Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 19:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Dj Hest: Ja det er der og lad os endelig få flere med på vognen :D

Voldsomt: Det er stærkt gået! Og super flot du vil tage dette seriøst og med et mål i sinde. Ønsker dig god vind med pausen/stoppet. Det med en øl inden sengetid har jeg også gjort et par gange de sidste par dage og det hjælper lidt på det :) Og du har ret, det må IKKE tage overhånd :P

Jeg er nu på min 8. dag og har det super skønt med at undvære røgen. Tror desuden mine svedeture om natten er ved at være ovre + min søvn er meget dyb og føler mig veludhvilet. Fik dog ikke meget i nat, da jeg først kunne sove ved 5 tiden og kl 12 kom der smede og hamrede på døren. Så måtte jeg jo pænt hoppe fra dynen og byde ham velkommen indenfor :)

Hvordan går det med jer andre? Sig endelig til hvis i føler det er svært, for så er vi da i hvert fald nogle stykker der gerne vil give moralsk opbakning :D

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Jeg har ikke røget en uge nu -- men jeg har spist meget hampesmør... hehe :smile:

grifter, det er da vist at snyde lidt, ik? :D Men ellers godt holdt at der ikke har været røg i lungerne i en uge :) Thumbs up!

Det var helt klart at snyde. Men nu stopper jeg sgu også med det. Havde en lidt ubehagelig oplevelse natten mellem lørdag og søndag. Jeg havde spist mit hampesmør i løbet af dagen (4-5 gange). Noget af det har så nok ligget i min mave uden at komme videre i fordøjelsen og dermed ikke virket. Jeg går så i seng. Efter et par timer virker det så altsammen på samme tid og jeg vågner op af nogle meget mystiske drømme og har det heldt vildt underligt i hovedet. Det sker altid for mig når jeg bliver for skæv. Føles som om min hjerne holder op med at virke og jeg bliver mega nervøs. Klassisk panic attack. Det tager så fra ca kl 2 til kl 5. Det var sgu lidt et wake up call. Har stadig en smule after glow af det, så nu er jeg så også lige på pause lidt. Siger ikke at jeg aldrig vil være skæv igen, men nu er det på tide med en pause og et mere fornuftigt forhold til cannabis (som i max et par gange om ugen).

Junior medlem
Brugeravatar

Tror desuden mine svedeture om natten er ved at være ovre + min søvn er meget dyb og føler mig veludhvilet.

Takker :) Det med svedeturene kan jeg nikke genkendene til, men at din søvn er mere dyb kan jeg slet ikke relatere til. Jeg har fået utrolig mange og vedvarende drømme, og vågner mange gange på en nat. Betyder jeg har en dårlig nattesøvn, og personligt er jeg ikke en af de mennesker herinde der ser det fede i at drømme :) Jeg vil sgu egentlig bare gerne sove :D

Thumbs op til jer alle :)

Grifter: det lyder som om du er blevet motiveret af det med smøret, men tror du godt du kan holde den til en eller to gange om ugen? (Hvis du kan er det fanmer sejt :))

-Voldsomt

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Jeg har fået utrolig mange og vedvarende drømme, og vågner mange gange på en nat. Betyder jeg har en dårlig nattesøvn, og personligt er jeg ikke en af de mennesker herinde der ser det fede i at drømme :)

Jeg får også drømme-eksplosion når jeg holder pause fra cannabis. Virker lidt som om at hjernen har en masse den skal af med som har været holdt tilbage. Det bliver sikkert mere normalt med tiden.

Grifter: det lyder som om du er blevet motiveret af det med smøret, men tror du godt du kan holde den til en eller to gange om ugen? (Hvis du kan er det fanmer sejt :))

Det håber jeg :) Hvis man vil det nok kan man godt. Skal iøvrigt starte på job her til januar, så der får jeg nok at tænke på. Jeg skal bruge min hjerne en del og være frisk, så det passer fint med en pause og et mindre forbrug.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har i nat drømt for første gang i flere måneder. Meget pudsigt at jeg inden søvnen talte med en omkring at drømme begynder igen, men at jeg stadig ikke var begyndt at have drømme. Det var dog en meget uskyldig drøm jeg før har haft i forbindelse med pause.

Grifter, jeg tror grunden til min søvn er blevet så dyb er at jeg ofte sov uroligt da jeg røg og tit vågnede efter 3-4 timers søvn. Tror mht søvnen så må det være lidt forskelligt udfra ens tidligere sovevaner/rytmer.

PS: Godt at høre du vil skære ned på det.! :D

Voldsomt: Hvis dog bare vi kunne "bytte" da jeg elsker at drømme og have lidt ekstra at tænke over når jeg vågner :)

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Røg den sidste bønne igår aftes.. Røg første gang som 15 årig og har siden jeg var 18 stortset røget dagligt. Er nu 32..

