliter, og alle deres symptomer peger i den retning.

Set fra lægmænds synsvinkel lyder det jo også ret så dumt - hvem fanden finder på at blande fælgrens og kautisk soda?
Det er ikke ligefrem alle der ved, at GBL + NaOH blandet i ækvimolære forhold giver GHB (og tilsyneladende heller ikke Lollands Politi).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor er jeg fucking træt af at se på idioter der render rundt og ikke aner en skid om hvad de indtager..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
ja, gbh har jeg også hørt omtalt som fælgrens, så må da næsten være det.

Forstår slet ikke hvordan de kan finde på at indtage det??

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ikke just en lødig overskrift. GBL kan anvendes til fælgrens, ja, man også til mange andre ting. Moderat stærkt opløsningsmiddel, men et salt efter reaktionen med base. Kausisk soda er NaOH, men basen forbruges og neutraliseres ved reaktionen.
Sammenlign det med hvor farligt man kan få almindeligt køkkensalt til at lyde: En blanding af en giftgas anvendt under 1. verdenskrig og et metal som eksploderer ved kontakt med vand tilsættes din spegepølse i store mængder fra producentens side!
Derudover lyder de unge som en flok fucktards. Hvornår lærer folk at opmåle deres stoffer med respekt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så vidt jeg har forstået, skulle en kontrolleret omgang med GHB være ret behageligt. Ligesom at være fuld, uden du er døsig/får kvalme/dårlig/træt. Og ingen tømmermænd.
Så jeg kan godt forstå folk tager det, men det er et helvedes stof for Brianer, guffe guf.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.

Så vidt jeg har forstået, skulle en kontrolleret omgang med GHB være ret behageligt. Ligesom at være fuld, uden du er døsig/får kvalme/dårlig/træt. Og ingen tømmermænd.
Så jeg kan godt forstå folk tager det, men det er et helvedes stof for Brianer, guffe guf.

jojo, forstår nu nok hvorfor man vil tage gbh, men ikke hvis du får at vide "at det er fælgrens og kautisk soda".
Går ud fra det er det de har fået afvide, siden det er det de har sagt til politiet?

/e ja du har ret det et helvedsstof, for alle tror jeg. :)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
"Fælgerens" (GBL) og kaostisk soda (NaOH) blandet sammen bliver til GHB, som intet har med hverken fælgerens eller kaostisk soda at gøre. Artiklen er narkodramatisk og efter alt at dømme skrevet af en diva.

Hvornår lærer folk at opmåle deres stoffer med respekt?

Ja, det er ufatteligt.

Men det her er vel ligesom en giftig plante som jages af en dyreart. Når tilstrækkelig mange medlemmer af dyrearten dør fordi de har spist planten, så holder de op med at spise planten. Tilbage er der dem som ikke tiltales af planten, og dem som kan finde ud af at omgås planten.

Det er bare sørgeligt, at et dyr med så avanceret en hjerne og med så uendeligt et potentiale som os, skal ned på det niveau. Men vi er vel alle sammen aber i jakkesæt: dumme indeni, kønne udepå.

En løsning er at legalisere stoffer og information, samt at ændre vores alkoholvaner, så folk ikke håndterer stoffer med samme lave respekt som de håndterer alkohol.

Skål, selvom jeg ikke kan løfte glasset og verden står på hovedet.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Det er jo endnu engang et tegn på forbud ikke virker. Er selv lige kommet ud af "fælgrens" misbrug, det er ikke sjovt, men for fanden, hvis folk ikke har noget info om det de tager, er det dømt til at gå galt.

Selvom jeg nu er ude af GBL misbrug savner jeg det sgu, men jeg ved det ender på samme måde vis jeg køber mere. Så det er et overstået kapitel.

Moderator
Brugeravatar

http://folketidende.dk/artikel/politiet-afh%C3%B8rer-mist%C3%A6nkt-om-farligt-stof-p%C3%A5-d%C3%B8lle
Citat:
politiet har lørdag afhørt en 19-årig mand fra Midtsjælland, som mistænkes for at have fremstillet det fantasy-lignende stof, der natten til lørdag nær havde kostet tre unge livet på Døllefjelde-Musse Marked på Lolland.
Annonce fra avisen
Se flere annoncer fra avisen

Politiet har lørdag afhørt en 19-årig mand fra Midtsjælland, som mistænkes for at have fremstillet det fantasy-lignende stof, der natten til lørdag nær havde kostet tre unge livet på Døllefjelde-Musse Marked på Lolland.

- Han er blevet afhørt med en sigtets rettigheder, men er foreløbig hverken anholdt eller sigtet i sagen, siger vagtchefen ved Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi, Bo Petersen.

Tre unge blev fundet bevidstløse i ølteltet på markedet, efter at de havde drukket en blanding af fælgrens og kaustisk soda. Blandingen minder om stoffet fantasy, der bruges i technomiljøet. Og det kan være livsfarligt.
- Man kan miste evnen til selv at trække vejret, sagde John Andersen, vagtchef hos Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi, tidligere lørdag til Ritzau.

