Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 feb 2004 14:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Hej, er der nogle af jer, som bruger canabis til andet end at ryge jer skæve med? Det er jo en plante med talløse muligheder, og man har kunnet købe den på danske apoteker frem til 1955.
Jeg eksperimenterer selv med den i øjeblikket, som et middel mod hævede ømme led (ved gigtsmerter, ondt i ryggen, osv.) og den har vist overraskende positive resultater. Ideen til forsøget fik jeg, da jeg læste en bog: "Den store bog om hamp" (forfatteren husker jeg ikke) hvori der stod, at hamp virkede mod hævelser - ødemer og det tager overtrykket i øjet hvis man har grøn stær.
Jeg tog en del pot, og pulvariserede i en elektrisk kaffekværn, puttede det i et syltetøjsglas og hældte olivenolie over (så det fyldte dobbelt så meget som hampen havde gjort). Lod det stå nogle måneder, hvor jeg jævnligt rystede det, og siede tilsidst hampen fra. Denne olie indgnides så på de ømme steder.

Sidste vinter begyndte jeg at få ondt i ledet til min ene storetå, når det var koldt. Jeg har derfor afprøvet olien på tåen, og det virker over al forventning. Det sjove er, at når man har smurt sig med det nogle dage kan man holde pause med det et stykke tid, for virkningen holder sig åbenbart op til uger. Selvom stoffet trænger ind i huden, -og det kan tydelig mærkes, bliver man ikke "skæv" af det. Det virker kun lokalt.

Jeg skal til at afprøve olien på min nabo som har gigt i knæene, og jeg vil også afprøve den på min mor som har kronisk dårlig ryg (hun spiser smertestillende hver aften for at kunne sove), så det bliver spændende at se om den også virker på dem.

Udover den gode lægende virkning er det også en helvedes god salat-olie! :lol:

Men som jeg startede med, vil jeg høre om der er andre her, som bruger canabis som lægemidel. Det er jo endnu en grund til at legalisere planten!

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Senest rettet af Fanny 16 feb 2004 14:44, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2004 14:43 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
tjaeh jeg bruger den ikke til noget alvorligt sygdomme... men når jeg har influenza er det sq rigtigt lækkert... så er man ikke så øm i ledende mere.

Der er jo en række danske kræft og sklerose foreninger der støtter brugen af cannabis, så en del syge der bruger cannabis er der vel :P

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2004 19:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
er ikke mester i at spille syg ovefor de gamle, så det er godt at have lidt at pive over :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2004 19:28 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Hvad kan Fanny bruge disse to svar til ? :roll:

Mon ikke det er "Den store bog om hamp" af Rowan Robinson, du har haft fat i Fanny ? En rimelig bog, jeg synes bare at den var lidt for generel til en som mig, der mere interesserer sig for det videnskabelige aspekt og dyrkning af planten. Det skal jeg nu ikke ævle mere om.

Det lyder sært at det optages gennem huden, har du en videnskablig forklaring på dette ? Og hvorfor køber du ikke bare noget lovlig Lidokain creme til lokalbebedøvelse ? :P

Men, for at hjælpe dig til det du søger, så kan du finde et helt forum til diskussion af medicinsk brug af cannabis hos OverGrow.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2004 22:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2003 01:01
Indlæg: 376
Geografisk sted: odense
Hold os lige updated, det der med om det virker for folk der har smerter i ryggen, for min mor har også haft mange problemer med sin ryg, og er osse nød til at tage div. piller for at klare dagen. Samt hun faktisk også har gigt. Så, yes, sig til hvis der er positive resultater.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004 13:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Jensus> Ja, det var den bog. Den er vel nærmest skrevet som en lang opremsning af alle fordele der er ved hamp og som sådan et nyttigt værktøj hvis man skal argumenterer for en legalisering.

Nu har jeg lidt af en pulverheks :mrgreen: og synes det er spændende både at arbejde med planters euforiske virkning og den medicinske. At finde en medicinsk virkning i hamp er godt for dens omdømme blandt skeptiske folk og så er det facinerende at udvide sin forståelse for planten som helhed. Mange shamaner og heksedoktorer kunne bruge den samme plante til mange forskellige ting, lige fra ånderejser til hovedpine, alt afhængig af hvordan (og i vilke doser) de tilberedte planten.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004 13:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
der findes en masse gamle noter fra diverse læger, som indtil starten af det 1900 århundrede har benyttet cannabis produkter i deres praksis..


Selv har jeg benyttet cannabis mod led smerter, hvilket ikke tager smerterne men får afledt min opmærksomhed fra dem...

det skulle også have stor ganvlig indflydelse på ens mave-syre (fordøjelsen).

er der andre der har læst om forsøget med mus, som har mave-cancer, hvor de injicere THC i dem, og helbreder dem =?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004 17:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg gik lige på google for at finde noget om canabis og cancer, men fandt denne side istedet for:

http://www.newsfrombabylon.com/article.php?sid=2693

Det lyder som om min olie er opfundet før!!! :lol:
Ja, vi vidste jo godt at Jesus var lidt af en hippie, så hvorfor ikke?

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004 17:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
prøv også at kigge efter "maltos-cannabis" som var er rost produkt af flere læger, som med fordel havde benyttet det fra gamle til børn.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2004 19:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
interesant ting det med thc'en ville kunne fjerne mavekræft! Men det er ikke noget du sidder inde med et link til en dokumentation ?

Og hvis det iså fald var så godt, mons tro det ikke bliver brugt via injektion idag så (med mindre det selvfølgelig er nymnodent endnu).. Anyway ville jeg gerne have udstillet mig selv til test hvis jeg havde kræft :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2004 15:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg søgte på maltos-canabis og fandt dette:

http://www.christiania.org/~cakultur/me ... medic.html


Der står også om det med canabis og mavecancer. Jeg læste dog et andet sted, at rygning af canabis øger risikoen for i hvertfald lunge cancer, da der er mere tjære i canabis end der er i tobak. Men indtages det på anden måde (oralt eller ved at injicerer det) kan det bremse udviklingen af alle mulige kræfttyper.

hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team