Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 14:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Hej igen... Jeg ved godt at jeg efterhånden har lavet mange emner. Håber ikke det er irriterende!

Jeg læste i går (kan ikke finde hjemmesiden nu) at man i moderne tid sniffer Vilca, som er tørede og pulvariserede Anadenathera colubrina frø blandet op med 1:3 Kalksten.
Men noget endnu nyere skulle vist være at blande denne blanding op med en smule pulvariseret Banisteriopsis caapi. Det skulle give en langt vildere effekt.
Men mit spørgsmål er:
Kan man det her?
Hvis ja. Hvormeget tror i man skal blande i altså hvis vi siger at denne 1:3 kalk blanding er blevet til et gram. Hvormegt skal man så tilføje tror i?
Et andet spørgsmål er om man kan ryge caapi'en istædet for at sniffe det for det skulle gøre endnu mere ondt end Vilca snuff'en. Desuden kan jeg godt lide at ryge generalt. Jeg synes der er noget helligt over det :roll: What ever...
I tilfælde af at rygning af Banisteri... hvormeget tror i der skal til?

tredje spørgsmål:
Hvis man endelig vil ryge den dosis i individuelt tilråder, skal man så stadig sulte i 12 timer før trippet?

Håber i kan overkomme alle spørgsmålene :wink:
og at de ikke blev for rodet

-Cope

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hmm.. man plejer at sige, at man skal sulte sig hvis man indtager noget oralt. Hvis du injicerer, sniffer eller ryger stoffer, så gælder samme regler ikke.

F.eks. bliver man jo rådet til at faste lidt, hvis man skal spise en hashkage. Men når du ryger det, så får du egentlig aldrig det råd.

Grunden til at man skal faste, er fordi maven ellers vil have en del at arbejde med i forvejen, hvis man har spist og indtager et stof. Dvs effekten nok kommer langt senere end forventet, og du får nok heller ikke den helt fulde effekt som du ville få, hvis du havde spist det på tom mave.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Banisteriopsis er jo Mao hæmmeren, og intages den oralt hæmmer den Mao-enzymerne i maven, som bliver forhindret i at nedbryde monoaminer i den føde vi intager. Får vi Mao-hæmmere i blodet virker de på nogle andre Mao-enzymer vi har i blodet. Ryges, sniffes eller injekseres maohæmmere sammen med andre psykedeliske stoffer, forlænges trippet, fordi der går længere tid førend kroppen har nedbrudt de aktive stoffer. I det tilfælde tror jeg ikke det betyder så meget om man har fastet, for man har stadig Mao-enzymerne i maven, og får derfor nedbrudt madens monoaminer på normal vis. Alligevel skal man nok udvise lidt forsigtighed, da Mao-hæmmerne i blodet måske kan påvirker enzymerne i maven en smule.

Bare bliv ved med at lave nye emner! Det er underholdende :D

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
MAO-enzymerne sidder da vist i leveren :?:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe... bliv ved med at lave numre...
Yes Mam! Jeg får hele tiden nye ideer, og jeg tror faktisk at jeg vil prøve det her! Hva med dosen af caapi? Er der ingen der har et gæt på hvor meget der skal bruges? Angiv både en mulig dose til snif og rygelse efter et gram Vilca/Yopo :D

-Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
MAO-enzymerne sidder da vist i leveren :?:

Ikke kun i leveren. Det er f.eks. MAO-enzymer der klarer nedbrydningen af diverse transmitterstoffer i hjernen.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, jeg har også læst noget om det med Mao-nedbrydere i hjernen (kan ikke huske hvor) så det er nok rigtigt. Det er vel også det som gør, at man kan trippe på Mao-hæmmere alene, fordi transmitterstofferne ikke bliver så hurtigt nedbrudt.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Så vidt jeg ved, kan man trippe på MAO-hæmmere alene, pga. at den DMT og 5-MeO-DMT der naturligt bliver produceret, ikke bliver nedbrudt, og derfor skaber effekt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

OK... Jeg prøver lige igen...

Er der ingen der har et gæt på hvor meget der skal bruges? Angiv både en mulig dose til snif og rygelse efter et gram Vilca/Yopo

-Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Prøv dig frem, oh brave pioner!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe... ja halifaxxx... du har nok ret :P

-Cope

Titel:
Insane psychedelia user!

Dextrose skrev:
Så vidt jeg ved, kan man trippe på MAO-hæmmere alene, pga. at den DMT og 5-MeO-DMT der naturligt bliver produceret, ikke bliver nedbrudt, og derfor skaber effekt.

Du tripper fordi serotoninen og noradrenalinen ikke bliver nedbrudt regelmæssigt og koncentrationen stiger derfor. Man giver jo ikke MAO hæmmere til folk med depression for at de skal trippe.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:
Du tripper fordi serotoninen og noradrenalinen ikke bliver nedbrudt regelmæssigt og koncentrationen stiger derfor. Man giver jo ikke MAO hæmmere til folk med depression for at de skal trippe.

Der bliver dannet 5-MeO-DMT af Serotonin... tjek postet i dette forum omkring tryptofan-metabolismen.
Hvis det blot skyldtes øgede koncentrationer af signal-stoffer, ville det vel ikke have en psykedelisk effekt, men nok nærmere end der ligner MDMA / Amf, ik'?
...og nu er "trip-dosen" for Harmalin jo også en del højere end en terapeutisk (antidepressiv) dosis af MAO-hæmmere.

Jeg tvivler på at Harmalin/Harmin i sig selv er psykedelisk, men jeg forbeholder plads for andre bud.

Titel:
Insane psychedelia user!

Ja jeg kender godt omdannelsesvejen for serotonin (5-HT-> Melatonin -> Pinolin -> DMT/5-MeO-DMT), men det er altså ikke synderlig store mængder der bliver omdannet og jeg ved ikke om en MAOI som harmalin giver sin tripeffekt fordi der sker en øget dannelse af DMT/5-MeO-DMT.

Jo en øget mængde af serotonin og noradrenalin kan godt give en psyedelisk virkning - det afhænger af hvilke undertyper af receptorer (specielt for serotonin) der er tale om. De fleste tryptaminer og også phenethylaminer, der giver en psykedelisk virkning virker jo hovedsageligt på serotonin-systemet. Hvad der giver ændringen i rusen er hovedsageligt stoffets affinitet til de forskellige undertyper af serotonerge receptorer.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:
De fleste tryptaminer og også phenethylaminer, der giver en psykedelisk virkning virker jo hovedsageligt på serotonin-systemet. Hvad der giver ændringen i rusen er hovedsageligt stoffets affinitet til de forskellige undertyper af serotonerge receptorer.

Jaja, men de virker som serotonin-agonister... de øger ikke mængden af serotonin, på samme måde som MDMA gør.

Titel:
Insane psychedelia user!

Dextrose skrev:
Treasure skrev:
De fleste tryptaminer og også phenethylaminer, der giver en psykedelisk virkning virker jo hovedsageligt på serotonin-systemet. Hvad der giver ændringen i rusen er hovedsageligt stoffets affinitet til de forskellige undertyper af serotonerge receptorer.

Jaja, men de virker som serotonin-agonister... de øger ikke mængden af serotonin, på samme måde som MDMA gør.

Det gør jo ingen forskel?? I det endelige løb handler det om hvor mange gange receptoren bliver aktiveret. Om den så bliver aktiveret af serotonin eller en serotonin-agonist, er i sin sag ligegyldigt. Dog vil serotonin-agonisten og serotonin have forskellige affinitet og effekten vil nok ikke være helt den samme, men i facit handler det blot om antal stimuli af receptoren.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]