Grunden til at stoppe er at fra 3 mdr. 2012 skal man her i kommunen aflevere urinprøve hvis man forsat vil køre taxa efter at 3 chaufføere er blevet taget af politiet med THC i kroppen (Bor i Norge) en enkelt af dem blev også knaldet for salg.. Det er dog kun hash vi skal testes for

Ingen problemer med dagen idag. Men nu ryger jeg så normalt også kun om aften. Jeg er dog begyndt at ryge en del flere smøger.. Men det er jo heldigvis ikke et forbudt stof heroppe.. endnu da

Plejer at være de første 4-5- dage der er slemme.. Mit middel imod det er mit snowboard.. Eller hashkælk som de lokale siger
Grunden til at jg vlger at stoppe nu og ikke nytårsaften som jo ellers er oplagt er at jeg ved at der bliver en masse arbejde nu her i julen og frem til nytåret.. Gør det nok nemmere at holde ud

Den med en bette en inden sengetid kan jeg dog klart anbefale .. Jævnligt brugt her når der er tørke hvilket jævnligt sker her oppe på fjeldet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd

Plejer at være de første 4-5- dage der er slemme.. Mit middel imod det er mit snowboard.. Eller hashkælk som de lokale siger

For det første fandt jeg det med hashkælken utroligt morsomt, derudover misunder jeg dig lidt at du har sådan en fantastisk mulighed for at aflede tankerne. Altså på hashkælken.
Derudover vil jeg bare lige nævne at jeg uden problemer takkede pænt nej da mine ringede mig op mens jeg sad og skrev opgave for at spørge om jeg ville fyre en lille bønne med dem.
Endte dog herinde og tror ikke jeg for skrevet mere i dag :( men det er selvfølgelig altid noget at jeg ikke smuttede ud til drengene :)

held lykke med projektet NeedMoreWeed og alle jer andre selvfølgelig.

Edit: - Mickey Baws

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Puha, nu er rygetrangen pludselig vendt tilbage de sidste 3-4 timer hvor jeg bare ikke har kunnet sove. Der har ikke været nogle problemer ellers de sidste 9 dage. Føler trangen som typisk nikotintrang, men har kæderøget mine elskede bali shag smøgere de sidste 6 timer.

Ved at det sker for nogle, at trangen bliver forstærket pludseligt efter 1-2 uger. Har dog overhovedet ikke i sinde at ryge, tværtimod da jeg ser det som en styrkeprøve. Mine tanker falder tilbage på de tider jeg røg og hvordan det føltes at få røgen i lungerne og få den dejlige afslappende effekt. Hmm, mon det bare er kommet fordi jeg har haft lidt søvnproblemer de sidste par dage og altid har været vant til at kunne ryge mig i søvn, når jeg stod i sådan en situation?

Mvh. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
edit.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Senest rettet af Gregor 27 aug 2013 17:13, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Har dog overhovedet ikke i sinde at ryge, tværtimod da jeg ser det som en styrkeprøve. Mine tanker falder tilbage på de tider jeg røg og hvordan det føltes at få røgen i lungerne og få den dejlige afslappende effekt. Hmm, mon det bare er kommet fordi jeg har haft lidt søvnproblemer de sidste par dage og altid har været vant til at kunne ryge mig i søvn, når jeg stod i sådan en situation?

Røgens afslappende effekt når glider langsomt ned i lungerne, og tendensen til at ryge sig selv i søvn, er meget nemt at genkende. Og synes selv det føles meget trygt, men tror at det er en ondcirkel. Hvis jeg i en periode har været vandt til at ryge mig træt inden senge tid, oplever jeg stor rastløshed hvis jeg så ikke ryger en aften/nat, og jo længere den periode er, jo større er rastløs heden. Og på den måde får man røget sig længere og længere ud(overdrivelse fremme forståelsen).
En Gin og Tonic hjælper som en midlertidig løsning.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

Ved at det sker for nogle, at trangen bliver forstærket pludseligt efter 1-2 uger. Har dog overhovedet ikke i sinde at ryge, tværtimod da jeg ser det som en styrkeprøve. Mine tanker falder tilbage på de tider jeg røg og hvordan det føltes at få røgen i lungerne og få den dejlige afslappende effekt. Hmm, mon det bare er kommet fordi jeg har haft lidt søvnproblemer de sidste par dage og altid har været vant til at kunne ryge mig i søvn, når jeg stod i sådan en situation?

