Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 22:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 54  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kunne godt tyde på at svampene har stået for tørt.

Havde du husket at opretholde et fugtigt miljø?

Medlem
Brugeravatar

Det lyder ikke urealistisk. De står bare i den medfølgende growbag med vand i bunden. Min opfattelse var, at så længe der var kondensvand på indersiden af posen var der fugtigt nok. Så må jeg jo erhverve mig en vandforstøver...

Junior medlem

tak for svar :) har desværre ikke fået taget billeder :p men de voksede lidt endnu :) og de er da også blevet høstet :b

mange tak for svar :)

Medlem

Hej Sloomies!

Jeg har mig et Cubensis growkit, det blev dunket i lidt over 12 timer og sat i posen for 5 dage siden.

Temp er mellem 21-23 grader, og sprayer med vandforstøver hver, eller hver anden dag. - Samt lidt udluftning i form af vifte.

Alt ser sådan set fint ud, skulle jeg mene.. Har dog lige lidt nybegynder-spørgsmål..

Ovenpå kagen dannes der små "søer" (i ujævnhederne i overfladen af kagen) af noget uklart, lidt brunlig væske.
Jeg synes ikke at have læst, set eller stødt på det før.. Er det proceduren ? :?:

Er en temp. på 21 grader nok? Synes at have set både 23-27grader blive nævnt, og 20-25. Under 20 kommer den i hvert fald ikke.

- Tak Psy.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder spøjst. Har du mulighed for at tage billeder af kagen?

Medlem

Dét kan du tro.

http://imageshack.us/photo/my-images/705/dsc00576cq.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/717/dsc00577uj.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/692/dsc00578bha.jpg/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ser umiddelbart ikke særligt sundt ud. Har du sørget for at hælde overskydende vand fra?

Medlem

Fandens!

Ja, det skulle jeg bestemt mene. Prikkede huller med en gaffel, fyldte kittet med vand, låg på, stå i ca. 16 timer. Hældt overskydende vand fra fra bøtten, og ned i posen med 0,4L vand i bunden..

Er det helt ude med mit kit? Burde jeg prøve at kontakte producenten, eller hvad gør jeg? Venter, måske. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vent lidt med at smide det ud. Det er ikke sikkert at det er så slemt, som jeg antager... Synes det er lidt svært at se helt præcis hvad der er galt, ud fra de billeder. Måske er der også andre der kan byde ind med et svar på, hvad det det kunne være.

Medlem

Ja, det er lidt svært at få taget et ordentligt billede..

Men kan ikke rigtig forstå hvor det vand skulle komme fra. Kan det have noget at sige hvis jeg har lavet for "dybe" huller med gaflen?

Men ud skal det i hvert fald ikke endnu. Vi må se hvad den siger til det om et par dage. Og måske jeg skulle undlade at sprøjte med vandforstøver.. :?:

Har tegnet nogle cirkler for at indikere hvor der er vand, ved ikke om det hjælper.

http://imageshack.us/photo/my-images/15/dsc00579z.jpg/

EDIT siger: Har lige siddet og stenet denne video; Psilocybin Mushroom Growing Made Easy. De fortæller bl.a. i videoen at hvis man har vand på kagen, skal man forsigtigt "duppe" det væk med et paper towel.

Skulle jeg forsøge at duppe det væk med enten toiletpapir eller køkkenrulle ?

Junior medlem

Hej allesammen

efter et mislykkes forsøg i sommer på at trække DMT på rørgræs, er min makker og jeg tilbage med nyt mod og fuld af kampgejst.
Spørgsmålet er:
1) Første gang vi skal lave " Magic Mushrooms " er det bedste så ikke bare eg at købe en såkaldt myceliumbox ( det er vel det samme som en growbox) og så måske senere hen prøve, at gøre det fra "scratch"??.

2) En myceliumbox kan man "dunke" 3-5 gange, med et udbytte på ca 200 gr pr høst, og efter tørring vil der så være ca. 20 g?? Har jeg forstået alt dette korrekt??

3) Laver folk sine egne af ren og skær interesse eller er det også det økonomiske aspekt.??
Tænker på, at jeg godt kunne forestille mig, at jeg ville ende op med 200 eller 500 gr. tørret efter en måned???
Er der SÅ meget at spare ved at gøre alt selv?? Eller er der bare vildt meget arbejde med det??

