Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Ironi? Hvad er det?

Hallå mayn, har du aldrig hørt om google? http://lmgtfy.com/?q=ironi

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Luk da røven! Jeg tager måske Morfin 2gange om året. Derfor vil jeg stadig gerne ha mest mulig ud af min rus. Hvilket jeg egentlig synes er en sund tankegang. Mange mennesker burde lære den. Og det gælder så meget mere end stofbrug..

Hvis du kun tager morfin to gange om året og stadig tænker på omkostningerne, er det måske din indtægtskilde og ikke din administrations vej du skal revurdere.

Slap nu af og grin med

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Hvor er folks selvrespekt henne? Kig dig selv i spejlet næste gang du propper morfin op i røven fjas og spørg dig selv om du virkelig synes det du laver giver mening.

Det kunne måske være et interessant eksperiment. Helt bogstavligt.

Placer først et stort spejl foran dig. Forbered dine stoffer og placer dig foran spejlet før du indfører stoffet i rektum. Mens du gør dette, kig da dig selv i spejlet og afvent reultatet :D

LOL! what the fuck am i doing?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Luk da røven! Jeg tager måske Morfin 2gange om året. Derfor vil jeg stadig gerne ha mest mulig ud af min rus. Hvilket jeg egentlig synes er en sund tankegang. Mange mennesker burde lære den. Og det gælder så meget mere end stofbrug..

Hvis du kun tager morfin to gange om året og stadig tænker på omkostningerne, er det måske din indtægtskilde og ikke din administrations vej du skal revurdere.

Slap nu af og grin med

Jeg tror bare du skal have konfronteret din homofobi :roll:

Jeg har aldrig plugget noget, men kommer 100% til det, når den rette situation opstår :whogives:

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Plugging is t3h bomb.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Folk skal tage at komme over deres latterlige homofobi/usikkerhed vedrørende plugging. Ja ja, det er da en smule komisk, især hvis man ligger et par meter fra en ven, i en mørk skov, og sprøjter stoffer op i røven så man er klar til fest. Men nu forholder det sig sådan, at forskellige stoffer virker på forskellig vis, og også forskelligt alt efter indtagelsesruten. Tag f.eks. aMT som jeg har personlig kendskab til. Plugging er klart at foretrække, hvis man gør det ordentligt. Som nævnt kan det ændre karakteren og virkningen af stoffet meget. Når man plugger aMT bliver rusen simpelthen bedre. Kortere come-up, med mindre ubehag, mindre kvalme, mindre følelse af overstimuleringen osv. Og her skal det altså siges at det trods alt stadig, ved plugging, tager 1½ time før man er oppe og ovre come-up! Sammenlignet med oralt er rusen bare kvalitativt meget bedre, og jeg har kun hørt dårligt om nasalt. Og igen er aMT et rigtig godt eksempel på, at det heller ikke nødvendigvis er økonomi det handler om (Alt Ædende Atheist, følg med), da dosen oralt samt analt er praktisk talt ens, ja faktisk kan det endda være en smule sværere at optage det rektalt (hvis man altså ikke laver opløsningen ordentligt).

Og jeg kan godt følge dig i hvad du siger Arpheus, om hvad der går igennem ens hovede når man plugger foran et spejl, eller IV'er for den sags skyld. Men dét jeg vil gætte på det reélt handler om, er de nu engang tabubelagte følelser, som er i de fleste af os, angående indtagelse af stoffer, som nærmere er et skyld af mediepropaganda snarere en at man forholder sig rationelt til det. Man ser sig selv, ligesom samtlige billeder af "junkies/narkomaner", der bliver vist i de forfærdelige kampagner, og er gennemboret ind i vores hukommelse og psyke. Men det er netop de fordomme og det syn, som de fleste af os forsøger at komme til livs. Forhold dig rationelt til det. Hvis et stof har evt. bedre effekt, lavere dose, og er mindre skadeligt ved rektal indtagelse, hvorfor så ikke gøre det? Og det samme kan faktisk siges om IV og IM af stoffer. Det farlige her er udførelsen, dosen og urenheder, men hvis disse alle er optimale, hvorfor så holde sig fra IV og IM? Fordi det er tabubelagt?

Så de folk som ikke bryder sig om plugging, bør tage og komme med nogle reéle ulemper ved plugging, hvis i vil føre en ordentlig diskussion. Her er et eksempel som ikke er nævnt, og er en faktisk ulempe: Det er ret meget nemmere i de fleste tilfælde at æde og sniffe sine stoffer end at plugge.

