Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 jan 2020 16:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Hej,

Jeg har gang i en PF-tek, og det VÆLTER ikke ligefrem ud med svampe, men det går da.

Jeg overvejer mit næste grow, og om det skal være en monotub med fx rugkerner i stedet for. Er der nogen der kan forklare forskellene i praksis på de to løsninger - altså ikke hvordan man gør, men resultat og hastigheder, og andre ting der kunne afgøre hvilken metode man vælger?

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2020 16:03 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det kaldes bulk af en årsag. Med monotub kan du gro rigtig mange svampe på én gang og så kan de nærmeste indstilles til set&forget.
Med PF tek er du nødt til at bruge multispore injektioner, medmindre du har en LC uden kontamination og sprøjte vand på dem flere gange dagligt.
Monotub med rug kan du lave G2G og derved få en masse spawn ud af meget lidt og oveni hatten kan du bruge agar med begrænset multispore og få en rigtig stor høst i forhold til fuld multispore.
Tidsmæssigt tager det lidt længere tid, da du først skal have fuldt koloniserede glas og bagefter skal det blandes med dit substrate og så skal det også koloniseres inden de kan fruites.
PF tek skal bare konsolidere en uge efter fuld kolonisering og så er de klar til at fruite.
Så monotub tager lidt længere tid, der skal noget mere investering til med henblik på tid, udstyr (trykkoger, glas med filter, evt agar), rug, verm og coco. Men udbyttet er også tilsvarende større.
PF-tek er KISS, low tech, svært at fucke vildt meget op og noget hurtigere fra start til slut. Til gengæld er udbyttet meget svingende.

Hvis det er til personlig forbrug, så er PF-tek fint. Med et monotub der er ordentlig indstillet, så har du svampe til lang, lang tid.

Men det er sjovt at eksperimentere og udfordre sig selv, især inden for denne hobby. Så hvis du har tiden og lysten, så er det da bare at komme i gang. Det værste der kan ske er at man må smide lortet ud og prøve igen. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team