Ifølge politiet havde de unge købt en halv liter af stoffet i en colaflaske.
- De havde taget en mundfuld hver, og det mistede de bevidstheden af, så det er barske sager, siger han.

Ifølge John Andersen havde sælgeren blandet otte liter af det farlige stof, og Sydsjællands og Lolland-Falsters politi advarer nu derfor om, at der kan være mere af det farlige stof i omløb.
En af de unge blev lagt i kunstigt koma, men alle tre vågnede lørdag morgen, tilsyneladende uden mén.

I løbet af lørdagen fandt politiet frem til den 19-årige, som mistænkes for at have fremstillet den giftige blanding.
- Han er blevet afhørt på sin bopæl og har erkendt, at han tidligere har fremstillet fantasy. Men han nægter, at det er ham, der har lavet det, som de tre unge indtog, siger Bo Petersen.

Politiet har fundet nogle ting på hans adresse, som nu skal undersøges nærmere, før det bliver endeligt afgjort, om den 19-årige skal sigtes i sagen.
/ritzau/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
:roll: Journalister og deres uvidenhed er da ved at være pinligt... Hvor mange år er det efter hånden siden at GHB blev populært i Danmark, og de har stadig ikke sat sig ind i hvad det er, og bliver ved med at sammenligne det med X

Moderator
Brugeravatar

http://folketidende.dk/artikel/19-%C3%A5rig-indr%C3%B8mmer-salg-af-farlig-v%C3%A6ske-p%C3%A5-d%C3%B8lle
Citat:
Den 19-årige mand, der lørdag blev mistænkt for at have solgt en farlig, fantasylignende blanding til tre unge drenge fredag på et marked på Lolland, har nu indrømmet at stå delvist bag salget.
- Han siger, han har solgt noget af stoffet til dem, siger John Andersen, vagtchef hos Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi.

Stoffet, som de unge har drukket, består af en blanding af fælgrens og kaustisk soda. Det er en livsfarlig cocktail, fordi man kan miste evnen til at trække vejret selv.
- Manden er ikke anholdt, men er afhørt med en sigtets rettigheder. Vi skal først have fundet ud af, hvilken lovovertrædelse, der er tale om, og hvad han skal sigtes for, siger John Andersen.

Politiet undersøger også muligheden for, at den 19-årige mand kan være en del af et større netværk, der fremstiller stoffet.
- Vi kan ikke vide med det samme, om vi har fundet funktionsleddet, eller om der står flere bag, så det er vi nødt til at undersøge, siger han.

De tre drenge, der er mellem 16 og 17 år, blev fundet bevidstløse i et øltelt natten til lørdag på Døllefjelde-Musse kræmmermarked på Lolland efter af have drukket en tår hver af den blå væske.

De slap alle tre med skrækken og kunne forlade Nykøbing Sygehus dagen efter uden mén.
- Drengene blev afhørt, inden de forlod hospitalet. Men vi skal lige have fat i dem igen, nu hvor vi har en mistænkt i sagen, men det bliver ikke før i morgen eller i over morgen, siger John Andersen.

Sagen undersøges videre og vil derefter overgå til lokalpolitiet i Nykøbing.
/ritzau/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fantasylignende min bare... på eb.dk er overskriften at han har solgt "giftstof" til de unge. Endnu en forventelig omgang sensationsjournalistik.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Blå væske? :S

GBL/GHB er da transparent !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Blå væske? :S

GBL/GHB er da transparent !

Man blander blå frugtfarve i GHBén for ikke at forveksle det men en flaske vand fra køleren. Rimelig surt at tage en ordentlig mundfuld GHB, hvis man bare gerne vil have lidt vand..

Junior medlem

Hætter der flækker !

Jeg prøvede det for første gang i fredags, det var meget sjovt og vildt de gik så stærkt, jeg tog en hætte ( låg fra en plastik flaske ) og det smagte utroligt salt, efter få minutter sidrede det i hele kroppen, mig og min kammerat trippede helt vildt på de andre med de mærkeligste lyde :D
( DAMPBØRN NÅR VI ER VÆRST )
senere gik jeg en tur aflene efter at havde taget i alt 3 - 4 Hætter, havde ustyrlig noia på men det er også grineren nok..
Jeg kastede op engang i løbet af natten, hætter er ikke det jeg stræber efter, prøv det men tag det roligt..

Live for the weekend !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hætter der flækker !

Jeg prøvede det for første gang i fredags, det var meget sjovt og vildt de gik så stærkt, jeg tog en hætte ( låg fra en plastik flaske ) og det smagte utroligt salt, efter få minutter sidrede det i hele kroppen, mig og min kammerat trippede helt vildt på de andre med de mærkeligste lyde :D
( DAMPBØRN NÅR VI ER VÆRST )
senere gik jeg en tur aflene efter at havde taget i alt 3 - 4 Hætter, havde ustyrlig noia på men det er også grineren nok..
Jeg kastede op engang i løbet af natten, hætter er ikke det jeg stræber efter, prøv det men tag det roligt..

Live for the weekend !

Billede

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]