Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 dec 2019 22:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6016 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 297, 298, 299, 300, 301  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østlige del af Fyn
Hej. Nogen der ved om de her er SN? Den rødlige/orange regner jeg ikke med er SN, men smed den med på billedet alligevel.

https://imgur.com/gallery/gImy3NB

Glæder mig til at se om det er SN. Tak på forhånd!

Ved nærmere tilsyn ligner det nu mere en glanshat eller måske endda en af huehattene. Men hvad siger I?

Insane psychedelia user!

Nej desværre

Junior medlem

Så har jeg da vist endelig fundet nogen efter et par dages jagt. Det havde lige givet et skyld en time inden og det gjorde dem virkelig svære at finde. Men da vi først fandt den første gik det ellers hurtigt efter da og det blev til en lille sjat.

https://imgur.com/a/yJBODrR

Hvor mange vil i anbefale man spiser for at få et godt trip? Nu er de jo heller ikke de største svampe.

Medlem

Hej alle .. Nu er det to sæsoner siden jeg sidst fandt SN og har da lige fundet de første 5 stk i år. Men nu fik jeg kigget på siden svampedatabasen og så pludselig albino SN og jeg ved ikke hvad. Havde plukket en del i dag men var næsten 100p på at det var lyse huesvampe. Fandt dog også nogle andre og synes at stænglen og andre elementer passer .. Hvad siger alle i kendere ?

http://imgur.com/a/wmtyMbN

Medlem

Hold nu op en flot fangst. Har selv været ude virkelig mange steder og har fundet 5 haha. Må jeg høre hvor geografisk i landet? Er selv på Falster og temperaturen er stadig høj .. Tror måske det er derfor de ikke er gået rigtig i gang hernede ..

Jonasjj5 skrev:
Så har jeg da vist endelig fundet nogen efter et par dages jagt. Det havde lige givet et skyld en time inden og det gjorde dem virkelig svære at finde. Men da vi først fandt den første gik det ellers hurtigt efter da og det blev til en lille sjat.

Hvor mange vil i anbefale man spiser for at få et godt trip? Nu er de jo heller ikke de største svampe.

Medlem

Kan være denne kan bruges ?
https://www.shroomery.org/6257/Magic-Mu ... Calculator

Jeg plejer at bruge dem tørre og der indtager jeg ca 1-1,2 gram

Insane psychedelia user!

Fedt Jonas det betaler sig og knokle på.
1-1,2 g tænker også jeg er en fornuftig første gang dosis, så skaf en vægt.

Junior medlem

Tak, og ja det var fedt endelig at finde nogle. Jeg fandt dem omkring Esbjerg området. Men tænker jeg var heldig med den mark jeg fandt

Medlem

Tænkte det nok :) Har hørt om mange gode fund i midt og Nordjylland. Her på Falster er temperaturen stadig omkring 15-16°, så tænker det er grunden .. Jeg ved jeg har 3-4 steder omkring der plejer at give svampe men sidste år fandt jeg 4 i alt på over 20 ture og i år har jeg fundet 5 inden for de sidste 4 dage.. Hvordan har det været med regn og temperatur hos dig den sidste måneds tid? Tror nemlig det skal under de 10° et par dage i forhold til vækst.
Jonasjj5 skrev:
Tak, og ja det var fedt endelig at finde nogle. Jeg fandt dem omkring Esbjerg området. Men tænker jeg var heldig med den mark jeg fandt

Insane psychedelia user!

“Tror nemlig det skal under de 10° et par dage i forhold til vækst.“
Det er ikke min erfaring og herover er temp 13-15 grader den sidste uge.

Junior medlem

slidtelis skrev:
Tænkte det nok :) Har hørt om mange gode fund i midt og Nordjylland. Her på Falster er temperaturen stadig omkring 15-16°, så tænker det er grunden .. Jeg ved jeg har 3-4 steder omkring der plejer at give svampe men sidste år fandt jeg 4 i alt på over 20 ture og i år har jeg fundet 5 inden for de sidste 4 dage.. Hvordan har det været med regn og temperatur hos dig den sidste måneds tid? Tror nemlig det skal under de 10° et par dage i forhold til vækst.
Jonasjj5 skrev:

Det har regnet af h til. Hele sidste uge og starten af denne. Det skulle sådan set heller ikke have regnet idag men det gjorde det alligevel. Næste år vil jeg starte med at lede i september efter første regnskyl og så håber jeg at jeg finder guld ved det her sted. Tror såmænd også der var flere men det var på min vens gård så kunne ikke blive der længere end den time vi faktisk fandt svampene i.

