Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 18:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

hej psy jeg sidder og snakker med en ven omkring Venlafaxin og 2c-I er der nogle komplikationer ved disse 2 ting ? hvis ja hvor langtid efter sidste dose Venlafaxin ville det så være sikkert at indtage 2c-i ? :)

Medlem

Hvorfor er du/han på venlafaxin? har selv taget venlafaxin i et godt stykke tid.
Min erfaring siger mig dog, at stoffer og antidepressiva skal holdes adskilt.
Er selv stoppet helt med alt dvs. alkohol + diverse stoffer.
Hvis du blander med stoffer kan det kun gå en vej.
Det er blot min erfaring. og siger det kun, fordi jeg aldrig selv er kommet videre
Jeg synes bare du/han skal vente til du/han er helt rask igen!

Peace

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er aldrig smart at rode med serotonin-påvirkende stoffer, når man er på antidepressiv.. Kan kun anbefale at I venter, indtil din ven er færdig med Venlafaxin, og der skal nok gå 2 uger efter han er stoppet, til han burde tage det...

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem

jeg er bestemt ikke under behandling af venlafaxin :) vi sidder blot og snakker omkring det da vi har en fælles kammi har er i behandling med venlafaxin :D

vi snakker om serotonin syndrom som jo fx kan opstå med MDMA ? kan dette forekomme med venlafaxin og 2c-i ?

Dedikeret medlem

ingen som ved dette ^^ :D

Medlem

jeg er bestemt ikke under behandling af venlafaxin :) vi sidder blot og snakker omkring det da vi har en fælles kammi har er i behandling med venlafaxin :D

vi snakker om serotonin syndrom som jo fx kan opstå med MDMA ? kan dette forekomme med venlafaxin og 2c-i ?

Jeg skal ikke kun sige om det er en farlig kombination. Har selv været påvirket af LSD, Svampe og meget andet, under behandling med Venlafaxin. Jeg har ikke oplevet noget der har været værd at skrive hjem om. Det skal dog siges at jeg ikke er så påpasselig med stoffer, selvom jeg tager venlafaxin. Er ikke det bedste forbillede.
Så hvis du spørger mig, så skal han bare holde sig væk fra stoffer indtil han er helt uden medicin. Uanset hvor meget han gerne vil.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Nu er farmakologien over 2c-i svjv ikke 100% fastlagt - og ifølge wikipedia kan hallucigener og Venlafaxin give serotonin syndrom..

Men så fremt det opfører sig som lignende stoffer bør det ikke give anledning til serotonin syndrom, da 2c-i'en formeneligt vil binde sig som en agonist, til den synaptiske membran og "ligne" serotonin - hvorimod MDMA binder sig til den præsynaptiske membran og sender serotonin ud. Venlafaxin gør at serotoninen ikke kan genoptages på den præsynoptiske membran og abnorm udløsning uden genoptagelse kan give serotonin syndrom. Men jeg tror absolut sagtens det kan være en farlig kombination alligevel.

Han bør enten opleve en mindsket effekt, fordi hans sympatiske nervesystem er vant til store mængder aktivitet - eller opleve synergisme, fordi den ekstra mængde aktivitet - oven i hans manglende evne til at genoptage signalstofferne får det til at virke kraftigere. Alt efter hvor længe han har været på det - og hvornår han tog sin sidste dosis

Men... hvorvidt det farmakologisk er farligt er i mine øjne ligegyldigt. Venlafaxin er noget ret kraftigt antidepressiv. Det er ikke noget man bare "får". - Jeg tror jeres ven har flere dæmoner gemt end i går og tror.. og det går sjældent godt med narkotika.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]