Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 14:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
I blander indvandring og islam sammen.
Islam har ingen plads i danmark, da det strider imod alle "vores" værdier og meninger, ja sågar vores lov.
Indvandring er et helt andet emne, hvor at mange altid sidder og skriger og skråler om snæversynethed og intolerance hvis man siger det mindste negative omkring det ( Sorry Snoezel ;) ). Indvandringen er tydeligvis et problem i danmark. Vi kan ikke integrerer de nuværende indvandrer, og før vi kan det, burde vi lige tænke over hvordan vi vil tackle den fremtidige indvandring.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Nu er det som regel ikke de indvandrere som går i moské, der voldtager piger på gaden, lave indbrud og slår folk ned. Det er som regel dem, som ikke går i moské der gør det. Vigtig pointe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Hvordan kan du vide noget om det?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem
Brugeravatar

Respekterer alle folks meninger selvom jeg i visse tilfælde kan være pænt meget uenig, men nøj er godt nok overrasket over hvor intolerante nogle folk er herinde.

HrKnudsen skrev:
Islam har ingen plads i danmark, da det strider imod alle "vores" værdier og meninger, ja sågar vores lov.
- :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er en sommerfugl.
alle ud af danmark!

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
HrKnudsen skrev:

Well, jeg kender vel 4-5 stykker af den type som jeg beskriver, og ingen af dem går i moské eller er troende muslimer. Men okay, det er ikke nok til at underbygge mit argument.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
HrKnudsen skrev:
I blander indvandring og islam sammen.

Det er fordi det hører sammen og vi skal tolerere det ene, såvel som det andet.
Citat:

Hvis værdier og hvis love er det du snakker om? Der er masser af plads til islam i MIT Danmark
Citat:
Indvandring er et helt andet emne, hvor at mange altid sidder og skriger og skråler om snæversynethed og intolerance hvis man siger det mindste negative omkring det ( Sorry Snoezel ;) ).

Du skal ikke undskylde, jeg ved at jeg har ret, når jeg siger at vi må være mere tolerante, selvfølgelig skal vi ikke gå på kompromis med vores lands sikkerhed, men vi er tydeligvis tvunget til at anlægge en langt mere åben kultur end i dag, hvis vi skal kunne rumme indvandrerne og deres kultur (som jeg i øvrigt lige må tilføje, er én af de mest gæstfrie jeg nogensinde har oplevet!)
Citat:
Indvandringen er tydeligvis et problem i danmark. Vi kan ikke integrerer de nuværende indvandrer, og før vi kan det, burde vi lige tænke over hvordan vi vil tackle den fremtidige indvandring.

Men er det så indvandringen der er problemet? Og SKAL vi partout integrere de nuværende indvandrere? Der er tonsvis af nytteløst bureaukrati derude som skal sikre at man er blevet ordentligt integreret og kan kvalificere som "dansker" (det begreb er så udtømt for mening efterhånden), men ikke engang den danskfødte ville kunne klare sig igennem dét, det er der flere historier om og beviser på...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er så mangle indvandrere fra muslimske lande som ikke kan få integrationen til at fungere at regeringen har opsat en række love som smadrer tingene for andre mennesker.
http://universitetsavisen.dk/uddannelse ... skertalent
Det er de her ting jeg snakker om. Havde der ikke været problemer med disse udlændinge, var lovene aldrig blevet til.

Moderator
Brugeravatar

Det er da selvfølgelig beklageligt, at udlændingene, ligesom danskerne, også har en social arv der belaster hele samfundet. Men det er stadig vag grund at blive fremmedfjendsk på...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
de love blev opsat for at vise folk som dig der er bange for indvandrere at der bliver gjort noget for sagen. hvis du vidste hvor mange muslimer og ikke muslimer fra mellømøsten der har høje uddannelser men ikke har kunnet få lov til at bruge den fordi danmark ikke anerkender deres uddannelse. du fatter det bare ik vel? forklar abdi der er buschauffør hvorfor han ikke må bruge sin forsker uddanelse. du er sku ikke til at snakke med.
fuck det her, folk der ikke fatter noget rykker sig aldrig. prøv at tal med dem du hader så meget? mine forældre er indvandrere forklar mig hvorfor fanden der ikke er plads til dem og hvorfor der er plads til dig?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Mennesker bør bo i stammer med ens religion, myter osv. Det andet er usundt. Man bør dele verden op i religiøse zoner for at undgå de sammenstød, der uundgåeligt er alle steder, hvor flere religioner er samlet.

