Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 aug 2025 19:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Lidt off-topic, men vi har også kongehuset at takke for at værnepligten ikke har set en fornyelse før det nu aktuelle (og såmænd ganske useriøse) værnepligtsudspil. Tænk over Livgarden som nationalsymbol, og overvej om ikke det emne rumsterer i baghovedet på de folk der sidder med beslutningerne? Jeg tror ikke de kan skaffe helt nok personel til den tjans, på en frivillig og/eller professionel basis. Det er altså r-ø-v at være derinde, been there done that.

Tilbage til topic - så mener jeg at kongehuset bør beholdes, om ikke andet, så for at få nogle turistkroner i kassen. Det sælger jo fint at nævne at man har et kongehus i landet, verdens ældste monarki osv. (Der kunne man så samtidigt snakke om det smarte i at modernisere Christiania...). Men de skal godt nok sættes ned i løn - ganske betragteligt. Selvfølgelig skal der være råd til at holde alle de historiske bygninger i stand, men det ordner staten vist udenom lønnen/apanagen, så lønnen skal vel bare være sådan sat, at kongehuset har råd til lidt mad og nyt tøj indimellem. ;)

Forstå mig ret, jeg er ikke nationalist, men jeg synes da at kongehuset har nogle vigtige historiske og udenlandsrepræsentative værdier. De skal bare lige have sparekniven for struben, hvis man spørger mig.

(Danskerne ville i øvrigt nok blive forargede over at få et overslag på det beløb der årligt bruges på at holde beskyttede/historiske og statsejede bygninger i stand...) :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Brænd Amalienborg

Og ja, jeg står inde for det.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Tias

Ærgeligt at de vælger at proppe Paragraf 119 på den cd... måske Danmarks dårligste punkband :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
nostalgic! skrev:
alle de millioner hvor herre bevars.

der bor fem millioner mennesker i dk.
hvis hver dansker bare smider 1 krone så er 5 millioner på plads,
jeg thor sku ikk du kan købe dig til en ny identitet for en korner når du står ude i det store udland.

det er håndøre,
og når man tænker på den betydning de har så er det netup pengene værd

Den 1 krone som du snakker om. Ku vi ikke bruge dem til noget mere fornuftigt end til kongehuset. Jeg er sikker på der er nogen herinde fra der kan gi et bidrag til hvad de skal bruges til!

Hvorfor skal vi bruge så mange penge på den skide kongefamilie. Det kan godt være de virker gode ude til til at få nogen penge i kassen. Men hvorfor ikke bruger de penge vi allerede smider i til noget andet. Istedet for at bruge penge på dem for at få penge ind som vi ligeså godt kunne fra starten af ved ikke at gi dem nogen! Det synes jeg der virker totalt åndssvagt!
Men det er selvfølgelig bare min mening

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes helt sikkert også, at kongehuset skulle lukkes. Det er en middelalderlig lorte-tradition, der ikke har noget at gøre i et ellers forholdsvist demokrtisk land som Danmark! det eneste de laver er at suge ufortjente skattekroner til sig. De er normale mennesker ligesom alle os andre, og de fortjener derfor ikke særlige privilegier.

@nostalgic! "hvad brokker i jer over vi bor i et velværds samfund"?? -Det faktum, at vi lever i et velfærdssamfund, er vel ikke en grund til, at man ikke skal søge at forbedre det yderligere, er det?

"det er vorres kultur og vores national historie" -Ligesom kongehuset er en del af vores kultur, er der uden tvivl lande hvor smertefuld omskæring af piger er en del af deres kultur.:twisted:

"er i klar over hvor mange penge de smider i kassen igen,
ved at repesenter danmark i omverdenen" -Nej, men det er sikkert mange. Stadig mener jeg dog ikke det retfærdiggør deres "overmenneske" status. Hvad med at pumpe pengene i det danske sports- og kulturliv? Og på den måde promovere Danmark i udlandet - hvis det er det man så gerne vil...?

"så har danmark per automatik acepteret pedofli,
og det er fandme en skandale" -Nej! Det er hverken en accept af pædofili, eller en skandale, men demokrati og forsamlingsfrihed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]