Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 01:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Spændende læsning :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Faktisk er det mindre effektivt at indtage THC/cannabinoider oralt, da disse så skal igennem "first pass metabolism" (google det :D). Man skal faktisk benytte en del mere til oral indtagelse end ved rygning. Hvis du til gengæld holder din tinktur i munden i et stykke tid (nasty, I know) burde du i teorien omgå den ovenstående metabolisme, da cannabinoiderne går direkte i blodet. Ikke at jeg har haft held med det.

Når folk ryger cannabis mistes en del under forbrændingen, og en del damper væk, samt endnu mere bliver bare åndet ud.

Det er min opfattelse at man bliver langt skævere af sammen mængde spist sammenlignet med røget.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Af erfaringer synes jeg at jeg bliver mere skæv af at ryge frem for guldkakao fx .. Det skal siges at de gange jeg har lavet guldkakao har jeg smidt rigtig meget i forhold til hvad man ville kunne ryge .. Måske er det forskelligt fra person til person, for min bekendte jeg drak kakao'en med blev da helt dårlig :/

Dedikeret medlem

SortSnog skrev:
Når folk ryger cannabis mistes en del under forbrændingen, og en del damper væk, samt endnu mere bliver bare åndet ud.

Det er min opfattelse at man bliver langt skævere af sammen mængde spist sammenlignet med røget.

Jeg tror også at tabet gennem forbrænding/udånding er væsentligt større end tabet gennem leveren (første passage metabolisme). Derudover er mange af metabolitterne af THC stadig aktive. Med med en ethanol ekstrahering får man også mange af de andre stoffer med, der har en "entourage effekt" med THC.

Medlem

Åbner lige min gamle tråd da jeg lige lavede lidt ekstra research. :)
Ved rygning af cannabis er biotilgængeligheden (hvor meget af det indtagede stof som egentlig når ud i blodplasma) af Δ9-THC på omkring 18% +/- 6% hvorimod den ved oral indtagelse kun er ca. 6% +/- 3%. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6250760). I et andet review blev disse tal estimeret til ca. 30% ved rygning og 4 - 12% ved oral indtagelse. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16237477) Det blev også observeret at plasmakoncentrationen ikke er et direkte udtryk for kognitive effekter, men at effekten først opstod når plasmakonc. begyndte at falde. Det kan antyde at THC konc. i hjernen stiger når plasmakonc. falder. Det skal dog også lige siges, at jeg kun har adgang til abstracts for de to artikler, så det er lidt svært at vurdere deres lødighed.

Medlem
Brugeravatar

Af erfaringer synes jeg at jeg bliver mere skæv af at ryge frem for guldkakao fx .. Det skal siges at de gange jeg har lavet guldkakao har jeg smidt rigtig meget i forhold til hvad man ville kunne ryge .. Måske er det forskelligt fra person til person, for min bekendte jeg drak kakao'en med blev da helt dårlig :/

Opløser du dit cannabis i fedtstof? margarine eller mørk chokolade(+80 %). Det virker ikke så godt, hvis du bare laver en kop kakao og smider noller der i.

Edit: havde ikke lige set datoen..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]