Kristne for sig, Jøder for sig, Muslimer for sig osv. Så kan man besøge hinanden og indordne sig, så længe besøget varer.

Man kan ikke forlange af mennesker, at de skal kunne forstå og acceptere alle mulige religiøse samfund og deres sære skikke og særlige følsomme punkter.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
arpheus skrev:
Mennesker bør bo i stammer med ens religion, myter osv. Det andet er usundt. Man bør dele verden op i religiøse zoner for at undgå de sammenstød, der uundgåeligt er alle steder, hvor flere religioner er samlet.

Kristne for sig, Jøder for sig, Muslimer for sig osv. Så kan man besøge hinanden og indordne sig, så længe besøget varer.

Man kan ikke forlange af mennesker, at de skal kunne forstå og acceptere alle mulige religiøse samfund og deres sære skikke og særlige følsomme punkter.

din mor forventer at du siger tak for mad når du har spist. jeg forventer at du respektere folk selvom du ikke forstår dem

Moderator
Brugeravatar

arpheus skrev:

Jeg kan godt følge din tankegang og jeg er tilbøjelig til at være enig... Men pt. er det en utopisk tanke, at verden kan bygges op på den måde. Derfor må vi acceptere tingenes tilstand og få det bedste ud af det. Og jeg synes justchill har en god pointe - det handler om at vi skal indoktrineres til tolerance, pligt og høflighed overfor alle og enhver, uanset kultur og religion. Men emnet enddog endnu mere komplekst end som så, for vi har i den vestlige verden, så at sige, mistet troen - og det faktum gør det endnu sværere for os at leve sammen med troende mennesker. Jeg siger ikke at vi allesammen skal blive troende mennesker for at løse de her misforståelser, men det ville hjælpe gevaldigt på det, at vi anerkendte, at det ikke er alle der har de samme værdier som os selv... I forb. med trosspørgsmålet, vil jeg lige linke til en artikel som jeg blev præsenteret for på min uddannelse. Den er en smule off-topic, men rammer alligevel en sidegren af emnet...
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/336385:Interview--Lad-os-vaere-ordentlige?all=1
Nyd den, for det er dejlig læsning!

Medlem
Brugeravatar

arpheus skrev:

Hvorfor er det usundt for folk med forskellige religioner (dermed også forskellig kultur) at bo sammen med folk med anden religiøs overbevisning? Det kan jeg ærlig talt ikke se noget galt i. Mennesker kan lære meget af hinanden hvis bare vi gad at åbne lidt mere op for andre kulturer end man nu er vant til. Man behøver selvfølgeligt ikke at udøve disse forskellige kulturer med dens religion, men at reflektere over disse samt respektere dem er da et minimum, istedet for at blankt afvise alt fra de forskellige kulturer.
Den der med at dele verdenen op i religiøse zoner virker for mig som et hul i hovedet forslag, der let kan associeres med kz-lejrenes inddæmning af Jødedommen.
Religiøse sammenstød er uundgåelige med den religionimperialistiske tilgang nogle fanatikere har - så hjælper denne inddeling af verdenen ikke.
Det der skal til er bare alsidig respekt, så må man helt selv om man synes at ens livssyn er superior så længe man bare kan respektere at andre har en anden tilgang til tingene.

Fortsat fed Fredag allesammen :peace:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Morten på 14 skrev:
HrKnudsen skrev:

Well, jeg kender vel 4-5 stykker af den type som jeg beskriver, og ingen af dem går i moské eller er troende muslimer. Men okay, det er ikke nok til at underbygge mit argument.

