Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 13:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Godaften til de herlige mennesker på denne herlige side.

Jeg har lige fået anskaffet mig et såkaldt møllehjul, som skulle være på 20mg i følge både ham og alle andre. Men så da jeg kommer og tjekker på nettet finder jeg ud af at Metadon DaK kun findes i 5mg doser i tabletform, og de ligner desuden stort set min (forholdsvis stor rund hvis tablet med delekærv på den ene side, og blank på den anden side)

Hvad hedder præperatet som producere nogle 20mg metadon tabletter som bliver kaldt ''møllehjul''? Og ligner de Metadon Dak's 5 mg tabletter. Eller sidder der en og griner et sted? :P

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Metadon DAK fås i både 5 mg og 20 mg i DK. De ligner hinanden ret meget, bortset fra størrelsen.

Billede

Billede

Dem jeg har linket til er produceret af Nycomed. Der er også både 5 mg og 20 mg produceret af Alternova, som ser anderledes ud. Du kan se dem her.

Svar med citat  
Fantastisk. Min ligner præcist dem på 20mg. Så er jeg rolig igen. Tusind tak for hurtigt respons :)

Svar med citat  
Mine er nemlig nogle ordentlige sataner, så det må være ''møllehjul''

Svar med citat  
Lige et lille ektra spørgsmål, kender i nogen billige antihistaminer/Allergimedicin der kan fås på apoteket som tager opiat kløen, og hvis det forstærkede den sløvende effekt ville det heller ikke være ilde set ;) .

Er eller meget glad for phenerganer når det er, men de fås kun i 100 stk's æske, og det er sgu lidt for dyrt her sidst på måneden. Så kom i tanke om der jo fås allergimedicin som benadryl i 10 stk paks, det kan vel ikke være så dyrt.

Men tager det kløen aner jeg ikke og om det sløver eller forstærker metadoner aner jeg heller ikke ? Håber i kan hjælpe mig med det? Har prøvet at søge lidt rundt, men uden held. :|

Men tusind tak for hjælpen folkens. Er helt euforisk over at have fundet sådan et så fantastisk, informativt og fordomsfrit forum. :)

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Og du vil nu møde din første fordom...
Kald ikke metadon 20 mg for "møllehjul"... Det er noget man gør der hvor man ikke har kapacitet til at finde på andre navne :)
Kald stoffer hvad de er, så undgår man forvirring og potentielle dødsfald fordi folk troede det var et andet stof - hvilket er sket flere gange :(

Edit:
Ellers mange gange velkommen til! Opret en bruger, så kan du se noget mere end som gæst, og få en masse relevant information at vide om lige det du ønsker dig :)

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

De eneste der er i samme gruppe (sederende antihistaminer) som Phenergan og umiddelbart billigere ville være enten Marzine eller Postafen - hvordan de påvirker opiatkløe/forstærker den sløvende effekt kan jeg ikke udtale mig om.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
en der ikke er sederende men god til at tage kløen er citrizin det er ret billigt også... men det potentere ikke udtalt

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Phenergan + metadon = en god lur. Jeg ville klart gå efter noget mindre sløvende, ellers ender du med at sove rusen væk.

Svar med citat  
Jeg fik anskafffet en æske Benaday(cetirizindihydrochlorid) på 10mg. Vil en tablet tage metadonkløen?

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Der er det samme aktive stof i Benaday som i Cetirizin, som ifølge drkrogshoej skulle tage kløen, så det burde de. Dog skal du til en anden gang være opmærksom på, at de er ret dyre i forhold til andre præparater med samme aktive stof. Næste gang så køb f.eks. Alnok :)

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil man egentlig kunne forvente nogen form for abstinenser ved indtag af fx. 15mg metadon over 4-5 dages tid?

Svar med citat  
Jeg vil sige nej. Jeg oplever kun en smule utilpashed + en smule ekstra sved på panden. Abstinenserne er ikke så intensive/voldsomme som med f.eks. heroin De er langtrukne, men forholdsvis milde.

Hvis du kun bruger dem 3-4 dage i træk tror jeg ikke du mærker nogen form for abstinenser, det skulle da lige være psysisk, der skal da nok opstå en stærk trang til atter at indtage stoffet. :)

/Donerjørgen

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svar (: blev kun lidt ekstra vågen, kunne sagtens mærke jeg manglede den dejlige summen. Trangen meldte sig også, men jeg besejrede den og fik gemt lidt til en anden god gang.