Medlem

Dejligt :) min fangst siger bare at jeg er gået fra 100+ til 5 stk .. Sidste år var tørken dominerende men ved ikke med i år .. Er stadig ny så det er bare dejligt med erfaringer :) ..

Fso skrev:
“Tror nemlig det skal under de 10° et par dage i forhold til vækst.“
Det er ikke min erfaring og herover er temp 13-15 grader den sidste uge.

Medlem

Snissel.. Jeg har også lige set en video på YouTube med en der har fundet enorme mængder i september. Jeg har dog været ude siden der og intet før nu og stadig i meget små mængder... Men rigtig flot fangst .. Tør dem lige indendørs på papir eller i en ovn ved ca 50-60° .. Synes IMO det er nemmere at regne med .. 10g friske giver ca 1 gram tørret svamp. Samme styrke men synes det er nemmere at regne med.

Jonasjj5 skrev:
slidtelis skrev:
Jonasjj5 skrev:

Det har regnet af h til. Hele sidste uge og starten af denne. Det skulle sådan set heller ikke have regnet idag men det gjorde det alligevel. Næste år vil jeg starte med at lede i september efter første regnskyl og så håber jeg at jeg finder guld ved det her sted. Tror såmænd også der var flere men det var på min vens gård så kunne ikke blive der længere end den time vi faktisk fandt svampene i.

Insane psychedelia user!

Lad vær og bruge ovn ingen grund til de ekstra grader - en flækket plastic pose med noget vægt i kanten og en blæser så tørre de hurtigt.
Det allertidligste jeg har fundet er sidst juli, har haft en mark som kom tidligt og som regel var færdig med at give september.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Dejligt at se der stadig er gang i markerne. Var en tur ude i går, men fandt kun snydere. Nu har jeg endelig fundet brillerne igen, så nu kan jeg bedre se de små detaljer på afstand :) glemte dog støvler, så det var begrænset område jeg kunne søge.

Fso: dejligt at høre du stadig er i gang - håber alt er vel

Junior medlem

hey Slidt, så kigger du alle de forkerte steder. Jeg har plukket 30-50g (tørret, 2 mand 2 timer) hver weekend de sidste 5 uger. på Falster.

slidtelis skrev:
Hold nu op en flot fangst. Har selv været ude virkelig mange steder og har fundet 5 haha. Må jeg høre hvor geografisk i landet? Er selv på Falster og temperaturen er stadig høj .. Tror måske det er derfor de ikke er gået rigtig i gang hernede ..

Jonasjj5 skrev:

Junior medlem

[quote="JohnnyJab"]hey Slidt, så kigger du alle de forkerte steder. Jeg har plukket 30-50g (tørret, 2 mand 2 timer) hver weekend de sidste 5 uger. på Falster.

Er der andre der kan bekræfte det her? En lidt ældre bruger måske? Har virkelig svært ved at tro at det er i tørret gram. Mine spots har kun givet 5g tørret i år og var ude og kigge siden juli. Først slut september var der lidt. Men overhovedet intet nu her. Det skal lige siges at det er spots der plejede at give mig 130-160g tørret hvert år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Det skal nok passe.
Nu har jeg ikke selv plukket i år, men jeg har før fundet enorme mængder, hvor svampene voksede som ukrudt.

Junior medlem

Det var mere for i år. Hvis man finder så meget, så er sæsonen fuld i gang, men det kan jeg ikke bekræfte.
Ved ikke hvor lang tid vi har endnu for i år, men november plejer også at være en god måned.

Insane psychedelia user!

Jeg tror det er meget forskellig fra mark til mark hvornår sæsonen topper - de seneste års megen nedbør i efteråret oversvømmer lavtliggende marker også er sæsonen slut.
Nye marker opstår hurtigt hvis bonden flytter sit kræ imens sæsonen er i gang, så skider de svampesporene ud på den nye mark og vupti.
Det oplevede jeg på en mark som var pløjet - 4 år senere stod der godt med svamp, fordi bonden flyttede på køerne fra svampemarken som ikke blev pløjet, hver år.
I år valgte han så og pløje igen..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6016 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 297, 298, 299, 300, 301  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]