Og Esrarli_Gözler, i stedet for at stille nogle (for dig umiddelbart) rhetoriske spørgsmål, så prøv at svar på det du selv spørger om. Tag aMT som eksempel, hvorfor giver det ikke mening af plugge aMT?

Og angående det rituelle, så er det da klart. Jeg kan ikke se noget problem i, at det rituelle i det kan give et kick. For nogle er det at ryge, for nogle at sniffe. Problemet er kun f.eks. når folk begynder at skulle sniffe alting, da det i det lange løb kan skade næsen lidt voldsomt. Pas på med at blande misbrug og ROA, det er to helt forskellige ting. Selvfølgelig er det da klart, at hvis man vil stoppe et misbrug, er indtagelsesmetodens psykosomatiske virkninger (som nok de fleste cigaretrygere kender ganske godt) noget man helt klart skal tænke over. Men her snakker vi ikke misbrug, og indtagelsesritualet virkning gør sig gældende for stort set samtlige indtagelsesmetoder, måske for de fleste på nær lige oral indtagelse. Der er dog her igen nævnt eksempler som Ayahuasca, Mescalin og for at komme med endnu et, hele forberedelsen ved at lave svampete f.eks. som jeg selv har specielle følelser omkring.

Til OP: Ja, amfetamin og kokain kan plugges. Hvorvidt dette er bedre skal jeg ikke kunne sige. Hash vil jeg dog ikke tro er nogen god idé, medmindre du har fat i noget rent THC.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
>Bærnelin: Jeg har ikke skrevet man skal holde sig fra noget, jeg har ikke nogen tabuer omkring det her og jeg er uden for pædagogisk rækkevidde af kampagner og medier. Men dit indlæg har sikkert relevans for andre. Jeg anfører, at det er komisk og kan virke desperat og det mener jeg stadigvæk. Jeg har netop givet et eksempel som viser, at det ikke kun handler om rationalitet, men i høj grad også om ritual.

Folk må gøre hvad fanden de vil, det forarger ikke mig, men jeg synes som sagt det er komisk og til tider tragikomisk, når det ikke har bund i rationalitet men gøres i desperation for at komme et andet sted hen.

Jeg har oplevet mange mennesker få ødelagt deres liv og værdighed. De gik rundt som levende døde i en evig jagt og flere døde med et desperat og ulykkeligt udtryk i øjnene, den sidste tid af deres liv. At se folk sniffe giver mig fx. ubehag. Det minder mig om mange dårlige ting og også om min egen triste tid, som desperat og dybt afhængig. Heldigvis er jeg færdig med det.

Så det er ikke selve pluggingen, der rører mig, men at se mennesker miste deres sjæl med et tomt og desperat blik i øjnene.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem

>Bærnelin: Jeg har ikke skrevet man skal holde sig fra noget, jeg har ikke nogen tabuer omkring det her og jeg er uden for pædagogisk rækkevidde af kampagner og medier. Men dit indlæg har sikkert relevans for andre. Jeg anfører, at det er komisk og kan virke desperat og det mener jeg stadigvæk. Jeg har netop givet et eksempel som viser, at det ikke kun handler om rationalitet, men i høj grad også om ritual.

Folk må gøre hvad fanden de vil, det forarger ikke mig, men jeg synes som sagt det er komisk og til tider tragikomisk, når det ikke har bund i rationalitet men gøres i desperation for at komme et andet sted hen.

Jeg har oplevet mange mennesker få ødelagt deres liv og værdighed. De gik rundt som levende døde i en evig jagt og flere døde med et desperat og ulykkeligt udtryk i øjnene, den sidste tid af deres liv. At se folk sniffe giver mig fx. ubehag. Det minder mig om mange dårlige ting og også om min egen triste tid, som desperat og dybt afhængig. Heldigvis er jeg færdig med det.

Så det er ikke selve pluggingen, der rører mig, men at se mennesker miste deres sjæl med et tomt og desperat blik i øjnene.

