Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 20:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
>Resist: Du har måske ret. Jeg er i hvert fald enig med dig i, at moderation er et nøgleord, men en moderation som gang på gang viser sig at tage røven på mennesker. Indrømmet, ikke alle.

Det skal heller ikke forstås sådan, at jeg ikke synes fx. morfika eller kokain rusen er behagelig, men spørgsmålet om det er "det hele værd", synes jeg er svært at besvare. Jeg ville ikke have været det foruden, men vi har alle forskellige forudsætninger. Jeg har fået min portion centralstimulerende og mere til og savner det ikke. Det samme gælder cannabis, hvor jeg efter mere end 20 års rygning, bare fik nok (men det var vist heller ikke moderat). Morfika er derimod en anden sag, men det får mig ikke til at anbefale det.

Kan man modere sig, så er det vel det hele værd. Men at finde ud af, hvor det skæringspunkt præcist er, kan være meget svært og medfører for mange et tab af kontrol med mange menneskelige omkostninger til følge. Selv noget så harmløst som cannabis, kan være en sniger, hvor man selv mener det er helt moderat, indtil man ser tilbage på det 20 år efter.

Most of the physical world is unseen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

>Resist: Du har måske ret. Jeg er i hvert fald enig med dig i, at moderation er et nøgleord, men en moderation som gang på gang viser sig at tage røven på mennesker. Indrømmet, ikke alle.

Det skal heller ikke forstås sådan, at jeg ikke synes fx. morfika eller kokain rusen er behagelig, men spørgsmålet om det er "det hele værd", synes jeg er svært at besvare. Jeg ville ikke have været det foruden, men vi har alle forskellige forudsætninger. Jeg har fået min portion centralstimulerende og mere til og savner det ikke. Det samme gælder cannabis, hvor jeg efter mere end 20 års rygning, bare fik nok (men det var vist heller ikke moderat). Morfika er derimod en anden sag, men det får mig ikke til at anbefale det.

Kan man modere sig, så er det vel det hele værd. Men at finde ud af, hvor det skæringspunkt præcist er, kan være meget svært og medfører for mange et tab af kontrol med mange menneskelige omkostninger til følge. Selv noget så harmløst som cannabis, kan være en sniger, hvor man selv mener det er helt moderat, indtil man ser tilbage på det 20 år efter.

Tror vi i sidste ende er enige.

For rigtig rigtig mange mennesker er den hårfine grænse med moderation en svær balance som ofte ender galt. Især med CNS stoffer.

Men er man i stand til at moderere brugen af de div. stoffer, så bidrager de med en masse positivt til ens liv. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
For mig har stoffer i hvert fald gjort op- og nedturene mere potente. Og det er vigtigt at lytte til sin egen krop og psyke når man vælger denne vej. Jeg har haft en slags trial-and-error tur med diverse stoffer og fundet dem jeg kan lide, og dem jeg ikke kan lide, samt fundet fordele og ulemper i set og setting. Eksempelvis tripper jeg kun når jeg kan være udenfor uden at skulle tænke for meget over vejret, hvilket betyder at det aldrig er om vinteren, som så endvidere betyder at jeg automatisk får en pause fra det engang i mellem. Men jeg var så også 'moden' da jeg var begyndte på det. Var 20 da jeg røg min første joint, og 22 da jeg røg den næste, og er meget glad for at jeg ikke blev 'udsat' for det før det, for det har betydet at jeg kunne opnå visse ting, som gymnasieuddannelse osv inden jeg begyndte at eksperimentere. Samtidig tror jeg også at de fleste der er på min alder(26) kan kigge tilbage på sin ungdom og tænke 'kæft hvor var jeg bare ikke klar nok til det dengang'. Det er ikke fordi jeg vil skræmme trådstarter væk fra at prøve det på et tidspunkt, men der er så mange andre ting som bør prøves først :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]