:lol: LOL, stærkt comeback moster espeløv.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
arpheus skrev:

det går heller ikke for godt med at have drenge og piger sammen. drengende lokker pigerne til alt muligt utugtigt, og kan ikke koncentrere sig ordentligt. de bør opdeles. faktisk bør det være på samme måde med mænd og kvinder. de må ikke engang give hånd, da selv den mindste berøring kan vække utugtige tanker.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
justchill skrev:
arpheus skrev:

din mor forventer at du siger tak for mad når du har spist. jeg forventer at du respektere folk selvom du ikke forstår dem

Spændende paradoksalt indlæg. Bemærk, at jeg intet repektløst har skrevet. Du fantaserer videre. Og her kommer paradokset: Du udtaler dig repektløst overfor mig. Prøv at analysere sætningen: "Jeg hader mennesker der er intolerante". Du er alt for ukritisk overfor dine egne holdninger og ryger lige i din egen fælde.

Hvor ser du mangel på respekt i det jeg har skrevet? Hvis du bemærker det, så har mennesker det med at dele sig op i grupper. Du er formentlig selv del af en, hvis ikke vores fragmenterede og rodløse samfund har invalideret dig socialt og du sidder alene det meste af tiden og glor ind i en computer. At man er en del af en gruppe betyder ikke nødvendigvis, at man ikke respekterer andre individer eller grupper. Men at forvente andres forståelse, det kan man bare ikke, man kan kun håbe på den.

>halugen: Ja, det er der mange religiøse fundamentalister der mener og det synes jeg selv de må bestemme. Jeg forstår det bare ikke. Jeg forstår heller ikke relevansen af dit indlæg.

>unb: Problemet er bare, at du ikke kan forvente eller kræve den holdning du har, af andre. Derfor kommer der problemer. At kræve det, eller lovgive om det, ville betyde totalitær tvang og ville være uægte og skrøbeligt.

Jeg mener heller ikke jøder skal inddæmmes. Jeg mener heller ikke nogen skal forfølges eller udsættes for vold og overgreb eller tvungen integration (som jeg også ser som overgreb). Sådan ender det bare altid, når man blander meget forskellige kulturer. Jeg kan ikke gøre for, at det er sådan, men sådan er det bare.

Alle skal have land, sammen med andre de føler et nært fællesskab med. Det der verdensborger begreb er håbløst abstrakt og teoretisk. Det virker ikke i praksis.

>Snoezel: Du er realistisk, tager konsekvensen og ser hvad der skal til for få det til at fungere: Tvang, indoktrinering osv.

Vi har smadret vores eget fællesskab på "frihedens alter". Det offer skal vel bringes for at nå til en sand multikulturel verden: En stadig større ensartethed. Det er et paradoks, for det viser jo netop, at det fungerer skidt med meget forskellige kulturer i samme geografiske område. Det er også derfor etniske og religiøse grupper klumper sig sammen. Sammenblandingen kræver, at de opgiver noget af sig selv, bliver ensartede og ender rodløse, forstyrrede og uden at føle sig som en del af et fællesskab. Derfor er det overvejende flertal af mennesker i Vesten forstyrrede i dag.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

justchill: du læser overhovedet ikke hvad det er jeg skriver. :P

Moderator
Brugeravatar

arpheus skrev:
>Snoezel: Du er realistisk, tager konsekvensen og ser hvad der skal til for få det til at fungere: Tvang, indoktrinering osv.

Vi har smadret vores eget fællesskab på "frihedens alter". Det offer skal vel bringes for at nå til en sand multikulturel verden: En stadig større ensartethed. Det er et paradoks, for det viser jo netop, at det fungerer skidt med meget forskellige kulturer i samme geografiske område. Det er også derfor etniske og religiøse grupper klumper sig sammen. Sammenblandingen kræver, at de opgiver noget af sig selv, bliver ensartede og ender rodløse, forstyrrede og uden at føle sig som en del af et fællesskab. Derfor er det overvejende flertal af mennesker i Vesten forstyrrede i dag.

Tak, det tager jeg som et kompliment.
Jeg vil dog lige understrege for en sikkerhed skyld, at jeg godt er klar over det paradoksale i at (ud)danne (ved tvang) til et liv i frihed, men ikke desto mindre, er det det jeg tror der skal til... Det er en gammel filosofi, men den er uhyre relevant tider som disse, af selvforklarende årsager :P
Det er jo i grunden HR-princippet om igen...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når man blander politik og religion er man ligeså ristet oppe på øverste etage som diverse ekstreme islamistiske regeringer. Danmark skal hverken lovgive for eller imod religion, det er folks egen sag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]