Rigtigt godt skrevet Arpheus

Medlem
Brugeravatar

Du forholder dig ikke til hvad jeg har skrevet. Jeg har netop nævnt det rituelle, og sat forskellen op mellem ritual og afhængighed. Der er en stor forskel. Er shamanerne i amazon-junglen dybt afhængige fordi de har nogle af de (sammenlignet med os ofte) mest komplekse og kontrollerede rituelle tilgange til indtagelse af stoffer? Og at de i mange tilfælde, ser selv samme rituelle indtagelsemetoder som lige så vigtige dele af hele processen, som selve stoffet? Du blander ritual(/indtagelsesmetode) og afhængighed sammen, i en kontekst som ikke handler om afhængighed. Bliver man afhængig af at tage et stof på én måde frem for en anden? Ja, for nogle stoffer, men det er grundet fysiske/kemiske/biologiske/fysiologiske forskelle, og ikke fordi man 'synes' det virker desperat.

Mit problemet med det du siger er netop, at du ikke forholder dig rationelt til det. Der er intet desperat over at indtage stoffer på den ene eller anden måde i sig selv. I en kontekst (f.eks. afhængighed) kan det være desperat. Og nej, det handler i mange andre tilfælde ikke om desperation. Tag det eksempel Fjas kommer med ift. morfin, er det måske desperation? Eller er det, som alt peger mod, rationel tilgang til optimering af rusen alene? Som jeg igen, også beskrev i min post, vil der i langt de fleste tilfælde af afhængighed være psykosomatiske problemer som skal overkommes. Men du vælger at blande de to ting sammen. Og hvorvidt de psykosomatiske problemer er bundet i analt indtag, gennem næsen, IV, IM, sublingualt eller oralt er fuldstændig irrelevant for denne her diskussion.

Du skriver også at det i tilfælde ikke bunder i rationalitet, men et ønske om at komme et andet sted hen. Hvorfor er det, i første omgang, at vi tager stoffer? Det er for at komme i en anden tilstand! Hvis man ønsker at optimere dette, kan man f.eks. tage stoffer rektalt (igen som jeg skrev om i min forrige post). Det er NETOP en rationel tilgang. Selv for den afhængige, er det den rationelle løsning, på det problmet at opnå sit fix. Ikke en endelig sund løsning og god løsning imo. men en rationel tilgang ikke desto mindre.

Hvis du ikke har tabuer omkring det, synes jeg det er underligt du føler ubehag ved indtagelsesmetoden. Selvfølgelig bliver man påvirket af ens oplevelser, men du blander to ting sammen. Du har valgt at forbinde det at tage stoffer på én måde, med det at være afhængig og smadre sin tilværelse. Fair nok, hvis du bliver mindet om tidligere oplevelser, og ikke kan lide dette. Men det er ikke hvad tråden her handler om, der har vi et forum kaldet Medaljens Bagside. Jeg er personligt træt af at gang på gang se folk, i diverse forummer skrive negativt om forskellige indtagelsesmetoder, ud fra hvad de 'synes om det', og ikke hvorfor, én rute reélt er bedre end en anden.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Mit ubehag ved diverse intagelsesmetoder skyldes ikke tabu (jeg formoder du er klar over hvad det ord betyder), men oplevelser jeg har haft og som jeg ved mange andre også har haft eller vil få. Det er der jo ikke noget mærkeligt i. Årsagen til at det får lov til at fylde så meget i denne her tråd, er at mit indlæg bliver kommenteret og fordi det ædle ved anal plugging bliver indædt forsvaret.

Fx. foretager du en sammenligning mellem et individ der ligger alene hjemme på stuegulvet og plugger et stof op i røven, med ritualer hos stammefolk. Det er en fuldstændig langt ude sammenligning, der minder om en slags forsvar og selvretfærdiggørelse, som ikke burde være nødvendig, hvis det er et valg som bunder i rationalitet.

Du skriver, at der ikke er noget desperat over indtagelsesmetoden "i sig selv". Nej, men handlingen er sjældent løsrevet fra den virkelighed, som den der indtager stoffet befinder sig i. Tværtimod er det nemt at se, at jo mere afhængige og desperate folk er, des mere desperat bliver deres omgang med stoffet. De har færre penge, skal bruge flere stoffer og bruger desperate metoder, for at få den fulde virkning. Det er ikke en moralsk vurdering, men en faktuel.

Jeg ved ikke om det Fjas laver er desperat eller ej, for jeg kender ham ikke. Det retoriske spørgsmål "kommer jo netop an på" - en hel masse faktorer. Spørgsmålet: "Er det desperat at plugge et drug"? Kan ikke besvares løsrevet fra den konkrete sammenhæng.