Mvh. :)

Den har jeg selv oplevet et par gange når der enten har været tørke eller penge mangel.. Noget med kun at sove hver anden nat..Funkede helt fin for mig.. OK det var dengang eg gik hjemme med et smadret knæ

Nu har jeg da klaret det første døgn uden røg uden søvn problemer .. Sikkert fordi vi valgt at drikke hjernen ud til "bransje" fest igår aftes og har vagt hele natten inat og weekenden bliver der fuld smæk på i taxaen da vi inden for de sidste par døgn har fået henad ½m pudder

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen. Hvordan går det med jeres pause/rygestop?
Vil lige dele at jeg med god samvittighed er oppe på 17 dage nu, har ikke svedeture mere, er begyndt at drømme helt vildt - hvilket glæder mig utroligt meget, dog med en masse onde mareridt der er begyndt at sætte mine tanker i gang.
Er dog nu så heldig efter at være flyttet ind hos bror og svigerinde, at de også tit drømmer, har samme erfarring med misbrug som jeg og er gode til at tale om drømme.
Hver morgen snakker vi sammen om vores drømme, slår dem op i drømmetydningsbøger og i fællesskab finder frem til meget sandsynlige betydninger.

Håber i alle klarer jer godt og har det godt - men husk at kigge ind i tråden og del jeres glæder/bekymringer, så vi i fællesskab kan tale om tingene og forbåbentlig hjælpe/støtte hinanden mest muligt. Opdateringer skal IKKE kun være gode, de dårlige er mindst ligeså vigtige. Vi skal selvfølgelig ikke føle os presset til noget, men som flere af jer nok er klar over, så er det rart samt hjælper at få tankerne ud til et neutralt publikum.

Vil ønske jer alle sammen en rigtig glædelig jul og et godt nytår :D!

Kærligste hilsner.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: A spot within a spot
Rigtig godt initiativ trådstarter. Jeg ønsker jer alle held og lykke. Jeg stopper selv med at ryge fra 1. januar, det er dog kun smøger(uden hash). Frygter jeg ikke kan klare det, da jeg har forsøgt at stoppe flere gange før. Jeg vil dog gøre et fuldhjertet forsøg. Men det er vel mere eller mindre offtopic her inde :(

Keep up the good work. You can do it!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Citat:
Siger ikke at jeg aldrig vil være skæv igen, men nu er det på tide med en pause og et mere fornuftigt forhold til cannabis (som i max et par gange om ugen).

Medlem

10 dage som røgfri.. Ikke at det bare har været nemt .. Der røg sku et par såkaldte kammerater den anden dag.. De mente at jeg var dybt underlig fordi jeg valgte at køre da de ville til at ryge og ikke lige gad hente en ny omgang til dem nu jeg alligevel kørte

Nu står den så på puddersne istedet for

Dedikeret medlem

Det er nemlig sådan det er når det er svært er ens hashkælk den bedste ven - lidt surt når ens såkaldte kammerater viser sig blot og være bongvenner, men sådan er det ofte - god jul NeedMoreWeed

Medlem

Gid det var mig der kunne tage ud og hashkælke - hvor bliver julesneen over Danmark af?
Anywho, fedt at høre at det kører så godt for mange af os! :D Hvad enten vi har en arbejdsmæssig eller udelukkende personlig motivation.

Jeg er gået over til at fyre en enkelt gang i weekendenerne, men ikke nødvendigvis hver weekend. Samtidig er jeg gået fra 10 røde Cecil om dagen til 5-7 blå LM; et totalt rygestop nærmer sig.
Fik ~10 g pot af en kammerat for nogle uger siden, som der er blevet røget en del af her i juleferien, men det blev givet væk til en bongkammerat i går, så nu er der ingen fristelser i nærheden.

Hold stilen og godt nytår!

Medlem

Biologen Det er ellers MEGET let at få job i Norge når man er dansker specielt i vinterhalvåret

Tog selv herop for at slippe for stofferne.. Det var efterhånden ved at være for meget
Gik hjemme pga smadret knæ og ryg. Var meget gode venner med en af dem der leverede div til det meste af byen og var aldrig tørlagt for noget.. Havde jeg ikke mere af det ene eller andet så fik jeg bare en ny pose eller plade med hjem.. Havde altid noget til gode ellers kunne jeg bare skylde .. Fik det til extremt lave priser.. Blev så også tit brugt til at levere div rundt om i byen da jeg havde bil og kunne køre i fred da jeg aldrig har været kendt af padderne

Hjalp ikk en skid at flytte fra byen jeg hentede jo stadig hjem til indkøbspris.. Endte så med at smutte til Norge og det hjalp gevaldig.. Sikkert pga priserne (120-180kr for et g røg).. Nu er jeg så sluttet helt .. THC fri siden 13 dec.. Ja er sku også næsten sluttet med smøger... Men er så begyndt at snuse istedet.. Altså ikke pulver men det tobak man render rundt med i overlæben

Junior medlem

Hej allesammen :D Jeg har røget i 6 år næsten hver eneste dag :( ... og siden den 31.12.11 har jeg besluttet mig for at stoppe med at ryge da det virklig har ødlagt mig fuldstændig... jeg har ik røget i 5 dage nu og er så bange for at falde i igen..

Medlem

Big Nasty Var selv på ryger i henad 15 år dagligt .. .Været røgfri siden 13 dec

Hvor de rer vilje er der en vej..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]