Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 17:05


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 apr 2010 17:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 apr 2010 16:39
Indlæg: 2
Som universitetsstuderende har jeg besluttet mig for at indtage præstationsfremmende medicin, således at jeg kan klare mig fornuftigt til eksamen. Derfor vil jeg høre jer brugere, om der er forskel på Ritalin, Provigil og Adderall. Hvilke af disse er mest effektive? med færrest bivirkninger? Håber der er nogle af jer, der har overskud til at svare :) På forhånd tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2010 18:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jul 2009 16:48
Indlæg: 762
Lad være med at tro at stofferne redder dig fra en ellers skidt eksamen.
I øvrigt synes jeg ikke at man tænker klarere/bedre på methylphenidat (ritalin) og lignende..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2010 18:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 apr 2010 16:39
Indlæg: 2
@ Culpeppers

Jeg kan sagtens klare mig uden Ritalin, det har jeg altid gjort.

Men da jeg kun har 10 dage til at læse 4 bøger til en vigtig eksamen, føler jeg mig nødsaget til at anvende Ritalin eller lignende. Håber der er nogen, der forstår.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2010 18:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
:badidea:


Jeg synes du skal drikke en god kop kaffe. De få gange jeg har prøvet Methylpenidat har jeg bestemt ikke kunne koncentrere mig om at læse en bog. Det samme gælder andre lignende amfetamin stoffer, men måske det bare er mig. Du kan jo prøve at søge, det er bestemt et emne der har været oppe et par gange. :) Personligt tror jeg du vil få mere ud af en god gang nattesøvn. Held og lykke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2010 19:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2006 16:38
Indlæg: 1440
Geografisk sted: !!!
Jeg har med fordel brugt amfetamin og lignende... Nu ikke fordi det har været noget vidunderligt, det har blot øget min fokus og uudholdenhed. - Husk at holde doserne meget lave.

Det hjalp, men det var bestemt ikke fantastisk. Jeg brugte det kun til at læse op og skrive afleveringer med. Jeg ville personligt nok få mere eksamensskræk hvis jeg var på centralstimulerende stoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2010 12:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 apr 2010 17:39
Indlæg: 41
jeg har ingen erfarin med nogle study-drugs, men har dog tænkt på at bruge dem.
Har du tænkt på modafinil? Fra hva jeg har hørt skulle det virke perfekt, men som sagt har jeg ingen erfaring.

Edit:
Det gik lige op for mig at modafinil og provigil er det samme xD


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2010 22:36 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
jeg har prøvet at studere på amfetamin, altså læse bøger og skrive opgaver hjemme. Det kan godt lade sig gøre, men man skal holde dosis meget lav, da fokus hurtigt forsvinder ved højere doser, eller blot flytter sig over på noget mere lystbetonet.
Adderal = amfetamin
Provigil = modafinil
Ritalin = methylfenidate

jeg har aldrig tager ritalin i andet end "for sjov doser"
modafinil kan jeg ikke lide at arbejde på - det er alt for fysisk stimulerende i forhold til hvor godt det skærper min koncentration - det skal nævnes at laveste dose jeg har taget er 100mg.
Mht. Adderal - Jeg har ingen idé om hvor stærkt det amfetamin, jeg brugte til at læse på var. så kan ikke give nogen sammenligning af dose.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2010 23:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 jul 2006 18:12
Indlæg: 251
Geografisk sted: Seks kilo!
Jeg vil sige at det er dumt at studere på stimulanser. For mit vedkommende ødelægger det min døgn rytme. Men jeg har derimod prøvet at udføre et projekt med en ven, hvor vi inden en time på gym indtog en del amfetamin. Jeg synes man får en bedre evne til at tale sig ud af tingene og se klart på arbejdet. Dette kan foreslåes hvis du skal op til en mundtlig eksamen. Men som study-drug, ville jeg mene det er en dårlig idé.

Afsæt et vist antal timer du vil studere hver dag, og spis sundt. Gå i seng i god tid. Derefter er det vigtigt at sætte tid af til venner og spas. På den måde kører du ikke død i dit arbejde. Så planlæg hvornår der skal skal arbejdes og hvornår der skal slappes af. Det har hjulpet mig meget, og det er det jeg synes virker bedst. Men det er selvfølgelig op til dig :)

- Tramper


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2010 00:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2010 18:07
Indlæg: 96
Geografisk sted: Neverland
Jeg er enig med de andre, det er dumt at indtage stoffer for at læse til eksamen. Skulle du derimod møde op til en enkelt eksamen, ville snakken være en anden. Jeg har selv haft god erfarning med at ryge lidt Meth inden jeg skulle præsterer, med gode resultater.
Jeg har selv brugt Modafinil før -super stof men ikke noget jeg ville anvende i den forbindelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2010 17:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Modafinil virker klart bedst til den slags. Men som de andre siger vil jeg ikke anbefale det til når det gælder, medmindre du har positive erfaringer med det i forvejen.