Jeg skrev "NÅR det ikke har bund i rationalitet, men GØRES I DESPERATION for at komme et andet sted hen. Jeg håber du kan se forskellen på det og den måde du refererede det på: "Det bunder ikke i rationalitet, men for at komme et andet sted hen". Jeg har ikke noget imod, at folk vil et andet sted hen, jeg har tværtimod stor forståelse for det.

Jeg forstår ikke rigtig hvad det er, i forsvarer jer i mod. At nogle opfatter det som desperat? Så lad dem da gøre det, hvis i har jeres på det tørre, er det vel ligemeget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil lige bidrage: i Frankrig bliver RIGTIG mange lægemidler indtaget som suppositorier. I Danmark synes vi at det er virkelig underligt.

Det er altså ikke så sindssygt mærkeligt som man skulle tro.

Jeg tror ikke at nogen her i tråden indtager deres stoffer rektalt i desperation pga. mangel på penge til mere narko.
Det virker fjollet - det synes jeg også, jeg er personligt fuldt uforstående over for insufflering og har kun overvejet det en gang hvor jeg stod og manglede nok narko til at den orale dosistærskel blev nået (jeg lod dog være fordi jeg personligt synes at det er for junkie-agtigt at "sniffe" ting). Jeg har hørt at kokain er rigtig dårlig aktivt oralt, så jeg ville vælge at plugge det i stedet for at sniffe skulle jeg få den skøre idé at prøve det stof en dag.
Inufflering er jo en kæmpe kultur - ligesom brugen af suppositorier i Frankrig.
Plugging er nok nærmere foresaget af nysgerrighed, eller praktiske årsager som minimering af bivirkninger, on-set, at man ikke har lyst til at få pulver i næsen osv.

Og man er altså ikke homofob fordi man ikke er tilgænger af plugging! Vi er alle forskellige og har forskellige holdninger til ting. Nogen rationelle handlinger er irrationelle i andres øjne og sådan er det bare og sådan vil det altid være.

Medlem
Brugeravatar

Min brug af ordet tabu i sidste indlæg er nok brugt lidt for meget i flæng, true. Måske det ikke gør sig gældende for dig, selvom jeg stadig vil påstå at vi alle bliver påvirket af de danske sociale udbredte normer og måde mediekampagner borer det ind i vores bevidsthed, i større og mindre grad. Men vi kan godt sige det ikke gør sig gældende for dig, og jeg skriver netop også at, dine følelser ift. folk som indtager stoffer via snifning osv. er forståelige nok, på et emotionelt niveau.

Selvfølgelig kan jeg sammenligne et individ der plugger med en shaman der brygger ayahuasca eller puster snuff i hans vens næse. Det er begge ritualer ved stofindtagelse. I stedet for at angribe sammenligningen med uholdbare postulater om hvad min personlige grund til sammenligningen kan være, så kom med et egentligt modargument. Det holder ikke. Hvis du ikke mener sammenligningen holder, så sig hvorfor den konkret ikke holder, og ikke hvilke grunde du tror der er til at jeg sammenligner dem. Jeg kunne også sammenligne det at plugge med det at rulle en joint, som jeg igen kan sammenligne med det at mødes et bestemt sted inden indtagelse og det at brygge svampete, som igen kan sammenlignes med endnu længere og mere komplekse ritualer som f.eks. shamanernes. Fordi ritualet er længere og mere kompleks gør det ikke at det ikke grundlæggende opfylder de samme krav. Om plugging så er et ritual i det hele taget kan diskuteres, men det var en del af den kategori du selv satte den ind i.

Det er IKKE desperat at plugge et drug. Selvfølgelig kan du se det løsrevent fra den konkrete situation, for vi snakker ikke om en konkret situation, vi snakker om rektalt indtagelse af stoffer, IKKE rektal indtagelse af stoffer hos folk med et misbrugsproblem, eller rektalt indtagelse af stoffer hos person X. Trådsstarter har også spurgt om ulemper fordele ved det. Og der er mange fordele ved plugging som nævnt. At man vælger at benytte de fordele er ikke desperation. Som jeg har nævnt mange gange nu, må en person med et misbrug kigge på de psykosomatiske virkningsmekanismer som en del af personens afhængighed. Det betyder ikke at plugging fører til et misbrug. Det er en logik ala. en til fører til det andet. På samme måde kunne jeg sige at samtlige der har et stofmisbrug drikker vand, og derfor forbinde vand med stofmisbrug. Den holder bare ikke. Som Shiitake endda også nævner, bliver lægemidler brug på denne måde. Ligesom lægemidler også bliver brugt IV. Betyder det er folk der får medicin IV vil få et misbrug?

