Det er måske ikke den bedste nogensinde (der er lidt for mange at vælge imellem), men det er i hvert fald den bedste jeg lige kan erindre.
Stod i påsken, på en af de rigtig gode soldage - Langfredag, forholdsvis tidligt op, lavede lækker morgemad med god kaffe og hvad der ellers hører sig til. Trillede en god potjoint uden tobak, pakkede en taske med lidt drikkelse, frugt og et stykke chokolade. Cyklede dernæst afsted ud til en sø, som ligger et godt stykke herfra. Efter en god cykeltur fandt jeg min sædvanlige spot (hvor jeg fiskede som knejt), som ligger lige i solen, men også i læ. Der røg jeg så min medbragte joint, og sad og trippede derude. Der var fuldkommen stilhed, kun naturens og dyrenes lyde var i luften - en helt fantastisk musik.
Der blev tænkt en masse, og løst nogle komplekser i sindet, som længe havde naget mig. Efter nogle timer, hvor skæverten stadig var meget behagelig, gik det hjemad. Det føltes som en hel flyvetur, og verden smilede til mig, og jeg til den. Kørte forbi en flok unger, som åbenbart var sendt ud at gå af de gamle. De så lidt triste ud, så de fik en "Hvilken fantastisk dag! SMIL TIL VERDEN!" med på vejen, og kunne måbende observere mig køre jublende videre, med hænderne over hovedet. Eufori!
THC gjorde verden bare lidt bedre den dag.