På¨forhånd tak til dem der vil komme med nogle gode svar og kommentarer på vores spørgsmål
Med venlig hilsen

DonThomas

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
1) Du kan sagtens gro fra bunden første gang. Det handler bare om at sætte sig godt ind i tingene først.

2) Ja, man kan som regel genbruge growkits ca. 3-5 gange. Dog er høsten ikke så stor som du tror. Se svaret nedenfor.

3) Du kommer ikke til at få 200-500g tørrede svampe efter en måned. Så skal du have gang i et meget stort grow. Det kan i hvert fald slet ikke lade sig gøre med et færdigkøbt growkit. Regn med ca 30g tørrede på sådan et (det skal dog siges at jeg ikke selv har erfaring med disse, så tag ikke mine ord for den endegyldige sandhed).
Ja, der er penge at spare hvis man gror dem fra bunden. Meget af det du skal have er en engangsinvestering og kan altså bruges igen næste gang.

Læs mere på emnet inden du kaster dig ud i det.

Medlem

Ja, det er lidt svært at få taget et ordentligt billede..

Men kan ikke rigtig forstå hvor det vand skulle komme fra. Kan det have noget at sige hvis jeg har lavet for "dybe" huller med gaflen?

Men ud skal det i hvert fald ikke endnu. Vi må se hvad den siger til det om et par dage. Og måske jeg skulle undlade at sprøjte med vandforstøver.. :?:

Har tegnet nogle cirkler for at indikere hvor der er vand, ved ikke om det hjælper.

http://imageshack.us/photo/my-images/15/dsc00579z.jpg/

EDIT siger: Har lige siddet og stenet denne video; Psilocybin Mushroom Growing Made Easy. De fortæller bl.a. i videoen at hvis man har vand på kagen, skal man forsigtigt "duppe" det væk med et paper towel.

Skulle jeg forsøge at duppe det væk med enten toiletpapir eller køkkenrulle ?

Lige for at komme med en update...

Jeg fjernede vandet fra kagen med noget køkkenrulle, og kittet er nu blevet dejlig hvidt og ser godt ud. Ingen pins eller noget endnu. I morgen er det 14 dage siden kittet blev dunket, så håber på at se lidt action indenfor 1,5 uge.

Junior medlem

Ja hej, her for 8 dage siden var mit kit dunket og jeg begyndte og stille den i mit skab, her i går fik jeg mit LED lys som jeg er begyndt og bruge, jeg har fået fat i sådan en spray ting fra et solarium :p (ja sorry, men what to do).. Vaskede den godt og grundigt med varmt vand, og kold efter.. Efter et par dage hvor jeg havde sprøjet syntes jeg at det lugtede mærkeligt, og så lugtede det af det der desinficerende vand, har det ødelagt hele mit kit? Der er bare begyndt og komme det der hvide der ligger i bunden, op i overfladen, det er et cambodiansk growkit.. Ville med glæde dele ud af det for lidt hjælp ;p

Medlem

Geografisk sted: dyre haven
Altså, det hvide der skal gennemtrænge hele growkittet så længe det ikke bliver grønt eller sort skulle der ikke være den store grund til bekymring :D..
-jeg forstår dog ikke hvorfor du sprøjter din box?

Donny: "why are you wearing that stupid bunny suit?"
Frank: "why are you wearing that stupid man suit?"

Junior medlem

Jamen inde på hjemmesiden stod der at hvis man sprøjtede den en gang imellem med frisk vand så ville processen gå hurtigere? :)

Medlem

Hmm, jeg har godt nok aldrig brugt bestøver til svampe growkits, mener faktisk at jeg har hørt at man ikke må sprøjte vand direkte på overfladen af growkittet da det skylle forøge chancen for at der kommer mug og andet skidt..
-min erfaring siger mig at så længe man dunke "rigtigt" og opretholder et fornuftigt temperatur forhold, så kommer de sku helt af sig selv :)

Junior medlem

Jamen havde også en makker en gang som sprøjtede med bestøver en gang om dagen (mexikanske) og de blev sku lækre nok :D, der er begyndt og komme det her hvide stads op i overfladen.. Gode tegn går jeg ud fra?

Medlem

Hvis det virkede for din kammerat er det nok rigtigt nok, jeg plejer bare at hælde en kop vand i bunden af posen for at opretholde et fugtigt miljø :) Ja, når hele "kagen" er koloniseret begynder dit growkit at pinne, og så går der ca en uges tid så er du klar til din første høst!

.. good luck and good triping!

Junior medlem

Haha helt sikkert, jeg bukker og najer :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]