For at sige det mere sort på hvidt: Hvorvidt det er smartest at proppe nogle stoffer ind i hul A (oralt) frem for hul B (rektalt), betyder ikke at indtagelse af stoffer i hul B = desperat, når hul B nu engang er bedst. Det samme gør sig gældende hvis det for et andet stof er modsat og hul A (oralt) er bedre end hul B (rektalt).

Og du læser ikke ordentligt. Jeg forholdte mig NETOP til, at du skrev NÅR. Hvis du er desperat efter dit fix, og du kan løse dit problem gennem en anden indtagelsesrute, er dette ganske rationelt at benytte denne. På samme måde som hvis du ikke ønsker at ødelægge din næse, er det igen ganske rationelt at benytte denne rute.

Jeg forsvarer mig imod opfattelsen og den sammenhæng og de fordomme folk stiller op mellem, desperation, tabu (for nogle) und so weiter og plugging. Da der ikke er noget desperat ved at plugge. Det desperate er kun i misbruget, og så er det ligegyldigt om du indtager det rektalt, oralt gennem næsen, IV, IM, i øjnene, under forhuden, i ørene eller hvad fanden folk kan finde på. Jeg tror også du forstår mine pointer nogenlunde, men jeg synes det er utroligt at stort set hver gang emnet kommer op, begynder folk at snakke homofobisk, forbinde det med narkomani og misbrug og generelt have diverse issues så de føler de bør fortælle folk, at det er i en eller anden grad forkert og at de er på vej ned i en ond spiral (ikke at du Arpheus, deler alle disse holdninger) osv.

Jeg er forresten ikke selv personlig kæmpe fan af plugging, da jeg synes det oftest er lidt for besværligt. Men det er ikke en skid mere desperat end at spise stoffer.
Anyway, jeg er done nu. Tror jeg er gjort min pointe klar.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fjernet lidt OT. Keep on..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg må indrømme at jeg er temmelig sikker på hvem jeg er og min sexualitet, så jeg har ikke haft noget problem med at plugge i ny og næ grundet de mange fordele; hurtigere optagelse, nær 99% bio, omtrent samme duration som oral indtagelse og det tættest du kommer på IM/IV. uden farlig leg med nåle. Du peaker hurtigt og daler derefter lige så langsomt ned på jorden igen.

Opiater, amt og mxe har stået for tur.
På psykedelika har det fjernet en stor del af af kedelige bodyload man sommetider må døje med, især kvalmen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var faktisk Morfin der gjorde at nogen startede (bl.a undertegnede) på at bruge rectum for omkring 12-15 år siden.Jeg mener stadig at Morfin,og et par enkelte andre er de eneste man virklig profiterer ved at indtage rektalt.Men selfølgelig hvis folk syntes de får en bedre virkning hvis de bruger endetarmen skal de da selfølgelig gøre det. :wink:

PS
Og selfølgelig stoffer der generer mavens slimhinde.

Dedikeret medlem

Man kunne opløse det i vand, og skyde det op med en pumpe. som med alt andet der ikke er på stikpille form.

Er det også sådan du gør med Morfin Gonzo?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kunne opløse det i vand, og skyde det op med en pumpe. som med alt andet der ikke er på stikpille form.

Er det også sådan du gør med Morfin Gonzo?

Nu bruger jeg ikke Morfin mere,men ja.Man skal bare passe enormt meget på hvor meget vand man bruger.Jeg har prøvet flere gange,at det "løb over". :)
Ellers bare sørg for at pumpen er langt nok oppe i anus når du trykker det ud.

Medlem

Hvad fanden er det for noget???!! Jeg havde skrevet et ganske humoristisk indlæg :rocking: :rocking: :rocking:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvad fanden er det for noget???!! Jeg havde skrevet et ganske humoristisk indlæg :rocking: :rocking: :rocking:

Det er svært at lade være, jeg har været ved at skrive mange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var ikke sjovt og det kunne deraile tråden rigtig meget, så nopes... Det ikke fordi jeg, jeg ikke holder af dig :)

Btw, nogen der har plugget LSD eller MDMA? Og er det muligt med svampe, og i så fald, hvad er gevinsten?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]