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2010 18:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2010 16:36
Indlæg: 181
Vil også umiddelbart mene modafinil/adrafinil lyder bedst til dit behov.
Bare husk at lad være med at redosere fordi du ikke kan mærke noget - det er heller ikke meningen. Og så selvfølgelig også ikke først at indtage det hen på eftermiddagen :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2010 22:51 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2006 20:51
Indlæg: 2145
Geografisk sted: Jylland
Har prøvet at finde den mest seriøse tråd om stoffer til studering :)
Rundspørge om "nootropics".


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2010 23:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2010 16:36
Indlæg: 181
Adderal (D-amphetaminsalte) kan jeg slet ikke forestille mig er subtil nok til at den kan bruges til dit formål. Jeg kunne let forestille mig det ville blive for stimulerende. Methylphenidat kan måske bruges. Prøv med en enkelt eller to, og se om det er noget. Forskellen på førnævnte og modafinil (og adrafinil, men det er åbenbart ikke rigtigt let at finde, da det så vidt jeg lige er klar over det kun bruges i Frankrig. Anyway vil jeg antage det er mere eller mindre det sammer (adrafinil er en prodrug til modafinil, ligesom carisoprodol=>mebrobamat)) er at du ikke følger dig påvirket af det. Du opdager bare, måske på det tidspunkt du plejer at lægge dig, at du slet ikke er træt - og heller ikke hyper.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2010 23:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Desoxypipradrol er forresten også et g e n i a l t drug til studiebrug. Lovligt, og særdeles potent. Jeg laver som regel en 1 mg/mL opløsning, som jeg så doserer 3-4 mL af hver 3-4. time - dose og frekvens reguleres self. alt efter hvor stimuleret jeg skal være, og i hvor lang tid.

Jeg har været vågen/frisk på det i over 70 timer af gangen, uden de store bivirkninger. Efter 70 timers grænsen er man dog ret smadret, sådan rent psykisk - så der napper man gerne en lur. Sidst jeg gjorde det, sov jeg 8 timer på 10mg Valium, og var frisk og udhvilet derefter. Eneste bivirkninger var tør mund, skrumpediller og til tider (især de sidste timer) ekstremt fokuseret på at skrive/en enkelt ting.

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2010 17:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jun 2009 12:16
Indlæg: 25
Jeg har prøvet Modafinil altså Provigil. Jeg vil sige de virker efter hensigten, du tænker faktisk også mere over tænkene og er mere kreativ..

Husk dog at hold dig til dagsdosisen! For meget af det kan give ret voldsommme ryste/svedeture og hvis ikke du bruger hjælp til at sove kan du godt regne med at være lys vågen længe :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2010 19:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2002 01:01
Indlæg: 81
Geografisk sted: Et sted i vores solsystem
Vil osse klart anbefale Modafinil (Modiodal). Det øger årvågenhed. Og sender dig ikke på et stimulerede "amfetamin" helvede.
Det kan heller ikke misbruges i form af eufori.

Det blir brugt meget i det Amerikanske college miljø. Hvor det blandt andet hedder Moodalert.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2010 13:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jun 2009 12:16
Indlæg: 25
Ps.. Eftersigende skulle hver 4 professer i USA også benytte det. Så der må være noget om snakken.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2010 14:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 maj 2007 15:23
Indlæg: 162
Geografisk sted: Hell right now
http://www.cbsnews.com/stories/2010/04/ ... ontentBody

Rigtig interessant - det bliver blandt andet bevist at præstationsfremmende stoffer som retalin og adderal rent faktisk kan have en positiv indvirkning på din hjerne i krævende situationer. Endvidere ligger det op til en debat omkring, hvorvidt det er i orden at bruge stoffer til at øge dine mentale præstationer.

En forsker fra USA taler for: "People are looking for ways to improve themselves physically and mentally. And just saying, you know, 'Tut, tut, this is a bad thing. Medicine should just be reserved for sick people, end of story,' is a mistake," she said. "More smart people are more likely to discover a cure for cancer."

Jeg kan selv ikke se hvad der skulle være i vejen for det, det er både lovligt og normalt at lamme sig weekenden med alkohol. Hvorfor i alverden kan vi ikke bruge rusmidler til noget konstruktivt, så som at øge sine mentale præstationer. Det er helt okay at dræbe sin hjerneceller for at more sig, men at tage et stof for at forbedre sig mentalt som studerende på et krævende studie, og hæve sit uddannelses niveau yderligere er tabu, hmm?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2010 14:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 jul 2006 18:12
Indlæg: 251
Geografisk sted: Seks kilo!
@Solataris: Hvorvidt det er tabu, eller ikke tabu generelt, skal jeg ikke kunne sige. Men stimulanser, ritalin f.eks, ændre ens døgnrytme, og det kan betyde at man bliver træt den dag man skal op til eksamen. Jeg personligt anser det ikke som tabu, men blot som en dum idé. Din opstilling med alkohol contra ritalin giver god mening, men jeg ville samtidig heller ikke forslå nogen at drikke under læseferie, eller anden eksamens forberedelse.
Spændende artikel anyway :)

-Tramper :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2010 02:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2010 00:22
Indlæg: 4
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har brugt modiodal for tæt næsten 2 år, men ikke siden jeg flyttede til Danmark :( ;( ;(

200mg modiodal og jeg kan læse og studiere i 14 timer med 110% fokus og huske det hele...ingen sulten/seksuel lyst.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team