Svar med citat  
Junior medlem

Hej jeg er en pige på 21 år der har været clean fra metadon i en uge nu (fra abstinenserne begyndte) har taget en kold tyrker Det er min allerførste gang jeg prøver det men har det virkelig slemt især når jeg skal sove og har sovet der for jeg mange smerter i benene og ryggen :/

Nogen der kender nogen gode råd til at jeg kan få taget min smerte og få sovet lidt :/ vil helst ikke starte forfra :) med metadonen igen vil bare ha det overstået og kunne sove igen :)
Nogen der har erfaring mere hvornår jeg ikke har så mange smerter mere ?

Svar med citat  
Det kommer jo an på grunden til at du har taget metadon i så lang tid at du blev afhængi af det... nogle for det jo som led i smærtebehandling, så om du er i den grubbe skal du jo finde noget der kan tage smærterne fra hvad du nu fik dem imod og kunne skille ad hvad der er absinenser og hvad der er oprindelig smærter.

Ellers er der jo altid den løsning at du blot tager en bette smule, lige til at tage absinenser og så holder den igen... ellers ryg en joint af god pot... ikke hash eller skunk, men pot... det tager også nogle af de andre absinenser...

Dersuden kan du spise div. der renser ud i kroppen, så du hurtigere er af med affaldsstofferne og får en hurtigere udresning i kroppen. Der er Lakrids, kamille, morgenfruer, brændenælder, kvan og rosenrod gode til div ting, du kan jo selv slå dem op på google og se hvad og hvorfor... kamille og morgenfruer hjælper mod imflamationer der kan opstå i kroppen og de andre virker udrensende. Lakrids stimulerer blodomløbet og sender tingene bedre ud i kroppen og hjælper på renselse procesen. Mørk shokolade er den beste ov mest velsmagende kur... vildt god til alle former for absinenser.

Held og lykke med det.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Det kommer jo an på grunden til at du har taget metadon i så lang tid at du blev afhængi af det... nogle for det jo som led i smærtebehandling, så om du er i den grubbe skal du jo finde noget der kan tage smærterne fra hvad du nu fik dem imod og kunne skille ad hvad der er absinenser og hvad der er oprindelig smærter.

Ellers er der jo altid den løsning at du blot tager en bette smule, lige til at tage absinenser og så holder den igen... ellers ryg en joint af god pot... ikke hash eller skunk, men pot... det tager også nogle af de andre absinenser...

Dersuden kan du spise div. der renser ud i kroppen, så du hurtigere er af med affaldsstofferne og får en hurtigere udresning i kroppen. Der er Lakrids, kamille, morgenfruer, brændenælder, kvan og rosenrod gode til div ting, du kan jo selv slå dem op på google og se hvad og hvorfor... kamille og morgenfruer hjælper mod imflamationer der kan opstå i kroppen og de andre virker udrensende. Lakrids stimulerer blodomløbet og sender tingene bedre ud i kroppen og hjælper på renselse procesen. Mørk shokolade er den beste ov mest velsmagende kur... vildt god til alle former for absinenser.

Held og lykke med det.

Hvorfor skal hun ryge pot og ikke hash ? og hvad er forskellen på skunk og pot har aldrig helt forstået det ? :)

Svar med citat  
Har lige købt 3 stk piller der skulle være metadon.. Jeg har ikke set dem før. Det skulle være 20 mg. De er hvide med delekærv på den ene side og M20 tryk på den anden side.. Er ikke så glad ved at æde noget jeg ikke kender skaffet af lyssky mennesker..
Derudover er jeg nysgerrig på om der er nogen der ved hvordan Eks. 10 mg metadon vil virke på mig hvis jeg allerede har taget et par forholdsvis milde benz'er... Det skulle jo gerne føles som en drøm og ikke være det ;-)

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
er det dem her?
Billede

Lad være med at blande benzoer og opioider - der er ingen der kan forudsige den synergiske effekt, udfra "et par forholdsvise milde benzoer" og det kan let ende fatalt...

Svar med citat  
Junior medlem

Ja :-)

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]